Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Groeten uit mooi Enschede!

Foto's van Enschede en andere plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Het is natuurlijk een combinatie van de juiste stenen en de juiste ondergrond. Als het onderliggende zandpakket niet goed ingedikt is, kan de steen ook veel minder opvangen. Maar het blijft amateuristisch.
De oplossing: Alles in beton leggen. Kost een paar centen, maar dan kan je er ook weer een aantal jaar tegenaan.
de kloomp'maj anhoalen
lulu de bourgoise

Dish hotel

Bericht door lulu de bourgoise »

Ik had er nog nooit echt goed opgelet, maar sinds ik elke dag tegen het Dish hotel aankijk>>> vindt ik het een erg lelijke gebouw. Vindt het op een goedkope vervallen oostblokland flat. :cry:
Vooral n u de omgeving iets dichter bij het van Heekplein helemaal vernieuwd is zal een renovatie goed aansluiten.
Van mij mag er stevig gerenoveerd worden, in de vorm van een hele gevel verandering, kleurverandering en lichtverandering (by night).

Wie weet of er ook plannen zijn voor het Dish hotel??????
lulu de bourgoise

Dish Hotel!!!!!!!!

Bericht door lulu de bourgoise »

Nou, lulu had tijdens het werk weer eens niets te doen :banaan: dus ging ik maar weer eens naar buiten staren!!! Zag ik tot mijn verbazing dat ze bij het dish hotel (bij de rotonde) wel iets aan het bouwen zijn!!! Was me nog niet eens opgevallen!!!

* wie weet waar ze mee bezig zijn????
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Volgens mij wordt dat de nieuwe ingang voor de ITC studenten. Er zijn wel plannen voor een nieuwe hoteltoren tussen het huidige Dish en het kantoor van Ten Kate Huizinga / Ten Hag. Wanneer en of dit nog uitgevoerd wordt is de vraag.

Ik stoor me trouwens niet zo aan het Dish Hotel, vind het wel een lekker power blok. :)
de kloomp'maj anhoalen
lulu de bourgoise

Bericht door lulu de bourgoise »

Is er ook informatie over op het internet of pictures!!! Ik wordt een beetje heet van project foto's :P
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nee, daarvoor is het allemaal nog te vaag. Maar er heeft lang geleden wel eens wat in de krant gestaan.
de kloomp'maj anhoalen
lulu de bourgoise

Bericht door lulu de bourgoise »

@ winus >>> oow thnxxx :hi: , misschien dat het nog in een of ander archief vindbaar is!!!

Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden!!!>> :)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Er staan wel wat kleine dingen in het archief. Maar zo'n 7 jaar terug heeft er ook wel een ontwerp in de krant gestaan. Deze is nu natuurlijk al erg verouderd en zal ook vast niet meer in die vorm gebouwd worden.
de kloomp'maj anhoalen
lulu de bourgoise

Bericht door lulu de bourgoise »

What, is het van zo lang geleden!!! Dat er iets in aanbouw moet komen!!! Nou dan zal er binnen 7 jaar vanaf nu ook nog niets gebeuren!!! :(
Robert

Bericht door Robert »

Afbeelding
Haverstraatpassage

:puke:
Bron
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Dit pand heefd nu de uitstraling van een kermis kraam :(
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ehm... welstand?!?
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Welke ongeloofelijke mongool heeft hier toestemming voor gegeven, en welke nog grotere mongool is op het idee gekomen!? :cry:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Dit slaat echt alles... :? :? :?
Betreffende winkel zal mij in ieder geval niet als klant zien binnenkomen.

En dan stond er nog in de krant dat de 'kunstenaars' dachten dat het als een Enschedese variant op het manneken pis nog aandacht (en toeristen) zou kunnen gaan trekken...

Wat mij betreft krijgt het een hoge nominatie voor de titel 'lelijkste pand van Enschede'.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Het is toch al niet zo'n eyecatcher... Maar nu ren ik er hard van weg.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Dit is geen kunst, dit is tekenwerk
de kloomp'maj anhoalen
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

ooooh my god>>>damn that's ugly!!!!

denken zij ff een nieuwe invulling voor het centrum te geven!! Ik vindt het alles behalve mooi!!!!

:x
Robert

Bericht door Robert »

Winkeliers hardleers
Gemeente dreigt met verbod op uitstallingen
ENSCHEDE - De ondernemers in de binnenstad hangt een totaal verbod op uitstallingen boven het hoofd. De gemeente dreigt daarmee, nu blijkt dat een aantal winkeliers eerder gemaakte afspraken aan de laars lapt. Met name in De Heurne maken ze er volgens de gemeente een zooitje van met borden en rekken.

‘De goeden niet te na gesproken’ constateert Ter Horst dat er nog steeds winkeliers zijn die er een potje van maken met hun uitstallingen. In bijvoorbeeld de Korte Hengelosestraat en het Van Loenshof houden de ondernemers zich redelijk goed aan de afspraken. ‘Maar De Heurne is bijna een schrikbeeld. Die ondernemers pakken hun verantwoordelijkheid niet op. Dat geeft de straat een zeer slechte uitstraling.’

Bron
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Hehe, dat werd tijd ook. In de Haverstraat is er zaterdag geen doorkomen meer aan met al die uitstallingen. Geeft ook een rommelig en lelijk aanzicht.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Wanneer gaan ze de Kalanderstraat herbestraten? En De Heurne mag ook wel weer, de helft van de grijze tegels is al kapot. :x
de kloomp'maj anhoalen
Plaats reactie