Op die invulling hoef je echt geen jaren meer te wachten. De eerste (voorlopige) tekeningen zijn allang klaar. Ik heb ze zelfs al een keer gezien, ik meen op het projectbureau Eschmarke.Hans van Dijk schreef: De ideeën die ik heb zijn echter enkel te beoordelen wanneer de invulling
in het nu nog onbebouwde stuk tussen de Veldzichtweg en het Dolphia tot stand gekomen is. Waarschijnlijk duurt dit nog wel een aantal jaren.
Eschmarke: Cascade
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Als de blauwe lijn een doorlopende straat zou moeten zijn,
dan voorzie ik een paar problemen, zoals een woonhuis dat gesloopt zou moeten worden,
gaat de eigenaar vast niet leuk vinden.
komende vanaf de beringstraat, kun je namelijk niet in één lijn door naar de Veldzichtweg,
zoals jij deze in getekend hebt.
hieronder een kleine situatie schets.
@ Hans
Kijk even rustig , en lees wat zovelen vaak niet doen even goed wat ik erbij gezet heb .
Dat blauwe gaf ik nergens aan, dat was puur een markering voor Voskamp II voor diegenen die dat niet weten en ook zien .
Ik ga er vanuit dat je dat zelf wel wist .
Dat zwarte zijn straten die hergestructureerd gaan worden, en al heb ik geen gemeentelijke inzage .
Ga er maar vanuit dat het zo gebeurd .
Dit omdat de projectgegevens van dat gebied dit naar boven halen .
Dus alleen het ZWARTE zijn de straten die vernieuwd en of aangepast worden .
Ik snap alleen nog steeds niet waarom je nu deze sluipweg / nieuwe verbindingsweg met de Gronausestraat wilt hebben ?
Ik ga er vanuit dat de gemeente Voskamp II van 1 punt wil ontsluiten, dit omdat er anders gevaarlijke situatie en of meerdere stoplichten geplaatst moeten worden op de Gronausestraat .
Een verbindingweg van de Magalhaestraat naar het Dolphia zie ik er in de toekomst wel komen .
Dit omdat dat gebied de aankomende jaren toch wel volgebouwd / een bestemmingsgebied gaat worden .
En dan zou je via de rotonde op de Euregioweg gewoon toegang krijgen tot de Oostweg en of sluiproute richting Stokhorst / Oldenzaal .
Kijk even rustig , en lees wat zovelen vaak niet doen even goed wat ik erbij gezet heb .
Dat blauwe gaf ik nergens aan, dat was puur een markering voor Voskamp II voor diegenen die dat niet weten en ook zien .
Ik ga er vanuit dat je dat zelf wel wist .
Dat zwarte zijn straten die hergestructureerd gaan worden, en al heb ik geen gemeentelijke inzage .
Ga er maar vanuit dat het zo gebeurd .
Dit omdat de projectgegevens van dat gebied dit naar boven halen .
Dus alleen het ZWARTE zijn de straten die vernieuwd en of aangepast worden .
Ik snap alleen nog steeds niet waarom je nu deze sluipweg / nieuwe verbindingsweg met de Gronausestraat wilt hebben ?
Ik ga er vanuit dat de gemeente Voskamp II van 1 punt wil ontsluiten, dit omdat er anders gevaarlijke situatie en of meerdere stoplichten geplaatst moeten worden op de Gronausestraat .
Een verbindingweg van de Magalhaestraat naar het Dolphia zie ik er in de toekomst wel komen .
Dit omdat dat gebied de aankomende jaren toch wel volgebouwd / een bestemmingsgebied gaat worden .
En dan zou je via de rotonde op de Euregioweg gewoon toegang krijgen tot de Oostweg en of sluiproute richting Stokhorst / Oldenzaal .
INVISIBLE
Oké het is duidelijk nu, was ff sprake van een communicatie stoornis
ik kom net uit de nachtploeg, en er hangt nog een vreemde waas in de bovenkamer
Een ontsluiting via deze retonde zou wat mij betreft een goede oplossing zijn, waarbij je dan gelijk wel weer het risico loopt dat er veel sluipverkeer via dit alternatief de volgelopen Gronausestraat gaat mijden.
Misschien moeten ze er éénrichting verkeer van maken, dus enkel de wijk uit, via die retonde, en de wijk in via de Gronausestraat.
Daar zou ik mee kunnen leven.
Oké het is duidelijk nu, was ff sprake van een communicatie stoornis
ik kom net uit de nachtploeg, en er hangt nog een vreemde waas in de bovenkamer
Een ontsluiting via deze retonde zou wat mij betreft een goede oplossing zijn, waarbij je dan gelijk wel weer het risico loopt dat er veel sluipverkeer via dit alternatief de volgelopen Gronausestraat gaat mijden.
Misschien moeten ze er éénrichting verkeer van maken, dus enkel de wijk uit, via die retonde, en de wijk in via de Gronausestraat.
Daar zou ik mee kunnen leven.
Die heb ik inderdaad ook,
en zoals je zien kunt is de Magalheasstraat daar ook doorgetrokken door de ecozoné
Maar of dit de werkelijke uiteindelijke invulling is was op het eerste plaatsings moment nog allerminst zeker.
Er is door de stadsdeelbeheerder namelijk ook ooit geroepen dat dit enkel een fietspad zou worden.
en zoals je zien kunt is de Magalheasstraat daar ook doorgetrokken door de ecozoné
Maar of dit de werkelijke uiteindelijke invulling is was op het eerste plaatsings moment nog allerminst zeker.
Er is door de stadsdeelbeheerder namelijk ook ooit geroepen dat dit enkel een fietspad zou worden.
Gezien de plannen die er zijn voor de Ekersdijk en de Keppelerdijk, die ook dwars door die Ecozone gaan lopen, lijkt het mij dat je er beter vanuit kunt gaan dat er niets groter dan een fiets doorheen kan/mag gaan.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Dat vermoeden heb ik ook inderdaad, we wachten het wel afKubus schreef:Gezien de plannen die er zijn voor de Ekersdijk en de Keppelerdijk, die ook dwars door die Ecozone gaan lopen, lijkt het mij dat je er beter vanuit kunt gaan dat er niets groter dan een fiets doorheen kan/mag gaan.
Door het kaartje krijg je wel een aardig beeld van de toekomstige situatie.
Tegen die tijd zit Enschede dus echt vast aan Glanerbrug, of andersom.
Ik denk niet dat de bungalow eigenaren naast de caravan dealer hier echt gelukkig mee zijn,
ze worden behoorlijk in gesloten door de nieuwbouw plannen.
Zijn er eigenlijk plannen bekend voor de herbebouwing van het Dolphia,
inmiddels is er aardig kaalgeslagen daar.
Op het stedenbouwkundig plan is daar echter niets van te zien, en staat Dolphia nog keurig overeind.
Misschien word er op dezelfde locatie teruggebouwd in dezelfde stijl,
zoals dat ook aan de Pathmos singel is gebeurd.
Kwam wat nieuws tegen over de architectenbureau's van het Eschmarkerveld .
Een wijk die tegen het CascadeWonen aangebouwd gaat worden en doorloopt tot aan het Voskamp ( Glanerbrug ) .
Ook het Dolphia komt er tussenin gelegen .
Ik sta er van te kijken welke goede architectenbureau's er gekozen zijn voor het gebied Eschmarkerveld .
Dit zijn de bureau's :
-Mulleners & Mulleners
-IAA Architecten
-Roeleveld Sikkes
-INBO Architecten.
Waarvan Mulleners & Mulleners bekend staat door het hier aanwezige fototopic van de wijk Brandevoort in Helmond en het paleiskwartier in Den Bosch !!
Mulleners & Mulleners
Ook het andere bureau Roeleveld Sikkes maakt zeer fraaie ontwerpen .
Dus ben beniewd naar het officiele resultaat van deze 4 architectenbureau's .
Het oude ontwerp zou volgens mij wel niet meer helemaal zo uitgevoerd worden als toen bekend was .
Een wijk die tegen het CascadeWonen aangebouwd gaat worden en doorloopt tot aan het Voskamp ( Glanerbrug ) .
Ook het Dolphia komt er tussenin gelegen .
Ik sta er van te kijken welke goede architectenbureau's er gekozen zijn voor het gebied Eschmarkerveld .
Dit zijn de bureau's :
-Mulleners & Mulleners
-IAA Architecten
-Roeleveld Sikkes
-INBO Architecten.
Waarvan Mulleners & Mulleners bekend staat door het hier aanwezige fototopic van de wijk Brandevoort in Helmond en het paleiskwartier in Den Bosch !!
Mulleners & Mulleners
Ook het andere bureau Roeleveld Sikkes maakt zeer fraaie ontwerpen .
Dus ben beniewd naar het officiele resultaat van deze 4 architectenbureau's .
Het oude ontwerp zou volgens mij wel niet meer helemaal zo uitgevoerd worden als toen bekend was .
en meer vertraging...
Dat zijn waarschijnlijk dus wel de werkelijke bezwaren...I. Nauta, namens het uitvoerende Domijn, staat de gemeente bij. Zij vindt het een beetje flauw van de bezwaarmakers dat ze steeds nieuwe argumenten aandragen om de bouw van het complex tegen te houden. Ze wil wel eens weten wat de precieze bezwaren zijn. Dat de bezwaarmakers het nieuwe complex een vreselijk gebouw vinden, het woord kazerne valt zelfs, daar kan ze niets mee.
ik kan me wel vinden in de bezwaar makers. dhr G. Bruinenberg (de spuiter) heeft gelijk dat hij mogelijk in de toekomst met milieu regels te maken krijgt die hij nu niet heeft omdat hij op industrie terein woond en werkt, tevens heeft de firma Huuskes bezwaar gemaakt, omdat zij vreest dat zij te maken krijgt met geluids hinder. (stel je voor 24 per dag vrachtwagens lossen voor de deur op +_ 100 meter afstand dat bederft toch je woon genot!!!) terecht dat deze mensen beren zien lopen.
Maar zo als met meerder projecten, geldt, geld geld..en de rest kan stikken. plannen zijn bedacht en dat passen wij niet aan. "dikke bult eigen schuld". ik ben van de gemeente en heb altijd gelijk..................sorry maar hier kan ik erg boos over worden, al heb ik er niet eens belang bij.
Maar zo als met meerder projecten, geldt, geld geld..en de rest kan stikken. plannen zijn bedacht en dat passen wij niet aan. "dikke bult eigen schuld". ik ben van de gemeente en heb altijd gelijk..................sorry maar hier kan ik erg boos over worden, al heb ik er niet eens belang bij.
Laatst gewijzigd door Wim op zo dec 03, 2006 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.