Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Kalanderstraat

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

In 1930 zag het er zo uit
Bijlagen
Kalanderstraat rechts Langestraat 1930.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

en zo in 1944
Bijlagen
Kalanderstraat feb. 1944.jpg
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kalanderstraat

Bericht door enschedeinansichten »

Veteraan schreef:Volgens mij staat er een groep Zwarte Pieten op de ontwerpfoto .... :lol: :lol:
Dat mag je niet zeggen, daarmee verwijs je direct naar ons koloniale verleden. Daar kwets je zeker mensen mee. :? :roll: :oops:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Veteraan »

enschedeinansichten schreef:
Veteraan schreef:Volgens mij staat er een groep Zwarte Pieten op de ontwerpfoto .... :lol: :lol:
Dat mag je niet zeggen, daarmee verwijs je direct naar ons koloniale verleden. Daar kwets je zeker mensen mee. :? :roll: :oops:
Sorry, ik bedoelde daar staat een groepje zwarte, eh.... sorry, heerlijk gebruinde knechten ... of eh, sorry, medewerkers met eigenaardige, eh ... vrolijk gekleurde kleding.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Ja, je moet in Nederland op je woorden letten. Tenminste als Hollander, maar ook als Twentenaar (want dat is geen Hollander!) Of heb ik iets verkeerds gezegd?
:) :D
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Hendrik »

Nee hoor je hebt niets verkeerd gezegd. Als we ons al moeten verontschuldigen voor ons koloniale verleden, waar ik niet in geloof, dan NIET in Twente. Als je uit oost Nederland komt heb jezelf of je voorouders niets met het koloniale verleden van doen. Ja, de mensen uit Amsterdam, Middelburg, Hoorn, Enkhuizen en nog wat meer steden uit "ons" roemruchte verleden gaat het aan. In Twente was men in de VOC tijd zich helemaal niet bewust wat er daar toen gebeurde. Merkwaardig eigenlijk dat men het vaderlandse verleden tegenwoordig door de bril van Hier en Nu bekijkt. Relativeren en de gebeurtenissen in zijn tijd zien is niet de sterkste kant van de hedendaagse nederlander.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Zag gisteren dat de eerste verdieping er al zo'n beetje staat (tussen de Blokker en de McDonalds). Sorry, er zit een slechte camera op mijn mobiel anders had ik wel foto's gemaakt. Gaat in ieder geval als een malle daar met de bouw, dat is binnen een half jaar af in dit tempo.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Kalanderstraat

Bericht door rr1991 »

Foto's worden zeker op prijs gesteld :)
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door TA »

In oktober zou de Mango ook openen aldus vermeld in februari in de Tubantia. Dat gaat natuurlijk niet meer gehaald worden, maar ze zullen wel niet veel vertraging willen oplopen.
123
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 11:04 am
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door 123 »

Vandaag even fotootjes gemaakt. Ik heb ook een foto van een maand geleden geplaatst. "Zoek de verschillen" :)
Is het al duidelijke welke winkels er komen?

Situatie van 10-08
20140810_115558.jpg
Situatie van 21-09
20140921_155624.jpg
20140921_155638.jpg
20140921_155843.jpg
20140921_155855.jpg
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door enschede053 »

Hmm ik zie een bord staan van de Coolcat, wat een ordinaire troep is dat zeg. Dacht juist dat er twee internationale winkelketens inkwamen. De Mango is dat wel, maar Coolcat heeft al een vestiging in Enschede en kun je in elke provinciestad vinden. Gemiste kans. Had gehoopt en dacht het ergens gelezen hebben dat de Bershka erin zou komen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Hmm ik zie een bord staan van de Coolcat, wat een ordinaire troep is dat zeg. Dacht juist dat er twee internationale winkelketens inkwamen. De Mango is dat wel, maar Coolcat heeft al een vestiging in Enschede en kun je in elke provinciestad vinden. Gemiste kans. Had gehoopt en dacht het ergens gelezen hebben dat de Bershka erin zou komen.
Had ik ook gehoord! Jammer idd. Misschien gaan ze stuivertje wisselen? Bershka op de plek waar nu Coolcat zit, t.o. zusterbedrijf Zara, bedoel ik.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Arie »

Highlander schreef:
enschede053 schreef:Hmm ik zie een bord staan van de Coolcat, wat een ordinaire troep is dat zeg. Dacht juist dat er twee internationale winkelketens inkwamen. De Mango is dat wel, maar Coolcat heeft al een vestiging in Enschede en kun je in elke provinciestad vinden. Gemiste kans. Had gehoopt en dacht het ergens gelezen hebben dat de Bershka erin zou komen.
Had ik ook gehoord! Jammer idd. Misschien gaan ze stuivertje wisselen? Bershka op de plek waar nu Coolcat zit, t.o. zusterbedrijf Zara, bedoel ik.
Gaat Coolcat hier weg?
Bijlagen
Langestraat hoek Kalanderstraat kruispunt De Klomp Zara en Hema Coolcat.JPG
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Arie schreef:
Highlander schreef: Gaat Coolcat hier weg?
Ik weet het niet, zou kunnen. Kan me niet voorstellen dat ze twee winkels willen op 50 meter afstand van elkaar (alhoewel, er zijn wel meer landelijke ketens met 2 winkels in de binnenstad, Only en Miss Etam bijvoorbeeld).

Ik hoop op een Bershka vestiging.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Spruwel »

Spruwel schreef:Ik heb trouwens nog herinneringen aan een soort klimpiramide van hele dikke touwkabels op die lokatie. Heb er nooit een foto van gezien.
Kijk nou!
Er is toch een foto opgeduikt op facebook van deze piramide :-)
Bijlagen
Klimtoren Kalanderstraat jaren 80.
Klimtoren Kalanderstraat jaren 80.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door TA »

Cool Cat? Dat zou alleen maar kunnen betekenen dat zij hun huidige pand gaan verlaten. Wellicht te klein? In geen enkele stad heeft de Cool Cat namelijk meerdere winkels op loopafstand van elkaar.
Ik denk dan ook dat mogelijk de Bershka naar het pand van Cool Cat gaat, gezien zij dan ook tegenover de Zara zijn gepositioneerd. Ik ga er vanuit dat het voor hun ook een interessantere plek is.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Vincent1971 »

TA schreef:Cool Cat? Dat zou alleen maar kunnen betekenen dat zij hun huidige pand gaan verlaten. Wellicht te klein? In geen enkele stad heeft de Cool Cat namelijk meerdere winkels op loopafstand van elkaar.
Ik denk dan ook dat mogelijk de Bershka naar het pand van Cool Cat gaat, gezien zij dan ook tegenover de Zara zijn gepositioneerd. Ik ga er vanuit dat het voor hun ook een interessantere plek is.
Denk zelf eerder dat Coolcat momenteel te groot zit en kleiner wil gezien de concurrentie van de Primark en de dalende bezoekersaantallen in de stad. Daarnaast denk ik dat het nieuwe pand beter geïsoleerd is.
Een goed begin heeft geen einde
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:
Denk zelf eerder dat Coolcat momenteel te groot zit en kleiner wil gezien de concurrentie van de Primark en de dalende bezoekersaantallen in de stad. Daarnaast denk ik dat het nieuwe pand beter geïsoleerd is.
De nieuwbouw levert winkelruimte over twee verdiepingen op Vincent. Schat in twee keer meer winkeloppervlakte dan het pand waar de Coolcat nu in zit. En welke dalende bezoekersaantallen? +40% op het Van Heekplein sinds de komst van de Primark, horeca +30% geloof ik. Cijfers gepubliceerd in de Tubantia, van de gemeente Enschede.

Zie jij een doemscenario van een leeg Van Heekplein met alleen een Primark, of zo?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Kalanderstraat

Bericht door Highlander »

TA schreef:Cool Cat? Dat zou alleen maar kunnen betekenen dat zij hun huidige pand gaan verlaten. Wellicht te klein? In geen enkele stad heeft de Cool Cat namelijk meerdere winkels op loopafstand van elkaar.
Ik denk dan ook dat mogelijk de Bershka naar het pand van Cool Cat gaat, gezien zij dan ook tegenover de Zara zijn gepositioneerd. Ik ga er vanuit dat het voor hun ook een interessantere plek is.
Het zou logisch zijn, in ieder geval. Bershka zit net als de Zara in de meeste steden in panden met wat meer karakter, niet in nieuwbouw. Zal de CoolCat weinig boeien, vermoed ik.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door Vincent1971 »

Highlander schreef:
Vincent1971 schreef:
Denk zelf eerder dat Coolcat momenteel te groot zit en kleiner wil gezien de concurrentie van de Primark en de dalende bezoekersaantallen in de stad. Daarnaast denk ik dat het nieuwe pand beter geïsoleerd is.
De nieuwbouw levert winkelruimte over twee verdiepingen op Vincent. Schat in twee keer meer winkeloppervlakte dan het pand waar de Coolcat nu in zit. En welke dalende bezoekersaantallen? +40% op het Van Heekplein sinds de komst van de Primark, horeca +30% geloof ik. Cijfers gepubliceerd in de Tubantia, van de gemeente Enschede.

Zie jij een doemscenario van een leeg Van Heekplein met alleen een Primark, of zo?
Nee zie eerder een vol van Heekplein en de omgeving leeg. Vraag is of Coolcat in het gehele pand gaat zitten? Gaat mij om het totaal aantal bezoekers aan de stad. Zie zelf een dalende trend.
Een goed begin heeft geen einde
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Kalanderstraat

Bericht door TA »

Vincent1971 schreef:
Highlander schreef:
Vincent1971 schreef:
Denk zelf eerder dat Coolcat momenteel te groot zit en kleiner wil gezien de concurrentie van de Primark en de dalende bezoekersaantallen in de stad. Daarnaast denk ik dat het nieuwe pand beter geïsoleerd is.
De nieuwbouw levert winkelruimte over twee verdiepingen op Vincent. Schat in twee keer meer winkeloppervlakte dan het pand waar de Coolcat nu in zit. En welke dalende bezoekersaantallen? +40% op het Van Heekplein sinds de komst van de Primark, horeca +30% geloof ik. Cijfers gepubliceerd in de Tubantia, van de gemeente Enschede.

Zie jij een doemscenario van een leeg Van Heekplein met alleen een Primark, of zo?
Nee zie eerder een vol van Heekplein en de omgeving leeg. Vraag is of Coolcat in het gehele pand gaat zitten? Gaat mij om het totaal aantal bezoekers aan de stad. Zie zelf een dalende trend.
Elke stad heeft last van deze trent. Simpelweg door het medium waarop jij momenteel dit bericht leest. Mensen kopen graag online. Ik doe het zelf persoonlijk weinig omdat ik van de charme van een winkelstraat hou.
Echter, de Primark heeft weer voor een flinke stimulans gezorgd. Wat zeg ik? Ronduit spektactulair! Kijk eens naar hoe druk het overdag in de stad is.
Plaats reactie