Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Foto's van Enschede en andere plaatsen.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Koos »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag gedaan Twekkelerveld. Ik heb nog wat renders gevonden, met wederom een studio van 1,5 beuk groot.

Er is een gedeeltelijke sloop- en bouwaanvraag ingediend. Inhoud ken ik niet. Ik vraag me af of ze ook de 2 brandtrappenhuizen aan de zijkanten van het gebouw willen gaan slopen. Die staan niet consequent op de renders. Er blijft dan alleen het centrale trappenhuis over met 2 liften.

Met de flatbrand Arnhem in de nieuwjaarsnacht in het achterhoofd is het maar de vraag of dat gewenst is. Een flat met maar een trappenhuis schijnt wel te mogen.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Fir »

@martin @ Amrezzz Grappig nu ik deze discussie over de Nieuwstraat teruglees, inmiddels zijn er diverse huizen herbouwd danwel gerestaureerd, het rommelige is gebleven. Sterker nog het studentenhuis wat is afgefikt is helemaal herbouwd in dezelfde stijl maar met de nieuwbouwnoren van nu. Het is als een zelfstandige constructie tegen het andere huis herbouwd, het lijkt een 2 onder 1 kap maar de vloeren en muren zijn geheel van beton en goed geïsoleerd. We hebben het zelf gekocht. We wilden juist van het burgerlijke Bruggert weer naar een stedelijk straatje en wonen hier nu 2 jaar. Inmiddels zijn we met een verbouwing bezig om gasloos te wonen. we leggen 18 pv panelen, warmtepompen welke kunnen koelen en verwarmen, boven een satellietsysteem en beneden 3 vloermodellen en een doorstroomboiler aan, voor de keuken nog een quoker voor het warme water. Gezien de isolatiewaarde is dit mogelijk. Na het buitenschilderwerk en verbouwing zal ik wat foto's plaatsen. Het krot tegen over ons is inmiddels ook geheel gerenoveerd en heeft een aanbouw.
It's Ok love
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Veteraan »

Ineens staat er van alles op het terrein tussen de Blekerstraat, Robson en het fietspad.
Bijlagen
2020 07 07 terrein tussen Blekerstraat, Robson en fietspad (4).jpeg
2020 07 07 terrein tussen Blekerstraat, Robson en fietspad (3).jpeg
2020 07 07 terrein tussen Blekerstraat, Robson en fietspad (2).jpeg
2020 07 07 terrein tussen Blekerstraat, Robson en fietspad (1).jpeg
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door hans »

Het lijkt wel een coa complex.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Veteraan »

Een Duitse werkman die ik sprak schudde zijn hoofd en zei dat alles prefab is. Alleen de voorbereiding in de grond gebeurde uiteraard ter plekke.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Acidor »

Ik vind het niet onaardig. lijken wel gestapelde tiny houses
Ooh noh
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Pitr de Nerd »

Veteraan, prefab is niet het probleem. De huizen waar ik aan de Kokkelmanlanden in woonde waren ook een soort prefab, de betonsegmenten werden in Hasselt gestort, alle leidingen zaten in de wanden. Die segmenten kwamen via het kanaal naar Enschede, werden daar gelost en gingen op een dieplader naar de bouwplaats. Mijn vader belde me ooit dat ie ons bouwnummer had zien langskomen, toen we ’s avonds gingen kijken stond de begane grond er ineens. Een week later de bovenverdieping met het dak.

Wat ik veel erger vind hierboven is de beperkte ruimte tussen de huizen. Je ziet bij wijze van spreken dat de overburen spruitjes op tafel hebben staan. En de platte daken. Gaan 20 jaar mee, dan zijn ze lek. En in de zomer is de bovenverdieping een oven.

Op zich ziet het er niet verkeerd uit, die blokkendozen. ’t Zal wel goedkoop moeten…

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Hendrik »

Ik heb jaren op diverse asiel zoekers centra gewerkt. driemaal raden waaraan ik het eerste dacht. Oh Ja Pieter, als ik boven uit het raam kijk zie ik jouw huis aan de Kokkelmanlanden. Dat is van een andere orde, woon zelf ook in zo'n "prefab huis" uit Hasselt maar dat is de degelijkheid zelve. staat er bijna 43 jaar, niet kapot te krijgen. Kan ook niet want het komt van een Enschedees bedrijf; Vaneg, dat ia een afkorting van Van Egteren. Welbekend vroeger in Enschede.
Wat sas as dós was kaans.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Koos »

Afbeelding

Zelf vind ik dit qua locatie een prettige wijk, maar het is erg versteend aan het worden.

Naast deze 20 kleine studio's komen er 3 tiny houses en 21 kleine eengezinswoningen. Ook worden er nog 14 koopwoningen gebouwd. Op die wijze wordt het cirkeltje van regenwateroverlast niet doorbroken!

Al deze woningen hebben volgens mij geen ramen aan de zijkant. Aangezien het nieuwbouw is zal het aan het bouwbesluit moeten voldoen qua energie- en brandveiligheidseisen. Dat is op zich wel een prestatie, maar bij de volgende update van het bouwbesluit waar ook het energieverbruik om te koelen in de zomer meegeteld gaat worden, kan de ontwikkelaar weer terug naar de ontwerptafel.

Op het dak staan inmiddels 20(?) warmtepomp/ airco units..
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Koos »

Afbeelding

In het midden wordt nog iets gebouwd omdat anders de bewoners van de bovenste zeecontainers niet bij hun voordeur kunnen komen. Alle voordeuren zitten daar in het middelste gedeelte. Dus nog minder lichtinval voor de onderste woningen. Binnen is het al af, ook de keukens zitten er al in. Volgens mij moet de verplichte buitenberging volgens het bouwbesluit 5m2 zijn. Dus er komt nog meer bebouwing bij.

Ik wil niet te negatief zijn. Voor 20+3 studenten zal dit een perfecte woning zijn, maar het zet op deze manier weinig zoden aan de dijk..
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door enschedeinansichten »

Nieuwbouw Robsonterrein.
Robson 2020 4.JPG
Robson 2020 1.JPG
Robson 2020 2.JPG
Robson 2020 2.JPG (53.19 KiB) 7559 keer bekeken
Robson 2020 3.JPG
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Robertus69
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 02, 2020 11:45 pm

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Robertus69 »

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Horstlanden-Veldkamp en Pathmos

Bericht door Twekkelerveld »

Update van het Robsonterrein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie