Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Universiteit Twente

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Weet niet of deze cams en impressies al bekend waren :?

Cams gericht op bouw van carré:
Afbeelding
http://www.utwente.nl/vastgoed/webcams/webcam/
klik op één van de 3 cams voor een groter beeld

En ook nog een cam gericht op de bouw van meander:
Afbeelding
http://www.utwente.nl/vastgoed/lopende_ ... n/meander/
weet niet hoevaak deze ververst wordt, zie zo niets bewegen maar kan ook zijn dat er gewoon niemand loopt daar
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja die waren al bekend bij mij .
Het bovenste ontwerp is zelfs 1 van de grootsten zowel niet het grootste kantoorgebouw van Twente .
Met zijn 20.000-25.000m2, het ontwerp komt van het Rotterdamse Architectenbureau Ector Hoogstad, welke ook verantwoordelijk is voor het Muziekkwartier .
Rik

Bericht door Rik »

Jahoor, er is zelfs een student geweest die de beelden van de webcams gecapt heeft en achter elkaar gemonteerd. Zo kan je bijvoorbeeld 2 jaar bouw van de meander, of de bouw van de koudecirkel in een aantal minuten bekijken. Ik wil wel beschikbaar maken voor liefhebbers. De koudecirkel en renovatie van de hallen zijn al klaar. De meander en de sloop van hal D/ bouw Carre is work in progress.

Ook is er al wat meer bekend over Carre, maar d'as info die alleen op het intranet staat en die mag ik dus niet verspreiden.

Meer over Carre en Nanolab is trouwens te vinden op de site van de architect; http://www.hoogstad.com/
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

De cams stonden volgens mij nog niet aangegeven hier op het forum of het moet in een ander topic zijn.
Rik

Bericht door Rik »

INVISIBLE schreef:Ja die waren al bekend bij mij .
Het bovenste ontwerp is zelfs 1 van de grootsten zowel niet het grootste kantoorgebouw van Twente .
Met zijn 20.000-25.000m2, het ontwerp komt van het Rotterdamse Architectenbureau Ector Hoogstad, welke ook verantwoordelijk is voor het Muziekkwartier .
Poehee, Invis, je bent me te snel af, ik ik F5 al veel te vaak :lol:

Ja, Carre wordt enorm. Op google maps was ook te zien hoe groot de oppervlakte van de voormalige Hal D wel niet was... En dan komt er nog een stuk aan (binnenplaats is welliswaar leeg). Vervolgens worden Carre, Nanonolab, de Horst, de waaier/Langezijds/Ravelijn en vervolgens ook nog eens Citadel aan elkaar geknoopt waardoor een aaneengesloten volume ontstaat wat helemaal nergens meer over gaat. Met ook nog een mogelijkheid voor Langezijds bij een evt. renovatie.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

De projecten van de UT zijn nogal eens een vergeten plaatje .
Zo zijn ook de Meander en alle andere renovatie's rondom dat gebied erg speciaal te noemen ..........het ziet er zelfs buitengewoon hoogwaardig uit .
Carre doet me erg veel denken aan een even groot gebouw uit Almere, enwel "La Defense" .
Zie hier voor dat gebouw .
http://www.pilkington.com/resources/ladefense17.jpg
En net zoals met dat gebouw is ook het gebouw "Carre" van bovenaf gezien een erg fraai gebouw, net zoals het gehele gebied rond de Horsttoren ( wat te zien is op de link van Scheepschroef, Google Maps ) .



Foto van Meander :
http://www.utwente.nl/vastgoed/fotoarch ... 7/0023.jpg



Maar ook de projecten rond de Bastille ( wooneenheden ) zijn erg fraai te noemen .
Zie plaatje :
http://www.aronsengelauff.nl/afbeelding ... ndr-01.jpg
Afbeelding
Arons en Gelauff, is verantwoordelijk voor deze appartemententoren met klimwand en wooneenheden Calslaan .
Totaal goed voor 240 nieuwe woningen in dat gebied !!


Er zijn dus heel wat grote Architectenbureau's actief op het UT terrein ( Hoogstad ( Rotterdam ), Van Mourik Vermeulen ( Den Haag ) , Arons en Gelauff ( Amsterdam ), Claus en Kaan ( Amsterdam ) .......
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op za mar 03, 2007 6:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik

Bericht door Rik »

De toren is ondertussen al 6 verdiepingen hoger :D Kozijnen zitten er ook al voor een deel in. Voorkant wordt nu aan gewerkt. Niet alledaagse architectuur en dat is altijd verfrissend in 13-in-een-dozijn-land.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Had Helmerhoeker nog belooft dit plaatje te posten, vandaar .
Maar inderdaad niet een alledaagse architectuur, die me een beetje deed denken aan het Groningen Stadion en het Rokade gebouw uit diezelfde stad, maar dat kwam omdat ik rondingen in het gebouw zag die ik niet op de tekeningen terug zie .
Misschien heb ik het me verbeeld ;) .
Rik

Bericht door Rik »

Jongens, de 1e gevelplaten zijn geplaatst bij de "Box" aan de Calslaan... Deze zullen ook worden gebruikt op het campagneplein te zien aan de impressie (welke niet echt een goede indruk geeft).

Het zijn....tromgeroffel...glazen platen in verschillende tinten rood. Zeker verfrissend... een mix van enthousiasme en vertwijfeling overmeesterd mij. (zo beschrijf ik het denk ik het beste :lol:)

Ik zou zeggen, iemand met een camera, fiets er eens langs, en laat anderen ook oordelen.

P.S. Hal D licht nu volledig plat, maar da's ook op de cameras te zien...
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Het is dat het regent en dat ik nu een gammele leenfiets heb omdat mijn fiets bij de fietsenmaker staat maar anders was ik wel even langs gefietst.
Maar zitten toch wel wat lui van dit forum op de UT dus die kunnen zo tussen het studeren door even een paar foto's schieten.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Campagneplein, 87 studenten eenheden / Architect Arons en Gelauff ( Amsterdam )
Afbeelding
Calslaan, 152 studenten eenheden / Architect Arons en Gelauff .
Werkelijk een Schitterende Gevel 8) .
Afbeelding
Zuidhorst en Meander, Architect van Mourik Vermeulen ( Den Haag ) .
Afbeelding


Je kunt zeggen wat je wilt maar de Universiteit Twente word misschien wel 1 van de Paradeplaatje's voor wat betreft Architectuur in Twente .
Ook de eerste gebouwen die op de UT ontwikkeld zijn .............in de beginjaren van het terrein, waren erg hoogstaand te noemen .
En nu, na een lange tijd van stilte omtrend het ontwikkelen van gebouwen met een hoogstaande uitstraling, is er weer een impuls aan het terrein gegeven .

Ook moeten Carre en Nanolab niet vergeten worden, een complex van rond de 20.000m2 - 25.000m2 groot en ook wederom ontworpen door een bekende Architect ( Ector Hoogstad / Rotterdam ) .

PS : Overigens worden er tegenwoordig wel in meer delen van Enschede erg fraaie gebouwen ontwikkeld met een hoog gehalte aan hoogwaardige Architectuur .
Zoals die van de Woonplaats aan de Zuiderval ( RAU ), en of de HTS toren ( KOW ), Muziekkwartier ( Ector Hoogstad ) of de projecten op het Roombeek ( Pi de Bruin en Claus en Kaan ).
Kortom een erg goede zaak ............
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Wow, gevel Calslaan ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, volgende week maar eens langs fietsen.
Rik

Bericht door Rik »

Hehe niet nu :lol: Houdt het vandaag nog op met regenen?

Ja, er is hier best wat moois neergezet;

Zeer de moeite waard
In den beginne
- Paviljoen (houten villa-achtige gebouw waar de facilitaire dienst in zit...)
- Hallencomplex (helaas niet in staat met de tijd mee te gaan, de Hallen issoleren :lol: Succes!)
- Bastille/vrijhof
- Torentje
- AKI (niks dan lof!)
- Patio's (het renoveren waard!)
- Tenniscomplex
- Logica
- Carrelion
Tussendoor
- Cubicus
- Calslaan wit
- Hoofdgebouw spiegel sinds de glazen behuizing eromheen zit
- Waaier
- Bieb langezijds
- Checkpoint charly
- Flats buitenlandse studenten (tegenover acasa)
Recent
- Meander
- Gerenoveerde horsttoren
- De nu door acasa complexen die nu worden gebouwd
- De sleutel (acasa)
- T-huis

Natuurlijk is er ook een hoop saaie meuk
Vroegah!
- Calslaan oud
- Collegezalen spiegel
- Hogedruklab
- Seinhuis
- Woninkjes achterkant horst
- Vrouwen-flat (nu voor medewerkers)
In between
- Witbreuksweg/matenweg
- Langezijds
- Citadel
- Campuslaan laag/hoog
- Trillingslab
- Mesa+
- Technische dienst
Nu
- Arbodienst gebouw dat wordt gebouwd

En natuurlijke de nodige architectonische FUCK-YOU!'s
In het gewapend beton decenia
-Langezijds.... kollosaal en claustrofobisch tegelijkertijd, krijgt een total makeover
-Hogekamp.... idem aan langezijds. gaat plat (heb ik van een wel ingelicht persoon)
-Sportcentrum :head:
-Calslaan oud (ik woon er in, en het ziet er niet alleen slecht uit...) gaat plat (en daar ben ik blij mee als ik op tijd afstudeer :P)
Tijdens "the economic slump
-Ravelijn..., hoe kan je een gaaf idee COMPLEET VERPESTEN???... maar niet gevreesd... GAAT PLAT!
- Campus super/winkeltjes... gaat gelukig binnenkort tegen de vlakte
Nu
- Ex-asielzoekers woningen WBW :cry:
- Temp... temp, temp? Het is dat ze het gebouw zo genoemd hebben...
Laatst gewijzigd door Rik op vr mar 09, 2007 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik

Bericht door Rik »

Oh, btw. gebouw-triviant :D

Afbeelding

T'is work in progress, en ja er kloppen een paar dingen niet da's o.a. omdat dit een "total makeover" in wording is... weet alleen niet of ik er ooit nog tijd voor vind.
mekanik

Bericht door mekanik »

AKI! Met ontplofconstructie :D
Rik

Bericht door Rik »

Justem! :okay:
ESG

Bericht door ESG »

Cubicus
Kun jij uitleggen wat je daar mooi aan vindt?
Rik

Bericht door Rik »

In oude staat vond ik het een slecht ontwerp. Te massaal. Maar in de huidige gereduceerde vorm en nadat het van binnen een grondig onder handen is genomen vind ik het prima. Is gezellig van binnen, en zo appart van buiten dat ik het mooi vind.

Oh, nog vergeten in het rijtje afschuwelijk en in de tussenperiode gebouwd;

-De drienerburght
Rik

Bericht door Rik »

Even wat plaatjes;

De -ruim gehuisveste- Arbodienst
Afbeelding

Box vordert ook
Afbeelding

Vanaf de Boulevard (UT) is het opeens logisch... Sky
Afbeelding

De big-dig; Nanolab
Afbeelding

UTwente dagbouw: Carré
Afbeelding

Meander is zo goed als af, nu zelfs met grind bovenop verbinding met de rest van de Horst...
Afbeelding
Plaats reactie