Na 6 uur 's middags is het maar een saaie en dode bedoening daar op het Miro-terrein.
Maar je kunt er dan wel lekker rustig en snel je boodschappen doen tot 22.00 uur.
Zitten we nog twintig jaar tegen zo'n veredelde strip mall aan te kijken.
Waar blijven de tekeningen? Als je oordeel nu al klaar is ben ik zeer benieuwd.
Overigens, ook appartementenbouw kent een verzadigingspunt en als ik steeds maar over doorgeschoven projecten in Enschede hoor is dat punt al duidelijk in zicht.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Mijn dochter werkt in de Etos, en kan beamen dat de constructie van het complex totaal afgeschreven is.
Bij regen moet men op diverse plaatsen potten en pannen plaatsen om het regenwater op te vangen.
Het water loopt langs de muren naar beneden,
schandalig dat men er uberhaupt huur voor durft te vragen.
Dus ik ben wel een warme voorstander van vernieuwing van het huidige complex,
de bulldozer mag er vandaag nog voor wat mij betreft.
Waarom zouden er appartementen aan toe gevoegd moeten worden, daar zie ik het voordeel niet van in.
Toekomstige bewoners zouden alleen maar gaan zeiken over de nu nog gunstige opening tijden.
Datzelfde gedram had je ook al bij Cascade, waar toekomstige bewoners al voor de oplevering klaagden over de aangrenzende industrie.
Bovendien is er zoals laatst te lezen was nu al een overschot aan woonruimte waar men moeilijk van af kan komen, dus koop appartementen zou al helemaal een slechte optie zijn.
Eventueel misschien goedkope huur appartementen, want daar is wel vraag naar, maar of de eigenaar daar heil in ziet waag ik te betwijfelen.
Nee laat het maar mooi een terrein voor de ondernemers blijven dat werkt tot dusver prima.
Er komen vanuit alle richtingen bezoekers op af, wat hun bestaansrecht onderschrijft
Qua locatie ook niet echt een gezellige locatie om te gaan wonen zo pal naast de Ooster begraafplaats.
Ik ben het zeker eens met het feit dat een winkelterein een winkelterein moet blijven. Goedkope huurappartementen op die plek lijkt me ook niet z'on goed idee. Lijkt me een plek die erg snel kan 'verloederen'. Ik zou zelf wel wat zien in een soort van 'hypermarche' zoals je ze veel in frankrijk ziet. Een gecombineerde food en non food markt. Meestal bestaand uit een aantal verdiepingen.
Als deze gemeente doorgaat met het huidige parkeer- en autobeleid leidt dat binnenkort ook tot een soort euthanasie op het stadscentrum.
Denk in kansen en niet in bedreigingen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Kubus schreef:Als deze gemeente doorgaat met het huidige parkeer- en autobeleid leidt dat binnenkort ook tot een soort euthanasie op het stadscentrum.
Denk in kansen en niet in bedreigingen.
Mensen moeten ook gewoon gaan fietsen. Duitse bezoekers kunnen gratis parkeren aan de Zuiderval en verder is er een ruim aanbod parkeerruimte in de binnenstad. Dat is inderdaad niet gratis. Maar goed ook, anders zouden de invalswegen 's zaterdags helemaal propvol staan met wagens.
Ben het hier zowaar helemaal eens met Hans, de kijk op dit soort winkelvoorzieningen is en wordt helemaal verkeerd opgevat.
Waarom zou je de druk (toename) op appartementen op deze lokatie opvoeren, terwijl je het stadscentrum (of wijken) wil verdichten, dat geeft alleen maar verzadiging met zich mee van het totaalaanbod.
Ook is het punt dat Hans aangeeft, een erg goed punt, mensen zouden gaan klagen over het Miro-center welke nu nog geheel vrij gelegen is.
Het Miro center is een uniek stukje inkoopcentrum in en voor de stad Enschede, een typisch "Engels" of "Frans" staaltje werk om dit soort "shopping malls" net buiten het centrum te handteren.
En juist de Miro ligt uiterst gunstig tussen 2 drukke gebieden van de stad, Enschede-Oost en Glanerbrug(Eschmarke), dus waarom zou je hier zo graag een nieuw centrum met appartementen willen creeeren ? (al zijn bepaalde type appartementen wel mogelijk).
PS: Overigens is er een tweede soort van Miro Center op komst, enwel aan de Zuiderval.
Ontwikkelingen waar ik juist helemaal niet tegen ben.
Heb even de bron van die bijlage opgezocht.
Hierbij staat dat het al om een plan gaat uit 2006 dus of dit ook het uiteindelijke plan is valt maar af te wachten, vooral vanwege het ontbreken van betere afbeeldingen en tekst over dit plan op die site is het nogal onduidelijk.
Wat ik in het kader van een eventuele XL-Albert Hein op het Miro terrein dan weer niet kan plaatsten,
is het bericht dat de C1000 in het Eschmarke winkelcentrum vervangen gaat worden door een Albert Hein.
De C1000 in dit winkelcentrum schijnt nauwelijks winst te maken,
aldus de kassa medewerksters aldaar, waarvan mijn vrouw er enkele goed kent.
Dus dan zou je straks al 3 Albert Hein filialen hebben van de grens tot aan de Miro.
Of zou de Miro verbouwing nieuwbouw toch nog niet helemaal vaststaan.
Deze geruchten heb ik inmiddels ook al van diverse kanten gehoord. Dat de C1000 op dit moment financieel geen bestaansrecht heeft kon je natuurlijk op je klompen aan voelen komen. En vanwege het nu (nog) bestaande gebrek aan klantenpotentieel kan ik mij niet voorstellen dat AH hier wel iets in ziet, ook mede gezien de andere, bestaande, locaties.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Sowieso lijkt mij dat een gewone supermarkt daar geen bestaansrecht heeft.. Wat misschien wel een idee is, is om er hetzelfde in te doen zoals we hier in Lonneker hebben. Een kleine gesubsidieerde supermarkt (Attent) met verstandelijk gehandicapten die daar vakken vullen etc. onder begeleiding. Geweldig voor de gehandicapten, komen zij ook met de samenleving in aanraking, en zo blijft er een supermarkt op loopafstand voor ouderen in het complex en in de buurt.
Nou boodschappen doe je nie met de fiets dus eeen grote supermakrt aan de rand van een centrum is zoals de miro nu is prima, mits het echt verbouwd gaat worden. Erger me dood aan de troep maar ga er naartoe om de merken, huismerken en de openingstijden, dus graag rond half 10 's avonds boodschappen doen.
Fir schreef:Nou boodschappen doe je niet met de fiets dus eeen grote supermakrt aan de rand van een centrum is zoals de miro nu is prima, mits het echt verbouwd gaat worden. Erger me dood aan de troep maar ga er naartoe om de merken, huismerken en de openingstijden, dus graag rond half 10 's avonds boodschappen doen.
rr1991 had het volgens mij over de supermarkt in het Eschmarke winkelcentrum Fir,
lees ff een aantal reacties terug om het verhaal op te pikken.
Jouw reactie leek op die van rr1991 te slaan, als dat niet zo is heb ik niets gezegd.