Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Wesselerbrink

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Wellicht het beste nieuws van de maand: Buurserstraat 250 is verkocht/ wordt gerenoveerd na lange leegstand. Dat is een bedrijfscomplex / voormalige school het Stedelijk Lyceum.

-3500m2 vloeroppervlakte op een kavel van 5000m2. Dat tikt wel lekker aan in de statistieken. Voor de stad belangrijk dat deze grote kavel weer een nieuwe bestemming krijgt.
Buurserstraat 250 (V-2021-5117): het slopen van binnenwanden, deuren en buitenkozijnen met asbesthoudende materialen (ingediend d.d. 30 augustus 2021)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Wesselerbrink

Bericht door Acidor »

Ben benieuwd wat er in komt
Ooh noh
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

Loop er regelmatig langs. Het is totaal verwaarloosd. Een wonder dat alle ramen nog niet aan diggelen liggen.
Wat sas as dós was kaans.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Boriq »

Inmiddels is ook het voormalige gezinsvervangend tehuis aan de Geessinkbrink (naast de rotonde Broekheurnerring/Geessinkweg) helemaal gesloopt, wat er hiervoor in de plaats gaat komen is mij echter nog niet duidelijk
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door hans »

een gezinsvervangend tehuis vervangend huis ?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

Maar het oude schoolgebouw (gebouwd als computercentrum van de Twentse ziekenhuizen) is onaangeroerd.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wesselerbrink

Bericht door enschedeinansichten »

Ik heb daar jaren geleden een zwembad gesponsord, waren toen geestelijk gehandicapten.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrinkij

Bericht door Peter.h »

Is het al bekent wat er in het voormalige school Buursestraat komt,ze zijn er druk aan het werk zowel buiten als binnen.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrinkij

Bericht door Hendrik »

Peter.h schreef: zo feb 27, 2022 8:22 pm Is het al bekent wat er in het voormalige school Buursestraat komt,ze zijn er druk aan het werk zowel buiten als binnen.
Gistermiddag nog langs gelopen, nog niks te zien.
Wat sas as dós was kaans.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Het wordt dus een gezondheidscentrum.

https://www.tubantia.nl/enschede/oud-sc ... ~a64de601/

De eigenaren zijn ook verbonden aan het naastgelegen partycentrum Eventique Party.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Koos »

Er wordt momenteel wat gesloopt. Aan de buitenzijde nog weinig te zien.

Afbeelding

Afbeelding
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Hendrik »

als het in hetzelfde tempo blijft gaan is het over 5 jaar wel klaar.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wesselerbrink

Bericht door enschedeinansichten »

Volgens mij zijn de kozijnen al terug geplaatst. Zouden verwijderd worden en bekleed met aluminium en weer geplaatst worden. Hergebruik van materialen.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Boriq »

Boriq schreef: di feb 08, 2022 10:56 pm Inmiddels is ook het voormalige gezinsvervangend tehuis aan de Geessinkbrink (naast de rotonde Broekheurnerring/Geessinkweg) helemaal gesloopt, wat er hiervoor in de plaats gaat komen is mij echter nog niet duidelijk
Volgens de vergunningaanvraag bij de gemeente komen hier zorgappartementen, meer kan ik nog niet vinden
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Deze straat in Enschede heeft meer dan 15 wijkzorgaanbieders
Lintveldebrink flatgebouwen.jpg
De Lintveldebrink met meer dan vijftien aanbieders van wijkverpleging is geen uitzondering. Er zijn meer ouderenflats in Twente waar zorgpersoneel van allerlei afkomst kind aan huis is. © Bert Helleger
In vier flats aan de Lintveldebrink in Enschede-Zuid zijn meer dan vijftien aanbieders van wijkverpleging actief. „De verpleegkundigen en verzorgenden kennen elkaar bijna allemaal. Ze staan ’s morgens samen in de lift. De een gaat er op de ene etage eruit, de ander op de volgende. Absurd.”

Josien Kodde 26-08-23,
Het is een voorbeeld waar marktwerking in de zorg toe heeft geleid. En volstrekt niet meer past in de huidige tijd, vindt bestuurder Rick Hogenboom van de Posten. De stad Enschede telt meer dan veertig organisaties voor wijkverpleging. Dat leidt tot enorme versnippering, lange routes voor medewerkers, inefficiënte kilometers en tijdverlies. En dat in een tijd waarin de schaarste aan personeel elke dag wordt gevoeld.

‘Politiek moet keuzes maken’
Met steeds intensievere samenwerking tussen de organisaties Livio, Manna, Liberein en de Posten in Enschede valt een wereld te winnen, geeft Hogenboom aan. Tegelijkertijd valt samenwerking buiten het speelveld dat door de marktwerking in de zorg is afgebakend. Hogenboom: „De politiek moet keuzes maken of ze door wil met dit systeem. Het huidige beleid loopt hopeloos achter.”

De baas van de Posten gelooft niet langer in de vrije markt. Tenminste, niet als dat tot situaties leidt zoals die aan de Lintveldebrink in Enschede. In de huidige tijd van personeelskrapte, afname van het aantal mantelzorgers en vergrijzing schuurt dat. Hij noemt nog een voorbeeld. Pal naast woonzorgcentrum de Posten in Enschede-Zuid staat flat De Lorenborch, met tachtig appartementen voor zelfstandig wonende ouderen waarvan een deel ook thuiszorg krijgt.

Veertig aanbieders wijkverpleging in Enschede
Hogenboom: „De Lorenborch is met een gang verbonden met de Posten. Hoe logisch zou het zijn dat wij daar alle zorg verlenen. Maar het gebeurt niet. Ook in De Lorenborch zijn zeker zes verschillende aanbieders actief.” De Zorgschakel, dat is het samenwerkingsverband van de Posten, Livio, Manna en Liberein, bestrijkt als het gaat om wijkverpleging meer dan 80 procent van de markt in Enschede.

Als er daar nog een of twee bij zouden komen, heb je er genoeg om de hele stad te bedienen, is de overtuiging bij De Posten. Het aantal van veertig Enschedese aanbieders is inclusief de organisaties die via persoonsgebonden budget zorg bieden. „Soms heeft iemand maar tien of vijftien cliënten. De versnippering is enorm”, zegt programmamanager Ank Braspenning van de Posten.

Enige keuze is belangrijk, maar niet uit veertig aanbieders

Aline Poolen, bestuurder ZorgAccent
Bestuurder Aline Poolen van wijkzorgaanbieder ZorgAccent in Almelo is het met Hogenboom eens dat het huidige systeem van marktwerking niet langer werkt. „Mijn persoonlijke mening? Schaf het af. Enige keuze is belangrijk, maar niet uit veertig aanbieders. Kijk, de vrije markt heeft destijds best iets gebracht. Maar deze tijd vraagt om een ander stelsel. Mensen die zorg nodig hebben, moeten die zorg krijgen.”

In Twente spelen twee proefprojecten voor wijkverpleging, waarbij organisaties samen overleggen hoe zoveel mogelijk cliënten de hulp krijgen die ze nodig hebben. In Enschede-Centrum proberen organisaties aan de wens van cliënt te voldoen, desnoods met meerdere aanbieders op een adres. In Hengelo en Tubbergen beginnen na de zomer pilots waarbij Carintreggeland, ZorgAccent, TriviumMeulenbeltZorg en Sint Maarten alle nieuwe zorgaanvragen via één aanmeldpunt aannemen. bron: https://www.destentor.nl/enschede/deze- ... ~a935b430/
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door hans »

Deo volente komt er een einde aan de neo liberale overheid
Klusput
Member
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 11, 2024 3:06 pm

Re: Wesselerbrink

Bericht door Klusput »

Hallo allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar informatie over buslijnen in Enschede, met name jaren 80. Er is een ov wiki pagina maar deze geeft geen antwoord op mijn herinnering. Ik kan mij herinneren dat wij in de bus stapte aan de wesselerbrinklaan, ongeveer ter hoogte van wat nu de Lindebrink is. Ik weet niet of dat destijds lijn 1 of 2 was. Ook herinner ik mij dat er een bus door de Vlierstraat reed met haltes, deze reed ook via Het Lang. Dat was in ieder geval in de jaren 90 het geval.
Is er iemand die hier informatie over heeft of wellicht oude foto's?

Alvast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Klusput schreef: zo feb 11, 2024 3:18 pm Hallo allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar informatie over buslijnen in Enschede, met name jaren 80. Er is een ov wiki pagina maar deze geeft geen antwoord op mijn herinnering. Ik kan mij herinneren dat wij in de bus stapte aan de wesselerbrinklaan, ongeveer ter hoogte van wat nu de Lindebrink is. Ik weet niet of dat destijds lijn 1 of 2 was. Ook herinner ik mij dat er een bus door de Vlierstraat reed met haltes, deze reed ook via Het Lang. Dat was in ieder geval in de jaren 90 het geval.
Is er iemand die hier informatie over heeft of wellicht oude foto's?

Alvast bedankt voor de reactie.
Misschien kun je deze site van historie TET raadplegen, zie: https://www.miniatuurbussen.nl/index1.html
In had nog wel deze foto in mijn archief.
van loenshof TET bus naar Wesselerbrink.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Klusput schreef: zo feb 11, 2024 3:18 pm Hallo allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar informatie over buslijnen in Enschede, met name jaren 80. Er is een ov wiki pagina maar deze geeft geen antwoord op mijn herinnering. Ik kan mij herinneren dat wij in de bus stapte aan de wesselerbrinklaan, ongeveer ter hoogte van wat nu de Lindebrink is. Ik weet niet of dat destijds lijn 1 of 2 was. Ook herinner ik mij dat er een bus door de Vlierstraat reed met haltes, deze reed ook via Het Lang. Dat was in ieder geval in de jaren 90 het geval.
Is er iemand die hier informatie over heeft of wellicht oude foto's?

Alvast bedankt voor de reactie.
Lijn 2 ging naar de Helmerhoek
Burgemeester van Veenlaan 323 links Straatbeeld met de bus en de bushalte in de wijk Boswinkel.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Wesselerbrink

Bericht door Arie »

Ook lijn 1 van de TET ging naar de Wesselerbrink vanaf Stationsplein
Stationsplein 15 busstation bus naar Wesselerbrink lijn 1.jpg
Plaats reactie