Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Havengebied

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Rtoo schreef:Moet nog voor het einde van het jaar staan (zie afbeelding)

De bouw is begonnen.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Twekkelerveld »

:banaan: er word weer wat gebouwd in enschede :D
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Heeft lang geduurd, maar Enschede heeft er straks een mooie terras bij tegen goede prijzen en uitzicht op het water.
Hier kan de binnenstad toch niet tegen aan met die woekerprijzen. :)
Super A1 lokatie voor de snelle hap, en gratis parkeren.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Perceptor

Re: Havengebied

Bericht door Perceptor »

Een prachtig uitzicht ja :oops:
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Havengebied

Bericht door rr1991 »

Zo'n urban uitzicht heeft toch ook wel wat ;)
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

De haven van Enschede wordt de komende maanden flink onder handen genomen.

Volgens de gemeente is er door achterstallig onderhoud kans op inzakking van de kades en oevers langs de haven. Bovendien moet de haven gebaggerd worden om toegankelijk te blijven. De gemeente heeft bijna vier miljoen euro beschikbaar gesteld voor de werkzaamheden, die zo'n twee maanden in beslag nemen.
TVOost
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Arie »

Enschede koopt woonboten op27-1-2010 17:17:35
Enschede heeft ook de allerlaatste woonboot in het havengebied opgekocht. Het gaat om een boot aan de ir. Schiffstraat.

In de haven lagen twaalf woonboten die moesten wijken voor de industrie. Het havengebied is het enige bedrijventerrein in de stad waar zware industrie is toegestaan, daar passen volgens de gemeente geen woonboten bij. De bewoners hebben zich lange tijd tegen de verhuizing verzet. Aanvankelijk zouden ze kunnen verhuizen naar de omgeving van Go Planet. Maar dat ligt onder de aanvliegroute van de luchthaven, waardoor er een streep doorheen ging. De gemeente Enschede verkoopt de woonboten door of sloopt ze als ze in slechte staat verkeren.
Bron: RTV Oost
Robert

Re: Havengebied

Bericht door Robert »

Maar dat ligt onder de aanvliegroute van de luchthaven
Sinds wanneer is er nu een luchthaven dan?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Robert schreef:
Maar dat ligt onder de aanvliegroute van de luchthaven
Sinds wanneer is er nu een luchthaven dan?
Taalkundig zou ik zeggen nu net. :)

De luchthaven / vliegveld is nooit weggeweest er wordt nog steeds gevlogen (hobby).

En binnenkort (straks temee) gaan er weer grote jongens vliegen (hoop ik) en gezien de ontwikkeling

in de prov. staten gaat dat er van komen. Cda, Vvd en de Pvda hebben zich weer gevonden.

Wat betreft de woonboten, ik kom daar wel eens in de buurt het stinkt daar verschrikkelijk naar verbrand rubber (dat is dus die zware industrie)
daar kun je echt niet wonen (ook niet werken).

Het verplaatsen is ook tegengehouden door de bewoners vereniging van van Twekkelo.

Tja en die magische cirkels, stankcirkel, ecocirkel, geluidcirkel enz. enz. die bepalen dat soort zaken.
Laatst gewijzigd door enschedeinansichten op do jan 28, 2010 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: Havengebied

Bericht door Hans van Dijk »

graan cirkels :D
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Vincent1971 »

Volgens mij ziet die Helder niet echt helder meer. Lijkt wel het referendum van de Europese grondwet. Tijd voor gemeente raadverkiezingen!
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Vincent1971 schreef:Volgens mij ziet die Helder niet echt helder meer. Lijkt wel het referendum van de Europese grondwet. Tijd voor gemeente raadverkiezingen!
? Dit gaat over boten.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Havengebied

Bericht door Vincent1971 »

enschedeinansichten schreef:
Vincent1971 schreef:Volgens mij ziet die Helder niet echt helder meer. Lijkt wel het referendum van de Europese grondwet. Tijd voor gemeente raadverkiezingen!
? Dit gaat over boten.
Oh sorry....was er even niet bij...was voor een andere rubriek bestemt..moet eens iets eerder naar bed...
Een goed begin heeft geen einde
Rtoo

Re: Havengebied

Bericht door Rtoo »

Iemand het nieuwe Havenpaviljoen al gespot?
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Havengebied

Bericht door Rene »

enschedeinansichten schreef:
Wat betreft de woonboten, ik kom daar wel eens in de buurt het stinkt daar verschrikkelijk naar verbrand rubber (dat is dus die zware industrie)
daar kun je echt niet wonen (ook niet werken).

Dat is Vredestein waarde stadgenoot, of beter, sinds vorig jarig Apollo Vredestein, goed voor 1500 arbeidsplaatsen en een van de meest sociale en goed georganiseerde bedrijven in de omgeving. Aan de andere kant v.d Schiffstraat heeft Weyl dit en vorig jaar ook flink uitgebreid, dus is daar ook flink meer gaan stinken. En al die stinkers betalen toch flink mee aan ons lieflijke Enschede. 't Is maar dat je het weet.
Wat betreft de woonboten: Ik zou d'r op geen enkele plek een willen hebben aan het kanaal...
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Rene schreef:
enschedeinansichten schreef:
Wat betreft de woonboten, ik kom daar wel eens in de buurt het stinkt daar verschrikkelijk naar verbrand rubber (dat is dus die zware industrie)
daar kun je echt niet wonen (ook niet werken).

Dat is Vredestein waarde stadgenoot, of beter, sinds vorig jarig Apollo Vredestein, goed voor 1500 arbeidsplaatsen en een van de meest sociale en goed georganiseerde bedrijven in de omgeving. Aan de andere kant v.d Schiffstraat heeft Weyl dit en vorig jaar ook flink uitgebreid, dus is daar ook flink meer gaan stinken. En al die stinkers betalen toch flink mee aan ons lieflijke Enschede. 't Is maar dat je het weet.
Wat betreft de woonboten: Ik zou d'r op geen enkele plek een willen hebben aan het kanaal...
Dat het de Vredestein is weet ik natuurlijk. Ik denk dat er geen 1500 mensen in Enschede werken maar ik benieuwd hoe je daar bij komt. Wel weet ik dat er erg veel Polen e.d. werken, ook weet ik dat de Vredestein een milieuramp in het Twentekanaal heeft veroorzaakt die zijn weerga niet kent. Kenners spreken over een van de grootste milieurampen in west Europa.
Het kanaal is nog steeds een dood geheel en de water inname (voor drinkwater) is stopgezet voor lange tijd of eeuwig, contact met water wordt afgeraden en het eten van vis geeft grote problemen voor de gezondheid , kanker.
De meeste vissen zijn dood gegaan en er zijn vissen gevangen die gedeeltelijk verteerd waren, de beste man heeft er nog nachtmerries van.
Dit soort bedrijven zou men in iedergeval zeer streng moeten controleren op milieu gevaar zowel op korte als lange termijn en ook het gevaar van ongelukken tot een minimum beperken.
Laten ze maar de nieuwe maasvlakte gaan. Vot met die pruttel.
"Deze verontreiniging van het Twentekanaal is de grootste milieuramp sinds de ramp bij chemiebedrijf Sandoz in het Zwitserse Basel 17 jaar geleden. Dat zegt milieudeskundige professor Reijnders van de Universiteit van Amsterdam. Volgens Reijnders is het Twentekanaal zo ernstig vervuild dat er nauwelijks nog leven in het water mogelijk is. Hij baseert zich op een lijst met chemische stoffen die in het Twentekanaal zijn aangetroffen na de brand bij Vredestein."
http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/mi ... 20enschede

Wat Weil betreft wordt er gekeken of de enorme algengroei komt door hun lozing van afval op kanaal. Organisch afval.
Op de oude plek is er al een lozing op het kanaal geweest waarbij de ingewanden in kanaal dreven maar dat was een probleem van de gemeente ?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Havengebied

Bericht door Rene »

enschedeinansichten schreef: Dat het de Vredestein is weet ik natuurlijk. Ik denk dat er geen 1500 mensen in Enschede werken maar ik benieuwd hoe je daar bij komt.
Enschede is niet zo groot als je denkt, ons kent ons.
Maar afgezien van dat wat cijfers dan: http://banen.intermediair.nl/careers/co ... l/id/74592

De link vertelt 1500 werknemers waarvan 1360 in Nederland

Wel weet ik dat er erg veel Polen e.d. werken,
Om er tijdens de bouwvak gedurende 3 weken schhoonmaakwerkzaamheden te verrichten.
Voor de rest ga er maar vanuit dat door vergaande automatisering binnen Vredestein alleen goed opgeleide mensen die het Nederlands voldoende beheersen een kans maken op een baan binnen dit bedrijf:

http://www.rocvantwente.nl/ROC-Voorpagi ... Vredestein
ook weet ik dat de Vredestein een milieuramp in het Twentekanaal heeft veroorzaakt die zijn weerga niet kent. Kenners spreken over een van de grootste milieurampen in west Europa.
Het kanaal is nog steeds een dood geheel en de water inname (voor drinkwater) is stopgezet voor lange tijd of eeuwig, contact met water wordt afgeraden en het eten van vis geeft grote problemen voor de gezondheid , kanker.
De meeste vissen zijn dood gegaan en er zijn vissen gevangen die gedeeltelijk verteerd waren, de beste man heeft er nog nachtmerries van.
Bedoel je misschien deze man die soortgelijke verhalen vertelt:?
http://www.carptracker.nl/Enschedeteks.html
Volgens hem gaat het sinds 2008 toch weer heel voorspoedig met de visvangst.
"In 2008 vingen mijn vismaat en ik vissen van een ongekende gaafheid. Zo gaaf had ik ze zelden of nooit gezien op het kanaal, het was net of ze nieuwgeboren, op goed gewicht, zich melden op mijn stek om de klaarliggende hapjes te verorberen. De bekken waren eveneens van een ongekende gaafheid, alsof ze nog nooit van tevoren een haak hadden gezien."
Dit soort bedrijven zou men in iedergeval zeer streng moeten controleren op milieu gevaar zowel op korte als lange termijn en ook het gevaar van ongelukken tot een minimum beperken.
Volgens mij voldoet dit bedrijf sinds enkele jaren dan ook het ISO 14001.
Zoals je als ondernemer weet een van de strengste normen voor milieuwetgeving.
Geheid dat Vredestein zich nu dan ook aan het voorbereiden is op 2012 wanneer de nieuwe Europese milieuwetgeving in werking gaat en verschillende stoffen in de banden moeten zijn vervangen voor andere. Als ik mij niet vergis hebben ze vorig een milieuprijs gekregen voor de nieuwe Ultrac Cento die geheel PCA vrij is

Je link werkt helaas niet
Wat Weil betreft wordt er gekeken of de enorme algengroei komt door hun lozing van afval op kanaal. Organisch afval.
Op de oude plek is er al een lozing op het kanaal geweest waarbij de ingewanden in kanaal dreven maar dat was een probleem van de gemeente ?
Er zijn inderdaad wat problemen met het waterscheidingssysteem binnen Weyl. Geheid dat daar een oplossing voor komt.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

@Rene

Ik denk niet dat ik hier jouw (of) Vredestein moet afvallen op details.

Bij Vredstein denk ik aan familieleden die op latere leeftijd huidkanker hadden (volgens hun) gerelateerd aan het roet van het bandenbouwen, mijn oom die vast tussen een machine en een wand zat en dat door geluk heeft overleefd een andere oom heeft er ook gewerkt en wordt binnenkort negentig, heveadorp, eerder vele duizenden medewerkers in Nederland, overname door een Russische en nu een Indiaase partij, een enorme millieuramp, stank uitstoot over het kanaal, een compensatie bijdrage aan de wijk Twekkelerveld een gelikte presentatie van het bedrijf en prima winterbanden.

Of ik daar trots op ben als mede Enschede-er :?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Havengebied

Bericht door Rene »

Dat is nu kenmerk van industrie, machines en chemicalien. Ongelukken zijn daar niet geheel uit te sluiten. Gelukkig leven we nu in een tijd waarin veiligheid hoog op het prioriteitenlijstje staat waardoor het mogelijk is geworden de risico's door regelgeving en automatisering zoveel mogelijk te verkleinen.
Industrie is nu eenmaal geen kantoorbaan, maar op kantoor loeren weer andere gevaren die op de lange termijn ernstige gezondheidsklachten kunnen veroorzaken.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Havengebied

Bericht door enschedeinansichten »

Honderd nieuwe banen bij Vredestein Enschede
dinsdag 01 juni 2010 | 08:51

Tekstgrootte

ENSCHEDE - Bandenfabriek Vredestein in Enschede gaat de productie fors uitbreiden. Daardoor komen er begin volgend jaar bijna honderd arbeidsplaatsen bij.

Dat heeft directeur Rob Oudshoorn gisteravond bekendgemaakt op een bijeenkomst voor de financiele pers in Keulen. Daar wordt deze week het Apollo-merk op de Europese markt geintroduceerd. Het Indiase Apollo is sinds vorig jaar het moederbedrijf van Vredestein.

De Enschedese fabriek gaat de bandenproductie dankzij Apollo uitbreiden van 5,1 miljoen naar 6 miljoen banden per jaar, zo vertelde Oudshoorn tegenover Het Financieele Dagblad. Bij Vredestein werken ongeveer 1600 mensen, van wie duizend in Enschede. Volgens Oudshoorn kan Vredestein de vraag momenteel nauwelijks aan. Daarom wordt er op korte termijn al capaciteit bijgebouwd in Enschede.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie