Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Wesselerbrink

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Auto’s zoeken kortste route door zuidwijk Enschede: ‘Ze rijden zelfs dwars door wadi’s’
Gepubliceerd: Vrijdag 05 juni 2020 08:27
Bert Hellegers | Tubantia

Auto’s zoeken kortste route door zuidwijk Enschede: ‘Ze rijden zelfs dwars door wadi’s’
Gerben de Jong staat op de oever van een wadi die dwars door het nieuwe deel van de Wesselerbrink loopt. „Nu is het droog, maar als het wat drassig is, zie je hier de bandensporen”, zegt het lid van de bewonerscommissie Bijvank. „Het komt voor dat Vorgers moet komen omdat een auto zich heeft vastgereden.”

Behalve de overlast van te hard rijden, speelt in de Wesselerbrink het probleem van auto’s die via fietspaden en zelfs wadi’s een kortere route kiezen door de wijk.

‘Ik hou mijn hart vast’
Ook hier wordt geklaagd over levensgevaarlijke situaties. Maar in dit geval zorgen sommige bewoners daar zelf voor. De Jong: „Ze snijden een stuk af door over fietspaden te rijden, vlak achter tuintjes langs. Ik hou soms mijn hart vast, want als daar een kind uitkomt.”

Samen met de wijkbeheerder van de gemeente zijn het afgelopen jaar grote zwerfkeien en rioolbuizen geplaatst om fietspaden verder te versmallen.

‘Ze rijden door planten en grasveldjes’
De Jong: „Maar ze rijden er gewoon omheen, door planten en grasveldjes. Ze maken ook alles kapot. Zo jammer. We kijken steeds waar je nog meer van die grote keien moet leggen en wijzen mensen op hun gedrag. Veel meer kun je niet doen. Het is vooral een mentaliteitskwestie.”

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede. foto: Frans Nikkels
bron: http://enschede.1twente.nl/auto%e2%80%9 ... em?1160629
Bijlagen
Auto’s zoeken kortste route door zuidwijk Enschede ‘Ze rijden zelfs dwars door wadi’s.jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door hans »

ja , je snapt het niet he , steeds meer wegen afsluiten en dan denken dat het geen gevolgen heeft....
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Een tijdje terug foto's gemaakt maar niet eerder gepost. Het is wel duidelijk waarom. Waar ik wel om moest lachen is de huurprijs van €1185,-. Dan moet de nood wel erg hoog zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Twekkelerveld »

Dat is toch niet normaal die huurprijzen. Ik woon hier op Pathmos voor helft ongeveer en dat vind ik al veel.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

Daar heb ik 5 ja vijf huizen van mij voor. En ik woon zeer riant. Voor dat bedrag aan hypotheek heb je iets erg moois.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Nieuw sportpark voor Victoria’28 en FC Aramea: derde partij nog niet duidelijk
Erwin Waanders 12-01-21

ENSCHEDE - Voetbalvereniging Victoria’28 ziet de toekomst met alle vertrouwen tegemoet. De club is door de gemeente, samen met Avanti, aangewezen als een van de toekomstige sportclusters. Samen met FC Aramea en een nog te bepalen andere club zal er een compleet vernieuwd sportpark worden gebouwd aan de Geessinkweg.

Het was die blijde boodschap die voorzitter Gerard Tenniglo de leden van zijn Victoria’28 bij het begin van het jaar vertelde. Niet tijdens een fysieke bijeenkomst, maar online. Tenniglo is maar wat blij dat uitgerekend tijdens de coronacrisis dit nieuws voor de 750 leden tellende club naar buiten komt. „Het bleek het afgelopen jaar heel duidelijk dat vooruitkijken onmogelijk was. Telkens veranderde de situatie weer en moesten we weer inspelen op nieuwe strengere regels. Maar dit is gewoon heel concreet en een mooie stap voor ons als Victoria’28.”

Opgaan in een cluster met sport, onderwijs en maatschappelijke organisaties
Zo worden we een echte ontmoe­tings­plek voor de Zuidwijken waar iedereen terechtkan

Gerard Tenniglo, Voorzitter Victoria’28
Het plan voorziet in de vorming van een cluster in zuid, waarbij meerdere verenigingen aanhaken, maar ook mogelijk het basisonderwijs een nieuwe plek krijgt bij Victoria. „Schoolgebouwen staan na 14.00 uur leeg en ’s avonds ook. Dat zou anders moeten en kunnen”, zegt Tenniglo. „Hetzelfde geldt voor ons clubgebouw. De noabergroep en het repaircafé uit de Helmerhoek hebben bij ons onderdak gevonden, zod, Victoriaat ook de ouderen uit onze buurt ons weten te vinden. Zo worden we een echte ontmoetingsplek voor de zuidwijken, waar iedereen terechtkan.”

De gemeenteraad is aan zet
Tenniglo wil de vaart er in houden, maar hij weet als geen ander dat het proces valt of staat met een besluit van de gemeenteraad. „In het voorjaar gaan we al bezig met het uitwerken van een programma van eisen en de verwachting is dat de Enschedese politiek voor de zomer een besluit zal nemen om de plannen definitief te maken. De daadwerkelijke bouw kan dan binnen twee tot drie jaar afgerond worden, is onze hoop.”

In coronatijd gegroeid
Opvallend genoeg is Victoria’28 in ledenaantal het afgelopen jaar zelfs gegroeid. Met name bij de jeugd was de aanwas flink. „We hebben ondanks corona niet stilgezeten. Het voetbalbeleidsplan is uitgewerkt en voor zover mogelijk ook al ingevoerd, de opvang van Thuis@ en de entreeopleiding draaiden gewoon door en voor zover passend binnen de voorschriften konden we in elk geval blijven trainen met de jeugd en gedeeltelijk met de senioren. Dat heeft z’n vruchten afgeworpen met een stijging van 15 procent. We hebben nu zo’n 750 leden.”

Wel nauw samenwerken, niet fuseren
Over welke club er nog meer een plek gaat krijgen op het park aan de Geessinkweg kan Tenniglo nog niks zeggen. „De gesprekken tussen de besturen lopen, maar de algemene ledenvergadering moet eerst geraadpleegd worden. We zien met elkaar de voordelen van een nieuw, modern sportpark, waar we samen gebruikmaken van kleedkamers, de kantine en alle mogelijke vormen die ons samen verder kunnen brengen. Van een fusie zal geen sprake zijn”, benadrukt Tenniglo.
bron: https://www.tubantia.nl/enschede/nieuw- ... ~a4ddabb0/
Bijlagen
De entree van het sportpark van Victoria’28 en FC Aramea. Enschedese Boys bestaat niet meer, maar er gloort hoop voor de clubs die landen in het nieuwe cluster Zuid.jpg
De entree van het sportpark van Victoria’28 en FC Aramea. Enschedese Boys bestaat niet meer, maar er gloort hoop voor de clubs die landen in het nieuwe cluster Zuid.jpg (98.09 KiB) 9399 keer bekeken
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

Weet iemand wat er aan de hand is met de Volkswagen Audi en Skoda garage op de hoek Vlierstraat Buurserstraat? staat al minstens een maand leeg.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Twekkelerveld »

Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

Wat een kulverhaal, samenvoegen en concentreren in Hengelo, Almelo en Oldenzaal. Enschede heeft net zo veel inwoners als deze drie samen. En dat zou niet toekomstbestendig zijn? lachen
Wat sas as dós was kaans.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door hans »

vortkamp is dichtbij , gemakkelijker , goedkoper , beter....
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

hans schreef: za mei 22, 2021 10:07 pm vortkamp is dichtbij , gemakkelijker , goedkoper , beter....
Daar heb ik nog niet aan gedacht, maar je hebt gelijk Hans. Vortkamp ziet de nederlanders graag komen.
Wat sas as dós was kaans.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door hans »

nederlandse magazijnchef en ook ander nederlands personeel.
de grens vervaagt zienderogen...
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Wesselerbrink

Bericht door Acidor »

Huiskes Kokkeler ga ik nooit meer heen. Slechte ervaringen mee gehad. Vortkamp is beter.
Ooh noh
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Aangezien ze met geen woord reppen dat er ook een Aldi is en ze nou juist die tonen op de foto gok ik dat de Aldi weggaat en er een AH voor in de plaats komt. Als dat niet zo is zou er dus een 4e supermarkt komen. Dat lijkt me wat veel.

Bron: https://dcvastgoed.com/nieuws/dc-vastgo ... hisenemer/
DC Vastgoed verhuurt supermarkt in Enschede Zuid aan Albert Heijn franchisenemer

Franchisenemer Bun zal vanaf medio dit jaar een nieuwe Albert Heijn openen in winkelcentrum Enschede Zuid.
31/05/2021

Met de toevoeging van de Albert Heijn, de reeds aanwezige supermarkten zoals Lidl en Jumbo en de mix van landelijke en lokale retailers waaronder Hema, Kruidvat, Big Bazar, etc. versterkt DC Vastgoed hiermee de positie van winkelcentrum Enschede Zuid als het dominante winkelcentrum voor dagelijkse boodschappen in de omgeving. Recent is het winkelcentrum reeds volledig gerenoveerd en uitgebreid en door deze toevoeging wordt de toekomstbestendigheid nog verder versterkt.

Afbeelding

Afbeelding
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

Ik denk niet dat de Aldi weggaat. Er is nog een hele grote ruimte leeg aan de kant van de Wesselerbrinklaan, welnu....., al met al 12 Appies in Enschede.
Wat sas as dós was kaans.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Aha. Dat klinkt plausibel. Er is een enorm supermarkt overschot in Enschede en dat gaat dus nog groter worden. De marktmacht van supermarkten in deze wereld is echt veel te groot aan het worden. Daar hebben consumenten zelf ook schuld aan: als ik zie wat mensen allemaal voor duur bewerkt eten in hun kar gooien. Dan heb je ook geld te veel.. En de gezondheidszorg kan de gevolgen oplossen.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Twekkelerveld »

Ik ben heel blij met Picnic. Steeds meer mensen laten de boodschappen thuis bezorgen en toch komen er steeds meer supermarkten bij. Hoe kan dat nou?
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door hans »

consumptiemaatschappij.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Supermarkten zijn gewoon verkapte horeca. Al jarenlang stijgt de omzet van supermarkten flink. Dat komt niet door een volkorenbrood, een krop sla, een kilo kip of vlees. Maar door croissantjes, maaltijdsalades en bewerkt/ snelklaarvlees met hoge kiloprijzen. Consumenten besteden ongelooflijk veel geld aan eten.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Hendrik schreef: di jun 15, 2021 9:10 pm Ik denk niet dat de Aldi weggaat. Er is nog een hele grote ruimte leeg aan de kant van de Wesselerbrinklaan, welnu....., al met al 12 Appies in Enschede.
Het blijkt dat toch de Aldi weggaat:
https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/al ... na~139529/
Plaats reactie