Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: De Laares (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
kingbee

Bericht door kingbee »

te huur nieuwbouw commerciele ruimte, gelegen op een prominente zichtlocatie aan de Oldenzaalsestraat / Laaressingel te Enschede.

Het object is gelegen op de hoek Oldenzaalsestraat / Laaressingel, een druk verkeerspunt op de lijn Enschede-Oldenzaal.

De totale verhuurbare oppervlakte van het onderhavige object bedraagt circa 200 m² en is geheel gesitueerd op de begane grond.

De aanvaarding zal medio 2007 zijn

Afbeelding


Tja ik weet niet wat ik er van moet vinden. het past wel in de omgeving.


Op dtz zadelhoff staan wel meer interessante projecten waarvan sommige wel nooit gebouwd zullen worden.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Cool, werd eens tijd dat er wat op die hoek ging gebeuren. Aardig volume.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Past totaal niet bij de rest van de bebouwing langs de Singel.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Afbeelding
http://www.dtz.nl

Dit valt toch wel mee ?
Een beetje afwisseling is niet erg vind ik .
En opzich is de 3 laagse bebouwing niet verkeerd .
En zoals de tekening eruit, zo zou het wel niet helemaal gaan worden .
Dat zijn wel hele scheve verhoudingen .

Dat is precies hetzelfde met het pand dat een tijd geleden is opgeleverd aan de Deurningerstraat met de singel .
Daar is een mooi oud uitziend pand gebouwd, waarin zich onder nu wat ik zo weet en wijnhandel bevindt .
En ook dat pand is anders dan de rest, maar stoord me totaal niet .
Integendeel juist, vindt het een zeer mooi pand !!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Niet slecht :) Het wordt wel tijd dat daar eens iets gaat gebeuren....
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ook ik vindt het wel meevallen en er niks mis mee .
Vind de keuze van de kleine smalle ramen en dat over het hele gebouw verdeeld wel een aardig positief punt ervan .
Ook dat puntdak heeft wel iets extra's .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Afbeelding

Dit project is na wat ik gisteren zag, zo beetje uitgebouwd als het gaat om de hoogte ( 4 verdiepingen ) .
Het is een behoorlijk breed en opvallend gebouw, ook vanaf de Oldenzaalsestraat is die goed te zien .
Het heeft dus een behoorlijke verdichting opgeleverd op een terrein waar jarenlang niks gestaan heeft .
Het loopt ook nog veel verder door dan verwacht en heeft daarmee ook een aardige stedelijke wand gecreeerd aan deze straat ( Minkmaatstraat ).
En ook in beide zijstraten loopt het gebouw verder .

Volgens mij is het ook al nagenoeg uitverkocht dit project .
De prijzen liggen volgens mij zo rond de € 200.000

Het ontwikkelingsgebied de Laares loopt volgens mij ook als een trein, ik kan eigenlijk niet echt een deelgebied vinden dat in de verkoop is en niet loopt ( je kunt de kavels opzoeken, op de best wel goede informatiesite delaares.nl ) .
Binnenkort gaat de Saksische Buurt in de verkoop, dat zou ook wel meteen een succes zijn .


Bekijk ook even deze zeer interessante 3D-navigatiekaart van de nieuwbouwwijk .
http://www.navigram.nl/areapd51/ip/p108 ... 16_vm.html

Die 3D-Kaart is echt een plaatje en wat een informatieve Site zeg ik heb er al vaker op gekeken .
Maar deze informatie is gewoon perfect :) .
Wou dat ze al zo'n 3D-Kaart van de Boulevard met HTS en Dish Hotel hadden :P .
Even rondrijden langs alle mooie gebouwen aan deze straat ;) .

1 Achterkant Appartementencomplex ( onder voorbehoud )
Afbeelding
2 1 van de Zijkanten ( onder voorbehoud )
Afbeelding
3 Voorkant Minkmaatstraat ( onder voorbehoud ), hierbij kun je mooi zien welke stedelijke wand ik bedoel .
Afbeelding
http://www.delaares.nl


Van dit soort wanden zoals op de laatste foto verschijnen er veel de laatste tijd .
Ook bij Quatre Mains-Deux / Zweringsvelde of bijv. op het Roombeek bij het Talma zie je dit terug ( alleen wel allen met een heel ander type baksteensoort en niet allen met balkons ) .
Maar het hoofdprincipe blijft hetzelfde een mooie wand die steeds afgewisseld word met een verhoging erin .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op vr nov 10, 2006 2:58 pm, 10 keer totaal gewijzigd.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ze zijn idd al flink aan het metselen geslagen.

Nu de andere kant van de Minkmaatstraat nog...
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik blijf die site echt prachtig vinden .
Ben dan ook benieuwd wanner de nieuwe 3D animaties in de virtuele maquette klaar zijn :) .

Binnenkort gaan ze de Saksische woningen in de verkoop brengen .
Volgens mij loopt dit project als een trein .............je kunt echt geen onverkocht huis meer vinden ( op de site ook niet ) .
mekanik

Bericht door mekanik »

The requested URL /areapd51/ip/p1088/applications/p1088_116_2d.html was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Die site is ernstig down :ohno: Later maar es tsjekken...
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Op de bres voor laatste stuk Laares

Gaat het in 1928 gebouwde, nog mooie en goede buurtdeel van de Laares ook tegen de vlakte? Bewoners van de Laaressingel (20 huurhuizen tegenover Florapark), Meidoornstraat (20), Leliestraat (20) en Tulpstraat (16) zetten zich schrap. Ze verzetten zich tegen sloop van hun Complex 8, nu nog eigendom van de rooms-katholieke corporatie Ons Huis. In 2010 draagt Ons Huis haar bezit over aan de Wijk Ontwikkelings Maatschappij (WOM). Die heeft al honderden huizen in de Laares gesloopt om er een succesvolle, nieuwe woonwijk met koophuizen voor midden- en hogere inkomens van te maken.

Vechten de mensen van Complex 8 tegen de bierkaai? Hun bewonerscommissie verzamelt sterke argumenten tegen sloop. Een rapport van bouwkundige A. Bas toont aan dat de 76 huizen degelijk zijn en goed onderhouden. Architect Sluymer tekende de huizen in de stijl van de Amsterdamse school, ook de later gebouwde lagere school met toren aan de Tulpstraat, het oude badhuis (thans buurthuis) en de kleuterschool (thans Robbedoes-kinderdagverblijf). Die staan alle op de gemeentelijke monumentenlijst. Waarom in hemelsnaam Complex 8 dan moet wijken, vragen de bewoners aan de gemeentepolitiek, WOM en Ons Huis. Die durven naar buiten toe niets te zeggen, sussen dat pas in 2010 het besluit valt. Wel de monumentencommissie van Stichting Historische Sociëteit Enschede-Lonneker. Die pleit voor behoud en renovatie. De sloopwoede in de stad vernielde reeds veel. De bewonerscommissie van Complex 8 heeft een donkerbruin vermoeden dat de marktpartijen in de WOM het besluit al hebben genomen: sloop en nieuwbouw.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron TC/Tubantia


Ik vind dat vooral de rijen langs de Laaressingel koste wat kost behouden moeten blijven. Een stukje verder zijn tegen absurde kosten de Wachters van Roombeek gered van de sloop. Dan lijkt het me bizar dat een net zo beeldbepalende (en in goede staat verkerende) gevelwand als aan de Laaressingel wel moet wijken voor nieuwbouw.
Het eenvormige jaren '20 en '30 karakter van de Singelring is kwetsbaar en verdient onze onverdeelde aandacht.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Zou inderdaad erg zonde zijn, is een erg mooi rijtje (als we het over hetzelfde hebben tenminste).
de kloomp'maj anhoalen
mekanik

Bericht door mekanik »

Voorkom wrevel, behoud de gevel! ;)

Ik weet ook niet precies welk stuk gevel er bedoeld wordt, maar het is toch te belachelijk om goede panden te slopen? Wie bedenkt zoiets? Ik krijg alleen maar extra vraagtekens bij de beslissing om veel andere panden te slopen, in de Laares en in andere gedeelten van de stad.


:down:
mekanik

Bericht door mekanik »

SP Enschede schreef:Weinig licht op De Laares

07-01-2007 • De SP fractie maakt zich zorgen over de woonomstandigheden van ongeveer 25 gezinnen in het gedeelte van de Laares die nog in een grotendeels gesloopt gebied wonen. De omstandigheden waaronder de laatste mensen tussen de leegstaande dichtgetimmerde huizen leven veroorzaken een gevoel van onveiligheid. SP raadslid Annelies Futselaar wil hier in de vergadering van de stedelijke commissie van maandag 8 januari vragen over stellen.

De straatverlichting doet het op veel plaatsen niet waardoor bewoners zich onveilig voelen. “Een van de huizen is voorzien van een soort tralies om ingooien van ruiten te voorkomen”vertelt een bewoner. Er wordt gedeald op de donkere plaatsen. Er wordt vuilnis gedumpt maar niet weer opgeruimd. Ouders durven hun kinderen niet door de wijk te laten fietsen. Geen situatie die past bij een stad in de top drie van veiligste grote steden.

Bewoners hebben in gesprek met Annelies Futselaar aangegeven dat de situatie vooral verslechterd is na vertrek van de buurtconciërge die aanspreekpunt was voor de bewoners. Sindsdien vinden zij geen gehoor meer bij de verschillende instanties en voelen zij zich aan hun lot overgelaten.
SP Enschede
Insider

Bericht door Insider »

De webcam doet het, met op de achtergrond de HTS lokatie langzaam zichtbaar wordt.
Hier is de cam te zien.
mekanik

Bericht door mekanik »

Zit iedereen van hier nu op die webcam? Hij is stuk :x
Insider

Bericht door Insider »

het is donker!
mekanik

Bericht door mekanik »

SP Enschede schreef:Weinig licht op De Laares
Doh! :oops:

Ik geloof dat de SP wel een punt heeft :P
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

mekanik schreef: Ik geloof dat de SP wel een punt heeft :P
:D
Kijken als het straks licht wordt hoe het er uit ziet,de contouren zijn in ieder geval zichtbaar.Veelbelovend,de cam draait ook nog eens :)
Laatst gewijzigd door Tony S. op di jan 16, 2007 2:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Zeker te veel gedraaid, de server ligt eruit. :(
de kloomp'maj anhoalen
Plaats reactie