Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Centrum: Oude V&D

Informatie en vorderingen.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » ma mei 07, 2007 2:23 pm

Jakkes, die glasbel wil ik niet op de Oude Markt hoor.
Aan het Van Heekplein zou wel aardig zijn. ;)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » ma mei 07, 2007 2:33 pm

Het glaspaleis is inderdaad een prachtig pand, ook het terras aan de achterkant is een waar genoegen .
Dacht dat de V&D ernaast gelegen was ........maar weet het niet meer zeker ?
Overigens is het contrast tussen tussen het glaspaleis en de naastgelegen kerk erg fraai te noemen :okay: .

Misschien is zo'n "Nieuwbouw" Glaspaleis inderdaad iets voor in het Winkelgebied van Enschede ......................optie voor een ZARA misschien ? 8)

Edit : Zie het al voor me, een "glaspaleis" op een Enschedees plein ..........met horecavoorzieningen op de begane grond zodat je wat terassen eromheen kunt creeeren .
En daarin verwerkt een ZARA en eventueel andere aanverwante zaken .
Zelf een infopunt voor de markt en VVV zou een leuke binnenkomer zijn voor toeristen .
Enschede

sushy
Member
Member

Bericht door sushy » ma mei 07, 2007 2:36 pm

Waar zou dat moeten komen dan???

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » ma mei 07, 2007 2:44 pm

Hehe, nouja, glaspaleis stam iig. uit dezelfde periode. Vier jaar eerder als de V&D om precies te zijn. Ennuh, dat contrast met de kerk was destijds al uitgedacht. Juist vandaar de glazen gevel, om de onliggende gebouwen in het glas te laten spiegelen.

Sowieso vind ik historisch en strak modernistisch vlak naast elkaar erg mooi. Wat dat betreft kan Enschede er trouwens ook wat van. De uitbouw van de oude textielschool is terug te vinden in de Phaidons Atlas of contemporary architecture.

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » ma mei 07, 2007 2:56 pm

@ Sushy

Heb dit ooit eens snel getekend ;) .
Zie voor het glaspaleis iets anders voor ogen .
Maar vond dit wel een leuke oplossing om de ZARA tegemoet te komen .

Afbeelding

Heb de ZARA in het lagere deel ondergebracht (voorkant kavel), zodat je mooi vanaf het Van Heekplein een inloop hebt naar deze winkel .
Ook heb ik rekening gehouden met het naastgelegen La Place in de Hofpassage, door het in de gaten te houden van de bouwhoogte zodat ze nog steeds uitzicht op het plein hebben .
De hoogbouw aan de achterkant van de kavel zorgt ervoor dat het VHP ook aan die kant een stedelijke wand creeert .
En dat het totaalplaatje er nog beter op word, met de driehoek Hofpassage/ZRAR/Blokker .
Ook hierdoor gaat de passantenstroom meer richting Hofpassage en langs de winkelzone, welke nu nog weleens vermeden word .
En krijgt het achterliggende gebied een sfeervollere aankleding door dit geheel .
Enschede

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » ma mei 07, 2007 3:37 pm

Denk niet dat er de komende 20 jaar veel gaat gebeuren op het van Heek :D

(Deze uitspraak gaat vast nog eens tegen me gebruikt worden...)

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » wo mei 09, 2007 7:31 am

Zo heeft iedereen zijn eigen herinnering aan de voormalige V&D.
Mijn herinnering gaat nog wat verder terug, en is van begin jaren zestig.
Ik ging toen naar de middelbar school en spijbelde nog wel eens.
Ook toen weer op een goede/slechte middag. Ik stond in het fraaie trappenhuis met zijn prachtige glas in lood ramen naar de oude glazen lift te kijken. Opeens wordt er een hand op mijn schouder gelegd en zegt een zware stem: dag Henk. De klasseleraar die even in het middaguur naar V&D ging.
Op dat moment wil je graag door de grond gaan of in het niets oplossen.
Op 21 april jl. was ik er weer sinds de sluiting van V&D aldaar in 1968. Het was een herbeleving.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mei 09, 2007 10:16 am

Hendrik schreef: Ik ging toen naar de middelbar school en spijbelde nog wel eens.
Dat lijkt me een leuke school :lol: :beer:

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » wo mei 09, 2007 12:26 pm

Hans van Dijk schreef:
Hendrik schreef: Ik ging toen naar de middelbar school en spijbelde nog wel eens.
Dat lijkt me een leuke school :lol: :beer:
Nou niet zo heel erg leuk. Maarre ben jij leraar? alle spelfoutjes tellen mee!
:D

Arie
Member
Member

Re: Centrum: Oude V&D

Bericht door Arie » wo feb 17, 2016 10:15 am

Wethouders: snel praten met verhuurders panden V&D

Gepubliceerd op: 17/02/2016
Wethouders: snel praten met verhuurders panden V&D

In stadhuizen van Enschede en Hengelo zal zo snel mogelijk contact worden gezocht met de verhuurders van de panden waar V&D vele jaren was gevestigd. Dat geven de wethouders Eelco Eerenberg (Enschede) en Mariska ten Heuw (Hengelo) aan na het nieuws over het definitieve einde van winkelwarenhuis V&D.

Doel is om zo snel mogelijk een passende huurder te vinden voor de gezichtsbepalende gebouwen aan het Van Heekplein in Enschede en de Brink in Hengelo. Syntrus Achmea is verhuurt het pand in Enschede. Beide bestuurders spreken van een ‘enorme klap’ voor de betrokken medewerkers die op straat komen te staan en beschouwen het verdwijnen van de winkelketen als een gigantische aderlating voor hun binnenstad. De hoop van Eerenberg is voor wat betreft Enschede nu gevestigd op Hudson’s Bay, het Canadese bedrijf dat in Nederland met een eigen formule tientallen warenhuizen in Nederland zou willen openen.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/wethouders-s ... tem?803324

Filiaalmanager Willy Verburgt van de V&D in Enschede had tot het laatste moment hoop op een goede afloop. ,,Er is nog steeds een zijden draad waaraan we hangen en waarvan we allen hopen dat-ie stevig genoeg is en het houdt’’, zei hij rond een uur of twee in de middag. Het bleek ijdele hoop. Iets meer dan twee uur viel alsnog het doek. Verburgt wacht de verdere informatie af. ,,Het pand zal ontmanteld moeten worden, maar dat zal niet meteen morgen (woensdag) gebeuren.’’
Bijlagen
Bouelvard 1945 pand Vroom en Dreesmann.jpg
Bouelvard 1945 pand Vroom en Dreesmann.jpg (176.71 KiB) 2423 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » wo feb 17, 2016 11:11 am

Goed dat men nieuwe huurders zoekt, echter ik blijf het eeuwig zonde vinden van ons V&D. Gewoon verneukt door een paar investeringsbedrijven KKR en Sun Capital.

hans
Member
Member

Bericht door hans » wo feb 17, 2016 4:28 pm

wat doet dat pand in de huur ?

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do feb 18, 2016 9:44 am

Outletgigant TK Maxx heeft interesse in V&D-pand

Gepubliceerd op: 18/02/2016
Outletgigant TK Maxx heeft interesse in V&D-pand

Het Amerikaanse concern TK Maxx lonkt naar het leegstaande V&D pand in Enschede. De Amerikaanse keten koopt onder meer producten (restpartijen) van merken en biedt die met 60 procent korting aan. Wethouder Patrick Welman verwacht dat TK Maxx zeker zal aankloppen bij de eigenaar/verhuurder van het V&D-pand, Syntrus Achmea Vastgoed.

De internationale outletketen liet eerder al weten belangstelling te hebben voor een vestiging in Enschede. Daarbij is gekeken naar het inmiddels leegstaande Hema-pand aan de Kalanderstraat. TK Maxx kan alleen uit de voeten in zeer grote panden, het bedrijf heeft minstens 2.000 vierkante meter nodig. Nu het pand van V&D beschikbaar komt, lijkt dat een reële optie.

Maar ook het Canadese Hudson’s Bay blijft zeer geïnteresseerd. Collega-wethouder Eelco Eerenberg heeft al contact gehad met Syntrus voor de lijntjes met Hudson’s Bay, dat alleen is geïnteresseerd in het vastgoed.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/outletgigant ... tem?803444
De stadsfotograaf zonder grenzen

TA
Member
Member

Bericht door TA » do feb 18, 2016 9:47 am

Laat maar komen! :okay:

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » do feb 18, 2016 2:48 pm

TK Maxx En Hudson Bay beiden naar Enschede zou nog mooier zijn. Hudson met Inno, Galeria of Fift Sax,Inno in de huidige V&D en TK Maxx in de voormalige V&D/Werkplein. Mooie verdeling door het centrum.
En, ja de V&D weg is jammer, maar dan bedoel ik jammer voor het personeel. Niet voor het uitgekouwde winkel concept wat ze de laatste tientallen jaren waren. Het leek soms net het pakhuis van malle Pietje waar genoeg te koop was maar Net niet wat je zocht. Ik kon er met mijn 67 jaar niet slagen en mijn kinderen gingen er al niet eens meer naar toe. "Wordt je geholpen door een oma als je een spijkerbroek wilt hebben " zei mijn zoon van 37. Foute boel dus. Blijf de Bijenkorf missen.
Wat sas as dós was kaans.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do feb 18, 2016 3:42 pm

Dus als jij een product koopt Hendrik wil jij er een verkoper bij die qua leeftijd past bij het product. Ik heb dan toch liever een verkoper met kennis van zaken. Een winkelbediende die alleen weet hoe een kassa te bedienen en vakken te vullen, en daarnaast geen bevoegdheid heeft zelf te mogen bepalen of hij al dan niet korting mag geven, schiet niet erg op. Daarnaast ben ik van mening dat. net als in elk ander bedrijf, er een logische leeftijdsopbouw in een bedrijf moet zitten. Dus de ouderen voor de kennis, de jongeren om te leren en wellicht frisse ideeen, en samen voor de uitstraling. Aan beiden vond ik V&D dan ook zeer zeker aan voldoen. Kwaliteit vond ik de laatste jaren ook goed. Dus geen enekele klacht over dit bedrijf.

Hendrik
Member
Member

Bericht door Hendrik » do feb 18, 2016 5:16 pm

Het was de mening van mijn zoon. Maar over de kwaliteit en de collectie verschillen we dan van opvatting. Maar op de jeans afdeling moet je niet iemand zetten die al tegen z'n pensioen loopt. Zet die bij de boeken of de huishoudelijke artikelen. En aan die frisse iedeeen? daar ontbrak het nou net aan.
Wat sas as dós was kaans.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do feb 18, 2016 5:29 pm

V&D vond ik een lager segment van Bijenkorf, en ja die laatste mis ik ook in Enschede.

Bjorn Keizers
Member
Member

Bericht door Bjorn Keizers » do feb 18, 2016 6:21 pm

V&D was ook absoluut een lager segment dan Bijenkorf; daar zag je hetzelfde genre producten, maar wel alles van een duurder segment merk.

En het feit is dat dat middensegment heel zwaar getroffen is de afgelopen jaren. Mensen kochten óf nog goedkoper via Primark, Action en Internet, of gaven gelijk wat meer uit voor de duurdere merken en items die V&D niet had. V&D kon niet concurreren op prijs, maar het aanbod qua producten was ook niet hoog genoeg om interessant te zijn voor veel mensen.

Ik kocht er zelf nog wel eens wat boxershorts in bulk, maar dat was meer een 'och, ik heb wat nodig en het maakt me niet veel uit'-aankoop, dan een bewust iets. Als je naar iets specifieks op zoek was, kon je er nooit slagen. En als men het had, was je vaak vele euro's duurder uit dan elders. Alleen tijdens prijzencircus kocht ik wel eens wat als het prijsniveau meer in lijn lag met andere zaken. Nu koop ik zo'n beetje 95 procent van mijn items op internet en dat zal ook niet veranderen.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » do feb 18, 2016 7:41 pm

Kleding koop ik niet via internet. Ik wil het kunnen zien, aantrekken en voelen voordat ik het koop. Al dat overbodige transport voor producten die worden teruggestuurd vind ik geen verstandige optie.

Plaats reactie