Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Sunny »

Hendrik schreef: di mar 31, 2020 9:00 pm Die huizen er achter.... zijn dat gerenoveerde bunkers uit WO 2?
Met een lichtere kleur baksteen had het wellicht een stuk vriendelijker eruit gezien...
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Koos »

Als je er langs fietst is de aanblik continue anders door de verspringende gevel. Eerlijk gezegd vind ik het hoofdgebouw een van de betere nieuwbouwprojecten, vaak vind ik het erg droevig omdat het amper te zien is of het een bedrijfspand of toch woning is (Bijv. Deurningerstraat). Triest genoeg staat er nu al een graffiti tag net naast de entree.
Hendrik schreef: di mar 31, 2020 9:00 pm Die huizen er achter.... zijn dat gerenoveerde bunkers uit WO 2?
Haha. Of zijn dit nieuwe aso-woningen voor de onaangepasten onder ons? De zij- en achterkant van dit project moet ik nog even aan wennen.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Twekkelerveld »

Dat van die graffiti had ik wel verwacht. Gaat zeker om die betonplaat links van de entree?
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Koos »

Klopt. Bij die witte plaat (composiet?). Op de dierenwinkel zit er ook een.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Twekkelerveld »

Ok, er zit nog iets verder naar links een betonplaat met zand er achter. Ik dacht dat je die bedoelde. Maar die gastjes zou je de spuitbussen op moeten laten eten als je ze tegenkomt.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Koos »

Misschien bedoelen we hetzelfde. Op de laatste foto, in rechteronderhoek, is een witte verticale kolom te zien. Om de ingang te markeren die aan de andere zijde van de muur zit. Daar is iets blauw/paarsig op te zien helaas..
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Haaksbergerstraat: De Blekerij

Bericht door Twekkelerveld »

Ik heb het nu gezien op de foto inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk links van de fiets op de laatste foto. Daar hebben een plaat gebruikt aan het eind van de opgehoogde grond. Dat zijn echt van die dingen die binnen de kortste keren onder de graffiti zitten. Net zoals dat elektriciteithuisje aan de overkant. Hopelijk wordt die ook nog een keer mooi geschilderd zoals die bij de Polaroid.
Plaats reactie