Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Universiteit Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Wat betreft de UT vind ik het helemaal niet zo erg dat er niet erg hoog gebouwd wordt. Hierdoor krijg je juist een wat meer massievere bouwlaag/betere vulling langs de Hengelosestraat, lijkt mij eigenlijk mooier dan één grote toren op die plek. Twaalf tot zeventien bouwlagen is trouwens ook al aardig hoog, komt mooi in de buurt van de hogere gebouwen die er al staan.
Rik

Bericht door Rik »

Eind 2009... zo das rap.

Wat betreft Defensie... ik denk dat daar nog wel verandering in komt.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nou ik heb er een zwaar hoofd in, wat een verschrikkelijke achteruitgang zeg, door telkens de projecten uit Enschede met deze stempel te bedrukken.
Buiten dat zijn de projecten op het Universiteitsterrein van groot formaat :).

Viva Bureacratisch Nederland ..................................waar dit alles wel weer mogelijk is !!
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

De burgemeester had het vorige week nog steeds over de verwezelijke skyline in Enschede, ondanks het probleem met defensie wat hij aangaf. Het komt wel goed, even geduld allemaal :)
Rik

Bericht door Rik »

Kreeg vandaag een brief;

- Een deel van de Calslaan Nieuw gaat verbouwd worden tot appartementen, eind 2008
- Ik krijg 300 euro ophoepelpremie (ik ging toch al verhuizen :D).
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Vorderingen Nanolab/Carré

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Goed bezig Helmerhoeker :okay: , wat een gigantisch project en bouwput is dit !!
Dit soort bouwputten zijn mooi om naar te kijken :).
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Ja, alleen jammer dat het vrij afgelegen ligt in Enschede ( helemaal als je vanaf de Helmerhoek moet komen )
En als je ketting eraf vliegt en terug moet lopen is het helemaal vervelend Afbeelding
Maar gelukkig hebben we de cams ook nog, daarop valt het ook nog eens beter te zien dan in de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Het leven van een updater gaat niet altijd over rozen. :( Maar we waarderen het wel hoor. :okay:
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

TA schreef:De burgemeester had het vorige week nog steeds over de verwezelijke skyline in Enschede, ondanks het probleem met defensie wat hij aangaf. Het komt wel goed, even geduld allemaal :)
Is in ieder geval flink stil rond deze kwestie.Als ik dan vandaag een foto in de TCT zie,waar ze in Dubai een luchtshow weggeven,en vrolijk langs het hoogste gebouw in de wereld vliegen met een Boeing 777 en een stuk of negen straaljagers,dan begint er toch het één en ander te knagen :x
@Helmerhoeker:Updates en aan de conditie werken,goed bezig :D
Een lang wief is een ladder in huus!
Rik

Bericht door Rik »

Oh, ik kan ook nog wel wat updaten... als je er gisteren overdag was zat ik in die hal links op de 1e foto te werken :D Heb continu uitzicht op die bouwput.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Tony S. schreef:
TA schreef:De burgemeester had het vorige week nog steeds over de verwezelijke skyline in Enschede, ondanks het probleem met defensie wat hij aangaf. Het komt wel goed, even geduld allemaal :)
Is in ieder geval flink stil rond deze kwestie.Als ik dan vandaag een foto in de TCT zie,waar ze in Dubai een luchtshow weggeven,en vrolijk langs het hoogste gebouw in de wereld vliegen met een Boeing 777 en een stuk of negen straaljagers,dan begint er toch het één en ander te knagen :x
@Helmerhoeker:Updates en aan de conditie werken,goed bezig :D
vandaag met een man gepraat die het nieuwe gebouw op de campus gaat neerzetten.

deze: Afbeelding

Ook dit gebouw gaat te hoog voor de restricties, maar gaat er toch komen. Dit gebouw wordt een goede 55 meter hoog. Hun durfen het wel aan om het risico te nemen, echter, hij was wel aardig boos over de bestuurloosheid hier in Twente.
Het verhaal is in ieder geval erg lastig te begrijpen en erg ingewikkeld. Maar het komt er wel op neer dat andere steden zoals Rotterdam en Amsterdam exact hetzelfde probleem hebben. Maar zij negeren het gewoon volledig. Twente moet helaas het brafe jongetje van de klas uithangen.

Het wordt voor mij nu wel steeds duidelijker, maar de kwestie zit bizar ingewikkeld in elkaar. Wanneer het een recreatievliegveld zou worden, zonder lijnvluchten, zou 1 van de radars mogen verdwijnen en is het probleem opgelost.

Wellicht dat er daarom ook zo'n besluitloosheid rondom het vliegveld is, omdat ze eerst willen gaan bekijken wat ze gaan doen.
Schot

Bericht door Schot »

TA, is dit de nieuwe entree ter plekke van het huidige Langezijds?
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Ja.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

De gang tussen de torens door loopt ongeveer op dezelfde locatie als de huidige hoofdingang van de langezijds: de hal rechts achter de toren is de hal waar de AKI nu zit. En het "koekblik", de collegezaal die linksvoor staat, blijft blijkbaar ook bestaan.
Rik

Bericht door Rik »

Leuk kraantje zijn ze aan het neerzetten :)

Afbeelding
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ziet er naar uit dat die flink hoog gaan worden!
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

En zie ik dat nou goed en staat die kraan op rails of is dat wat anders :?
Rik

Bericht door Rik »

hij staat inderdaad nu rails ja
Huub

Bericht door Huub »

Perceptor schreef:Ziet er naar uit dat die flink hoog gaan worden!
maar 4 of 5 verdiepingen uit mijn hoofd (Carré dan, Nanolab blijft bij 2)
Plaats reactie