Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Havengebied

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Havengebied

Bericht door Hendrik »

Vincent1971 schreef:
Peter.h schreef:Hoe moet dat kanaal dan gaan lopen? :?
Ik zelf denk een aftakking tussen Enschede en Hengelo, richting Zuid Berghuizen ( Oldenzaal ) en dan de grens over richting Bad Bentheim. Voordeel je gaat niet door de stuwwal bij Enschede dus minder sluizen. Denk bij voormalig vliegveld Twente nog een container overslag.
Toch zou ik de hoogtekaart nog maar eens bestuderen, jouw route zou nog wel eens een groter hoogteverschil kunnen hebben dan via Enschede.
Mensen bedenk dat toen het huidige kanaal gegraven werd Nederland misschien wel minder dan de helft van de huidige bevolking telde. Dat had niet zo'n impact als vandaag de dag.
Wie van de mensen herinnerd zich nog de commotie toen de A1 door het Boerskotten bij Oldenzaal werd aangelegd? Zo'n kanaal heeft vele malen meer gevolgen.
Dan liever een groot vliegveld :D , maar nou trap ik op zere of lange tenen.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Hendrik schreef: Zo'n kanaal heeft vele malen meer gevolgen.
Dan liever een groot vliegveld :D , maar nou trap ik op zere of lange tenen.
Ik wil alle twee :okay:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Vincent1971 »

Hendrik schreef:
Vincent1971 schreef:
Peter.h schreef:Hoe moet dat kanaal dan gaan lopen? :?
Ik zelf denk een aftakking tussen Enschede en Hengelo, richting Zuid Berghuizen ( Oldenzaal ) en dan de grens over richting Bad Bentheim. Voordeel je gaat niet door de stuwwal bij Enschede dus minder sluizen. Denk bij voormalig vliegveld Twente nog een container overslag.
Toch zou ik de hoogtekaart nog maar eens bestuderen, jouw route zou nog wel eens een groter hoogteverschil kunnen hebben dan via Enschede.
Mensen bedenk dat toen het huidige kanaal gegraven werd Nederland misschien wel minder dan de helft van de huidige bevolking telde. Dat had niet zo'n impact als vandaag de dag.
Wie van de mensen herinnerd zich nog de commotie toen de A1 door het Boerskotten bij Oldenzaal werd aangelegd? Zo'n kanaal heeft vele malen meer gevolgen.
Dan liever een groot vliegveld :D , maar nou trap ik op zere of lange tenen.


Afbeelding

Ok dan ten noorden van Oldenzaal. Wellicht een stuk van het kanaal Almelo<>Nordhorn reactiveren?
Oh denk zelf dat dit project een stuk voordeliger en economischer is dan het voormalig vliegveld.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

'Doortrekken Twentekanaal naar Duitsland niet haalbaar'

dinsdag 22 januari 2013

De aanleg van een verbinding tussen het Twentekanaal en het Mittellandkanaal in Duitsland is financieel niet haalbaar. Dat blijkt uit een onderzoek van onder meer de EUREGIO.

De kosten voor de aanleg van de ongeveer 50 kilometer lange verbinding worden geschat op 1,2 tot 1,3 miljard euro, terwijl het verbindingskanaal tot 2060 naar schatting slechts 18 procent van dat bedrag oplevert.

Onderzoeken in 1994 en 2004 waren rooskleuriger, maar toonden ook al aan dat het kanaal meer zou kosten dan dat het op zou leveren. De negatievere uitkomst van het nieuwste onderzoek komt volgens de provincie Overijssel en de regio Twente door de hogere kosten van de aanleg van het kanaal en lagere prognoses voor de groei van goederentransport.
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1
Bijlagen
Twentekanaal
Twentekanaal
Twentekanaal.jpg (52.86 KiB) 11594 keer bekeken
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Veteraan »

Vrijwilligers??? :lol: :D
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Ik wil de eerste schop wel in de grond zetten en als het moet ook nog wel een paar meer.
Dit had ik aangeboden.
Het is toch simpel elk land betaald de kosten op zijn eigen grond. Enschede een stukje en de Duitsers de rest.(stukje wieder gutt machung). :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Havengebied

Bericht door Hendrik »

Wat fijn dat we het oneens kunnen zijn :lol: , ik ben blij dat dit onzalige plan in de diepvries gaat, en niet omdat het buiten zo koud is. De argumentatie klopt wel zo ongeveer met wat ik steeds geschreven heb: hoogteverschil met veel sluizen. Maar de idee dat zo'n kanaal niet rendabel is vind ik een hilarische grap. Zoiets leg je toch niet aan omdat het z,n geld moet opbrengen? maar omdat zoiets noodzakelijk is........of niet natuurlijk.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Vincent1971 »

Vind het een gemiste kans. Zou een mooie combiterminal opleveren denk ik zo op het voormalig vliegveld.
Een goed begin heeft geen einde
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Havengebied

Bericht door Hendrik »

Vincent1971 schreef:Vind het een gemiste kans. Zou een mooie combiterminal opleveren denk ik zo op het voormalig vliegveld.
Dat vliegveld heb ik nog niet afgeschreven, houdt die Wessels en zijn vrienden in de gaten. :lol:
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

Apollo opent nieuw Europees Distributie Centrum (EDC)
13-07-2013 | 00:00

Op woensdag 12 juni is het nieuwe Europese Distributie Centrum (EDC) van Apollo Vredestein in gebruik genomen. De opening van het nieuwe EDC, gelegen aan de Staalsteden in Enschede (NL), werd op spectaculaire wijze door Luis Ceneviz, CEO van Apollo Vredestein, geopend.
De uitbreiding van 22.000 m2 opslag- en distributiecapaciteit is noodzakelijk door de toenemende groei van de productie- en verkoopvolumes in combinatie met een breder assortiment.
“Het nieuwe EDC in Enschede wordt daarbij specifiek ingezet voor de logistieke afhandeling van alle Apollo-personenwagenbanden die vanuit India in Nederland worden ontvangen. Deze worden duurzaam via de Container Terminal Twente bij ons aangevoerd bij ons nieuwe ‘EDC Apollo’, van waaruit wij onze Europese klanten beleveren via rechtstreekse leveringen of via ons netwerk van buitenlandse magazijnen”, aldus Luis Ceneviz.
Het nieuwe EDC, met een opslagcapaciteit van rond de 500.000 banden, ligt op een uitstekende locatie dicht bij de Twentse productielocatie van de Nederlandse bandenfabriek; Twente is in toenemende mate een logistieke ‘hotspot’ als het gaat om de ‘gateway to Europe’.
bron: http://www.apollovredestein.nl/nieuws/4 ... entrum-edc
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

Enschede knapt verpauperde Binnenhaven op

woensdag 16 oktober 2013

De gemeente Enschede is al enige tijd bezig met een reconstructie van het havengebied. Het gaat met name om de landtong tussen twee havenarmen aan het begin van het Twentekanaal.

Het terrein aan de Binnenhaven met veel sloopbedrijven is verpauperd en toe aan een opknapbeurt. 25 miljoen euro is er uitgetrokken om de haven uit te baggeren, de kades aan te pakken en een nieuw wegdek aan te leggen. Bij het project wordt een beroep gedaan op de lokale bedrijven. Vandaag nam wethouder Marijke van Hees er een kijkje en reed een stukje mee op de machine die het beton aanbrengt. De betonweg moet voor het eind van het jaar klaar zijn. Het hele revitaliseringsproject wordt in de loop van volgend jaar afgerond.

bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=173337
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

Aan de verbetering van de Binnenhaven wordt al enige tijd gewerkt.
Bijlagen
Binnenhaven.JPG
Binnenhaven (2).JPG
Binnenhaven (3).JPG
Binnenhaven (4).JPG
Binnenhaven (5).JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

Verruiming Twentekanalen fase 2, een introductie

04-12-2013


Tijdens de tweede fase van de verruiming van de Twentekanalen onderzoekt Rijkswaterstaat de mogelijkheden van de verruiming van het gedeelte tussen de IJssel en sluis Eefde en het Twentse deel van het kanaal (tussen Delden en Enschede en de zijtak naar Almelo). De minister heeft 28 november 2013 haar voorkeursbesluit (scope) bekendgemaakt. In de video licht projectleider Joost de Jong toe wat de verruiming (ofwel de scope) inhoudt.

zie voor video op: http://www.rijkswaterstaat.nl/water/pla ... Verruiming Twentekanalen fase 2, een introductie
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Kan ik eindelijk met mijn boot naar Enschede varen, :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

enschedeinansichten schreef:Kan ik eindelijk met mijn boot naar Enschede varen, :D
Er is hier nog wel een plaatsje vrij :D
Bijlagen
Handelskade Oost Sesam haven.jpg
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Nee het ligt helemaal vol met zelfs een wachtlijst. En dan te bedenken dat die met veel tamtam geplaatste aanlegsteiger weer wordt afgebroken. Foutje. :(
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

Haven krijgt nieuwe kades

Gepubliceerd op: 07/01/2014

Het Enschedese havengebied krijgt nieuwe kades. Daarvoor tekent de gemeente Enschede donderdag een overeenkomst met de havenondernemers. De afgelopen jaren hebben gemeente en ondernemers gewerkt aan de voorbereiding van de aanleg van nieuwe kades en de herinrichting van een aantal bedrijfskavels in het havengebied. De aanleg van nieuwe kades is onderdeel van de herstructurering van het havengebied. Daardoor wordt het havengebied aantrekkelijker voor bedrijven wat de werkgelegenheid in Enschede moet bevorderen.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/haven-krijgt ... item?15100
Bijlagen
Handelskade Oost Sesam (2).JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

In de zijtak van het Twentekanaal in het havengebied aan de Hendrik ter Kuilestraat is men begonnen met het aanbrengen van een kadewand.
Bijlagen
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014 (6).JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014 (5).JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014 (4).JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014 (3).JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014 (2).JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

vervolg havengebied Hendrik ter Kuilestraat
Bijlagen
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014.JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal Havengebied 3-7-2014 (7).JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

In de zijtak van het Twentekanaal aan de Hendrik ter Kuilestraat is een nieuwe aanlegkade aangebracht, waar nu kleine bootjes zijn aangemeerd.
Bijlagen
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal nieuwe aanlegsteiger 127-9-2014 (2).JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal nieuwe aanlegsteiger 127-9-2014 (3).JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal nieuwe aanlegsteiger 127-9-2014.JPG
Hendrik ter Kuilestraat zijtak Twentekanaal nieuwe aanlegsteiger 127-9-2014 (4).JPG
Plaats reactie