Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Kalanderstraat

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

Ik denk dat Vincent in een andere stad heeft rondgelopen of sinds tijden niet meer in de binnenstad is geweest. Sinds de Primark er is ben ik 2x in de binnenstad geweest en 2x gezien op gewoon doordeweekse dagen dat het " zaterdags" druk is. Van mijn dochters en schoondochters hoor ik al dat ze op zaterdag niet weer de stad in gaan. Veel te druk. :yes:
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kalanderstraat

Bericht door enschedeinansichten »

Ik was zaterdag middag in de stad, wat een gezelligheid. Goed druk.
De markt ook druk, marktman gaf aan dat er goede handel was.
Tegenover Primark op een bankje gezeten bij Monnink. Wat een handel bij Primark.
Er stonden twee meisjes buiten te wachten met 6 volle Primark tassen.
Wilminkplein bekeken, prachtig wat een aanwinst.
Ik dacht bij mijzelf op zo'n stad moet je toch wel trots zijn. :okay:
Wat die leegstand betreft, laat gewoon de marktwerking zijn gang gaan, komt vanzelf goed, maar niet volgende week. :)


Ik bin trots op Eanske, mien stad. :o
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

enschedeinansichten schreef:Ik was zaterdag middag in de stad, wat een gezelligheid. Goed druk.
De markt ook druk, marktman gaf aan dat er goede handel was.
Tegenover Primark op een bankje gezeten bij Monnink. Wat een handel bij Primark.
Er stonden twee meisjes buiten te wachten met 6 volle Primark tassen.
Wilminkplein bekeken, prachtig wat een aanwinst.
Ik dacht bij mijzelf op zo'n stad moet je toch wel trots zijn. :okay:
Wat die leegstand betreft, laat gewoon de marktwerking zijn gang gaan, komt vanzelf goed, maar niet volgende week. :)


Ik bin trots op Eanske, mien stad. :o
Laatst gewijzigd door Highlander op di sep 23, 2014 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Veteraan »

Highlander, je wilt blijkbaar Vincent citeren en niet EnschedeInAnsichten. Willem is positief genoeg. :)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Ik denk dat Vincent in een andere stad heeft rondgelopen of sinds tijden niet meer in de binnenstad is geweest. Sinds de Primark er is ben ik 2x in de binnenstad geweest en 2x gezien op gewoon doordeweekse dagen dat het " zaterdags" druk is. Van mijn dochters en schoondochters hoor ik al dat ze op zaterdag niet weer de stad in gaan. Veel te druk. :yes:
Ik ben binnenstadbewoner en ik weet wel zeker dat het veel drukker op doordeweekse dagen! Ik winkel ook nooit op zaterdag. Ben om 9 uur op de markt voor groente en fruit en dan rap wegwezen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Veteraan schreef:Highlander, je wilt blijkbaar Vincent citeren en niet EnschedeInAnsichten. Willem is positief genoeg. :)
Hahaa je hebt gelijk. Excuus Willem, was niet voor jou bedoeld.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

TA schreef:
Vincent1971 schreef:
Elke stad heeft last van deze trent. Simpelweg door het medium waarop jij momenteel dit bericht leest. Mensen kopen graag online. Ik doe het zelf persoonlijk weinig omdat ik van de charme van een winkelstraat hou.
Echter, de Primark heeft weer voor een flinke stimulans gezorgd. Wat zeg ik? Ronduit spektactulair! Kijk eens naar hoe druk het overdag in de stad is.
Je zei in je vorige post dat bezoek aan de winkelstad afnam. Dat is bewezen niet waar. Ook de horeca profiteert aantoonbaar, en aanzienlijk van de komst van de Primark. Dat er winkels zijn die last hebben van de Primark wil ik best geloven, maar we leven hier in een kapitalistisch land met marktwerking. Feit is dat er geen enkele winkel zoveel publiek naar de stad heeft getrokken dan de Primark. Het is aan al die andere winkels om daar een slaatje uit te slaan.

Je lijkt me zo'n glas half leeg type Vincent. Misschien moet je ietsje positiever in het leven gaan staan?

Overigens en dat heb ik al vaker tegen je gezegd geloof ik, de echt slimme winkels weten een hele goede combinatie van online en fysiek winkelen uit te vinden. De winkelstraat versterkt internetverkoop en andersom. De trend in Amerika is dat oorspronkelijk internetwinkels een winkel of afhaalpunt in de winkelstraat beginnen. Dat begint Bol nu ook te doen in Nederland, bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Vincent1971 »

Hendrik schreef:Ik denk dat Vincent in een andere stad heeft rondgelopen of sinds tijden niet meer in de binnenstad is geweest. Sinds de Primark er is ben ik 2x in de binnenstad geweest en 2x gezien op gewoon doordeweekse dagen dat het " zaterdags" druk is. Van mijn dochters en schoondochters hoor ik al dat ze op zaterdag niet weer de stad in gaan. Veel te druk. :yes:

Even goed lezen wat ik schreef..schreef niet over de bezoekers aan de BINNENstad.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Vincent1971 »

Highlander schreef:
TA schreef:
Vincent1971 schreef:
Elke stad heeft last van deze trent. Simpelweg door het medium waarop jij momenteel dit bericht leest. Mensen kopen graag online. Ik doe het zelf persoonlijk weinig omdat ik van de charme van een winkelstraat hou.
Echter, de Primark heeft weer voor een flinke stimulans gezorgd. Wat zeg ik? Ronduit spektactulair! Kijk eens naar hoe druk het overdag in de stad is.
Je zei in je vorige post dat bezoek aan de winkelstad afnam. Dat is bewezen niet waar. Ook de horeca profiteert aantoonbaar, en aanzienlijk van de komst van de Primark. Dat er winkels zijn die last hebben van de Primark wil ik best geloven, maar we leven hier in een kapitalistisch land met marktwerking. Feit is dat er geen enkele winkel zoveel publiek naar de stad heeft getrokken dan de Primark. Het is aan al die andere winkels om daar een slaatje uit te slaan.

Je lijkt me zo'n glas half leeg type Vincent. Misschien moet je ietsje positiever in het leven gaan staan?

Overigens en dat heb ik al vaker tegen je gezegd geloof ik, de echt slimme winkels weten een hele goede combinatie van online en fysiek winkelen uit te vinden. De winkelstraat versterkt internetverkoop en andersom. De trend in Amerika is dat oorspronkelijk internetwinkels een winkel of afhaalpunt in de winkelstraat beginnen. Dat begint Bol nu ook te doen in Nederland, bijvoorbeeld.
Even goed lezen wat ik schreef..schreef niet over de bezoekers aan de BINNENstad.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21422
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

Spruwel schreef:
Spruwel schreef:Ik heb trouwens nog herinneringen aan een soort klimpiramide van hele dikke touwkabels op die lokatie. Heb er nooit een foto van gezien.
Kijk nou!
Er is toch een foto opgeduikt op facebook van deze piramide :-)
Er was daar ook nog een klimrek
Bijlagen
Kalanderstraat in de richting van het H.J. van Heekplein ter hoogte van Snackbar Freddy de Leeuw.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21422
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

Op Facebook deze mooie foto van de Kalanderstraat gevonden. De huizen met de puntdaken staan er nu nog.
Bijlagen
Kalanderstraat hoek Zuiderhagen.jpg
Kalanderstraat Blokker 12-7-2014.JPG
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door TA »

De Sissi Boy opent haar vestiging in het voormalige pand van de ZaZa, niet te verwarrend met Zara. Deze winkelruimte bevind zich in de Klanderij naast de MediaMarkt.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

Update van woensdag 28 oktober.
Bijlagen
SSCN3144.JPG
SSCN3144.JPG (65.59 KiB) 13342 keer bekeken
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door enschede053 »

Dit gaat toch nooit voor december klaar zijn? Las ergens dat de Coolcat begin december al open wilde, wat ook vrij logisch is, immers de drukste maand.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Twekkelerveld »

Dat zal wel december 2015 zijn als ik dat zo zie. :)
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door TA »

Het valt volgens mij wel mee. Er komt een compleet glazen facade en er volgt bovenop slechts nog 2 opbouwen, zoals te zien op de renders. Zal sneller gaan dan gedacht, maar december lijkt mij iets te ambitieus.
Ostar
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:23 am
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Ostar »

TA schreef:De Sissi Boy opent haar vestiging in het voormalige pand van de ZaZa, niet te verwarrend met Zara.
Of met de Z&Z! Wie kent 'm nog?
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door 123 »

Het schiet al lekker op!
Kalanderstraat 10-12-2014.jpg
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Wauwthur »

Ik hoor dat er meer bomen geplant zijn op het plein?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:Ik hoor dat er meer bomen geplant zijn op het plein?
Er staat wel een hele grote kerstboom maar denk niet dat je dat bedoelt :)
Plaats reactie