Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke: Cascade

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Wim

Bericht door Wim »

Ben ik met je eens, maar praktijk zit toch anders inelkaar blijkbaar.
voorbeelden genoeg, van achteraf geklets. Wat was er eerst:? het kip of het ei!!!!!!!!!?
Robert

Bericht door Robert »

Als (1) ergens een industrieterrein komt, iemand daar (2) een bedrijf wil beginnen en (3) gebruik maakt van de mogelijkheid om een woning te bouwen óp dat industrieterrein, lijkt 't mij toch duidelijk wat er eerder is.
Mogelijk is wel natuurlijk dat er regelgeving is (aangezien we nog steeds in Nederland wonen) over welke bedrijvigheid er uitgeoefend mag worden, eventueel incluis bepaalde tijden. Of je die gegevens als toekomstig bewoner opzoekt en tot je neemt danwel negeert, is dan een persoonlijke afweging.
Wim

Bericht door Wim »

Robert, we draaien de boel om, industrie ligt er al en ze willen er een woonwijk naast bouwen.
Is iets duidelijker...........je was ook niet van de situatie op de hoogte.
Robert

Bericht door Robert »

Hmm oké, ik vond het ook al vaag. In ieder geval weet je dan dus wat de (mogelijke) gevolgen zijn als je naast industrie gaat wonen.
dhr G. Bruinenberg (de spuiter) heeft gelijk dat hij mogelijk in de toekomst met milieu regels te maken krijgt die hij nu niet heeft omdat hij op industrie terein woond en werkt, tevens heeft de firma Huuskes bezwaar gemaakt, omdat zij vreest dat zij te maken krijgt met geluids hinder. (stel je voor 24 per dag vrachtwagens lossen voor de deur op +_ 100 meter afstand dat bederft toch je woon genot!!!)
Hier staat toch dat 1) Bruinenberg - ondernemer - bang is te maken te krijgen met milieuregels en 2) Huuskes 'gepakt' kan worden op geluidshinder? V.w.b. 1) neem ik aan dat daar standaardregels over zijn en 2) is het zo dat Huuskes waarschijnlijk een vergunning heeft voor z'n activiteiten. De (toekomstige) woonwijk zal zich daarbij neer moeten leggen.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

De (toekomstige) woonwijk zal zich daarbij neer moeten leggen.
Dat is nu net de vrees van de ondernemers op het bestaande industrieterreintje. Dat zij, nà aanleg van de woonwijk, opgezadeld gaan worden met extra (milieu)-eisen, omdat er dan ineens sprake is van een bedrijf met (veel) woningen binnen een straal van .. meter.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Als je bewust kiest voor het wonen naast bestaande Industrie,
en je gaat dan achteraf lopen janken over van alles en nog wat,
dan verdien je een fikse schop onder je ballen.

Bij deze bied ik mij direct aan bij de ondernemers in kwestie,
om die bewuste schop uit te delen :D
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Twekkelerveld »

Als je bewust kiest voor het wonen naast bestaande Industrie,
en je gaat dan achteraf lopen janken over van alles en nog wat,
dan verdien je een fikse schop onder je ballen.
daar ben ik het helemaal mee eens 8)
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Onze razende reporter Geert heeft weer een paar foto’s geschoten van Cascade
De contouren van de wijk Cascade beginnen zich steeds duidelijker af te tekenen,
En verder weet Geert te melden dat men begonnen is met de aanleg van de rotonde
aan de Euregioweg welke als ontsluiting van deze wijk gaat dienen


Afbeelding

Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dit gaat nog een leuk wijkje worden, en gaat waarschijnlijk erg veel lijken kwa architectuur op een soortgelijk project in het Broek (Hengelo).
Er word creatief met waterlopen omgegaan in de wijk, en er komen een soort van geluidswallen langs de rand van dit deelgebied d.m.v. woningen. Verder komt dat principe in Enschede niet veel voor, behalve achter de patiowoningen op het Eekmaat in hetzelfde gebied aan de Oostweg.
Ook een "hoogbouwobject" staat ingetekend voor dit deelgebied CascadeWonen.

Ben zelf nog iets meer te spreken over het Gebied, Wonen in Hofkwartier, de Laares en in de Groene Bogen.
Maar ook dit nieuwe deelwijkje heeft wel iets !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Cascade vanaf de Euregioweg gezien,
op de eerste rij woningen aan de Winterweg zitten reeds daken.

Afbeelding
Afbeelding

Ook de eerste muren van de vrijstaande huizen worden inmiddels opgetrokken. :banaan:

Je hoort de bouwvakkers daar de hele dag miep miep roepen :D
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op vr jun 15, 2007 7:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zow wat een bouwkranen geweld daar zeg .........................:P, gaat overigens ook snel.
Word een leuk stukje Eschmarke, ben vooral benieuwd naar het centrale plein/parkje, en de bebouwing langs de Gronausestraat.
Wim

Bericht door Wim »

Kifra Camping Totaal weer terug in Enschede
Voormalig bedrijf Kifra Camping Totaal is weer terug in Enschede, het van ouds her bekend als "Oost Camping Totaal" was tot begin dit jaar gevestigd aan de Gronaussestraat maar moest plaats maken voor de nieuwbouw " Cascade". In eerste instantie zou men een pand betrekken op de nieuwbouw aan de Westerval , maar door omstandigheden is er gekozen om (tijdelijk) een pand te betrekken aan het Lenfert 98 te Enschede (voormalig Van Dijk motoren) om zo klanten en goed begeleide vakantie te bezorgen.
De showroom behelst meer dan 1200 vierkante meter op camping gebied en aanverwante artikelen. Speerpunt is om in de toekomst te voeldoen via internet http://www.kifra.nl gewoon alles bestellen via uw luie stoel, maar natuurlijk ben u welkom in de showroom aan het Lenfert 98.
openingstijden showroom :
Donderdag van 10.00 uur tot 17.00 uur
Vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur
Zaterdag vna 10.00 uur tot 17.00 uur

Info via: info@kifra.nl of bezoek de website http://www.kifra.nl
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Toevallig zat ik vanochtend nog te bedenken waar ik, sinds het verdwijnen van Kifra aan de Gronausestraat, nu nog kampeerartikelen kon kopen in Enschede. :spam: :D :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Wim

Bericht door Wim »

Kubus schreef:Toevallig zat ik vanochtend nog te bedenken waar ik, sinds het verdwijnen van Kifra aan de Gronausestraat, nu nog kampeerartikelen kon kopen in Enschede. :spam: :D :D
Dan was deze info toch nog zinvol. :hi:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Leuk dat het bedrijf toch nog een onderkomen heeft gekregen in Enschede.
Eerder was ook de Josink-Es als optie voor Kifra aangewezen, maar daar waren wel een aantal veranderingen in de vergunning voor nodig (i.v.m. eventueel vuurwerkopslag).
Waarschijnlijk heeft dat dus teveel moeite gekost uiteindelijk, of hebben ze gewoon een andere oplossing gezocht.
Wim

Bericht door Wim »

INVISIBLE schreef:Leuk dat het bedrijf toch nog een onderkomen heeft gekregen in Enschede.
Eerder was ook de Josink-Es als optie voor Kifra aangewezen, maar daar waren wel een aantal veranderingen in de vergunning voor nodig (i.v.m. eventueel vuurwerkopslag).
Waarschijnlijk heeft dat dus teveel moeite gekost uiteindelijk, of hebben ze gewoon een andere oplossing gezocht.
Dat heb je behoorlijk scherp, invisible :pray:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja ik lees of hoor nog weleens wat ;).
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zo dit projectgebied gaat in sneltreinvaart ;), daar waar eerder de voorbereiding nog in normaal tempo werd afgehandeld, zo staat er nu al een groot deel van het aantal nieuwbouw woningen(ruwbouw).
Ben benieuwd wanneer de overige woningen in de verkoop gaan(waaronder de app.) om het gebied in zijn geheel te ontwikkelen ?
Vreemd aanzicht, aangezien je niet gewend bent, om vanaf Enschede aan de linkerkant ook meteen een woonwijk te zien ( uitzondering Dolphia ).
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

INVISIBLE schreef:Zo dit projectgebied gaat in sneltreinvaart ;)
Voor je het weet staat Enschede helemaal vast aan Glanerbrug...of andersom wat u wilt :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Precies daar dacht ik dus ook aan, al heeft het gehele Eschmarke gebied daar al een behoorlijk steentje aan bij gedragen.
Toch is dit CascadeWonen gebied een aparte vertoning tussen de verder eigenlijk onopvallende (Grote) Nieuwbouwwijk "de Eschmarke" die prachtig tussen de landschappen en bomen verscholen ligt (voor Vinexwijkbegrippen erg bijzonder).
Dit is het eerste projectgebied van de Eschmarke, dat echt goed te zien is vanaf de Gronausestraat, de Eilermarke is een stuk minder goed vanaf deze invalsweg te zien.
De rest van alle deelgebieden zijn nagenoeg onttrokken aan het oog !!
Plaats reactie