Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Havengebied

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Waeske

Bericht door Waeske »

Afbeelding

Mooi weer voor een ruisloze achtergrond :)
Martin

Bericht door Martin »

Dat is een zeer fraai plaatje. :)
Waeske

Bericht door Waeske »

Ja, ik ben er wel erg tevreden over. Ik heb nog overwogen het grind van het fietspad, onderin beeld, eraf te snijden maar dat zag er op één of andere manier afgehakt uit.
Robert

Bericht door Robert »

En 't is ook nog 's 'n mooie brug. :okay:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Een heel bijzondere foto. Bedank de gemeente maar voor de hekjes. ;)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
YunuS

Bericht door YunuS »

Lijkt net echt, ik heb het over de foto ;)
Waeske

Bericht door Waeske »

Echter kun je 'm niet krijgen.
ESG

Bericht door ESG »

Rijkswaterstaat is bezig bezig om van het Twentekanaal een bredere en diepere vaarweg te maken. Dit gebeurt in eerste instantie tot aan de sluis Wiene bij Delden. Het kanaal krijgt een upgrade van een klasse IV naar een klasse Va-waterweg. Dat betekent dat er grotere schepen doorheen kunnen. Een behoorlijk project daar. Het afgegraven zand wordt naar Almelo gebracht en gebruikt voor het doortrekken van de A35.
Wie de laatste tijd is wezen kijken moet beamen dat het kanaal inderdaad veel breder geworden is. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat er nu meer natuurvriendelijke oevers worden aangelegd. Deze zijn namelijk schuinaflopend met meer ruimte voor begroeing en een ideale plaats voor vis, kikkers en dergelijke. Het kanaal krijgt een veel natuurlijkere uitstraling op deze manier waarbij ook aan toeristen en recreanten is gedacht. Ook voor de pleziervaart zullen er meer voorzieningen komen.

Ik zal binnenkort eens een paar fotootjes schieten. Op http://www.twentekanalen.nl kun je meer lezen over dit project.
Berealste

Bericht door Berealste »

Zie op deze site dat het gedeelte tussen Hengelo en Enschede niet is ingepland voor upgrading!! :ohno: Wat blijven we toch een achtergesteld stukje Nederland!! :(
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Er vaart misschien 1 boot per dag richting Enschede, het zal voor de economie niet nodig zijn denk ik.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Berealste schreef:Zie op deze site dat het gedeelte tussen Hengelo en Enschede niet is ingepland voor upgrading!! :ohno: Wat blijven we toch een achtergesteld stukje Nederland!! :(

Ja daar ben ik het ook wel deels mee eens .
Ze laten zich nog teveel het kaas van het brood eten hier .
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

Berealste schreef:Zie op deze site dat het gedeelte tussen Hengelo en Enschede niet is ingepland voor upgrading!! :ohno: Wat blijven we toch een achtergesteld stukje Nederland!! :(
Wellicht is dit deel al breed genoeg. Dit zegt natuurlijk nog niets over de situatie.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Berealste schreef:Wat blijven we toch een achtergesteld stukje Nederland!! :(
Een waarheid als een Koe.....investeren in Twente... :(
je kunt ze hier horen lachen in Den Haag :lach:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Even realistisch: Die hele haven stelt geen biet voor, daar ga je toch ook niet in investeren. Ik zou zeggen: verplaats de bedrijven naar Hengelo en maak er een mooi woongebied van. 8)
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Helemaal mee eens, alleen zou ik er een woon/water/recreatie gebied van maken :)
ESG

Bericht door ESG »

Niet iedereen is het met jullie eens.

Afbeelding
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Laten ze het gebied maar eerst vernieuwen en reconstructueren, want 't ziet er niet uit nu, en er zijn maar bagger weinig bedrijven die echt gebruik maken van de haven (sesam, vredestein en verder :? )
mekanik

Bericht door mekanik »

Inderdaad: op de vraag of kip (dieper/breder kanaal) of ei (bedrijvigheid) eerder was, zeg ik:

Waar blijft de haan (een ruimtelijk goed, representatief terrein), die het ei vruchtbaar kan maken?
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Herinrichting Handelskade

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Martin

Bericht door Martin »

Ik zie dat het fietspad ook meteen wordt aangepakt, was er ook niet al te best meer aan toe.
Plaats reactie