Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Miro

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Miro

Bericht door Winus »

En 's zomers eieren gooien naar nietsvermoedende supermarktbezoekers. :D
de kloomp'maj anhoalen
Schot

Re: Miro

Bericht door Schot »

Uit de Tubantia:

En dit is de nieuwe Miro
woensdag 23 juni 2010 | 18:50 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 24 juni 2010 | 11:55

De Miro in 2013. beeld VVKH Architecten

ENSCHEDE - In 2013 heeft Enschede er een winkelcentrum bij waar het trots op kan zijn: de nieuwe Miro. Een pand met een bijzondere vormgeving en een groen dak.


Het bijna ongelooflijke gaat gebeuren. Het oude Miro-winkelcentrum aan de Gronausestraat wordt volledig vervangen door nieuwbouw. Als er niet onverwacht alsnog een kink in de kabel komt, begint de nieuwbouw nog dit jaar. Na twee tot tweeënhalf jaar gefaseerd slopen en bouwen zal er aan de rand van Velve-Lindenhof een futuristisch ogend winkelcentrum staan. Het betekent voor de huidige ondernemers in het centrum een paar jaar de tanden op elkaar zetten. Het resultaat zal ‘het mooiste winkelcentrum van Twente’ zijn.

De reacties op het plan zijn zonder uitzondering lovend. Zelfs de altijd kritische stichting Natuur- en Milieuraad oordeelt dat het plan als geheel er goed uit ziet. „Een lelijke plek in de stad wordt getransformeerd in een fraai koopcentrum met passende parkeerruimte,” is haar oordeel.

Er komt dan ook een ecologische zone gerealiseerd met veel bomen en struiken aan de oostkant van het terrein. Het huidige beeld is een kaal parkeerterrein begrensd door het verouderde winkelcentrum gevestigd in een voormalige textielfabriek. Een grote vestiging van AH is de belangrijkste trekker met daarnaast een breed scala van bekende ketens zoals C&A, Praxis, Van Haren en Multivlaai.

Ondanks de verouderde huisvesting - er is jaren gesproken over sloop en nieuwbouw - is de Miro populair bij bezoekers uit de hele stad. Die ijzersterke positie is mede reden voor Ahold Vastgoed, eigenaar van het 3,7 ha grote terrein, ook in deze tijd te durven kiezen voor de opvallende nieuwbouw.

De fopzet is dat van oost naar west worden gesloopt en gebouwd. Dat betekent beginnen van sloop en nieuwbouw ten oosten van de huidige Praxis, waar als eerste dan de nieuwe supermarkt van AH XL verrijst. Deze eerste fase wordt gecombineerd met de bouw van een vrijstaand en tweelaags pand op de hoek Gronausestraat/Noord Esmarkerrondweg. Dit hoekgebouw kan tijdelijk verhuurd worden aan huidige gebruikers in het oude winkelcentrum, die voor sloop en nieuwbouw moeten wijken. Na de opening van het nieuwe Miro-centrum is het bestemd voor maatschappelijke doeleinden (onderwijs) of volumuneuze detailhandel (meubels).
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Miro

Bericht door enschedeinansichten »

miro_900_1504405b.jpg
miro_900_1504405b.jpg (25.12 KiB) 8736 keer bekeken
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: Miro

Bericht door Hans van Dijk »

was al een tijdje bekend, ook deze tekening......altijd handig als je dochters er werken :D
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Miro

Bericht door enschedeinansichten »

Misschien is het handiger als je dochters bij de bank werken. :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hans van Dijk

Re: Miro

Bericht door Hans van Dijk »

enschedeinansichten schreef:Misschien is het handiger als je dochters bij de bank werken. :D
De toekomstige werkgevers van beide dames zijn waarschijnlijk ziekenhuizen,
de oudste studeert technische geneeskunde op de UT,
en de jongste gaat momenteel naar het ROC om daar de benodigde papieren voor de kraamverzorging te behalen.
Dus de bank zal de dames waarschijnlijk niet onder haar hoede nemen,….Ja als cliënten waarschijnlijk. :P
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Miro

Bericht door Winus »

Hans van Dijk schreef:was al een tijdje bekend, ook deze tekening......altijd handig als je dochters er werken :D
Hier zijn de afbeeldingen ook al 3 maand bekend hoor, met dank aan je neef. ;)
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

Sluiting Praxis Miroterrein
woensdag 30 maart 2011

ENSCHEDE - Praxis, een doe-het-zelfketen, sluit vanaf 28 mei de deuren van haar vestiging aan de Noord Esmarkerrondweg 431. Na beoordeling van de renovatieplannen in het MiroCenter heeft Praxis besloten hier niet terug te keren. Praxis ziet voldoende mogelijkheden de klanten vanuit de twee overige Praxis-winkels - aan Schuttersveld en Spaansland - te bedienen.

Praxis telt 139 winkels, inclusief 29 megastores. Aan het Spaansland (nabij Nettorama) heeft Praxis, sinds enkele jaren, ook een megastore.
Bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... errein.ece
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Miro

Bericht door Rene »

Het gaat dan ook niet helemaal super met Maxeda, oftwel investeringsgroep KKR, de eigenaar van Praxis.
Het besluit is dan ook niet geheel onverwacht.
Oldenzaler

Re: Miro

Bericht door Oldenzaler »

Zal dat dak ook echt zo groen worden? :P Ik moet altijd nog maar zien met zulke schetsen en ontwerpen.
frank n

Re: Miro

Bericht door frank n »

ik vraag me af of het nieuwe winkelcentrum stokhorst hier niet onder gaat leiden met zo,n mooi winkelcentrum de miro straks op een paar kilometer afstand die willen toch ook een beetje hetzelfde concept qua winkelaanbod
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Miro

Bericht door Rene »

frank n schreef:ik vraag me af of het nieuwe winkelcentrum stokhorst hier niet onder gaat leiden met zo,n mooi winkelcentrum de miro straks op een paar kilometer afstand die willen toch ook een beetje hetzelfde concept qua winkelaanbod
Maakt dat wat uit dan? Ik vind dat Stokhorst als wijk tamelijk snel aan het verkrotten is geslagen.
Schot

Re: Miro

Bericht door Schot »

Rene schreef:[Maakt dat wat uit dan? Ik vind dat Stokhorst als wijk tamelijk snel aan het verkrotten is geslagen.
Beste Rene, waar is jouw mening dan op gebaseerd?
Openbaar groen? Particuliere huizen? Voorbeelden graag.

Winkelcentrum ja, maar daar komt nieuwbouw voor.
frank n

Re: Miro

Bericht door frank n »

dus omdat het winkelcentrum sterk verouderd is is de hele wijk aan het verkrotten dat snap ik even niet verklaar je nader
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Miro

Bericht door Hendrik »

Rene schreef:
frank n schreef:ik vraag me af of het nieuwe winkelcentrum stokhorst hier niet onder gaat leiden met zo,n mooi winkelcentrum de miro straks op een paar kilometer afstand die willen toch ook een beetje hetzelfde concept qua winkelaanbod
Maakt dat wat uit dan? Ik vind dat Stokhorst als wijk tamelijk snel aan het verkrotten is geslagen.
Volgens mij heb je andere opvattingen dan mij en vele anderen over wat verkrotting is.
Wat sas as dós was kaans.
frank n

Re: Miro

Bericht door frank n »

Hendrik schreef:
Rene schreef:
frank n schreef:ik vraag me af of het nieuwe winkelcentrum stokhorst hier niet onder gaat leiden met zo,n mooi winkelcentrum de miro straks op een paar kilometer afstand die willen toch ook een beetje hetzelfde concept qua winkelaanbod
Maakt dat wat uit dan? Ik vind dat Stokhorst als wijk tamelijk snel aan het verkrotten is geslagen.
Volgens mij heb je andere opvattingen dan mij en vele anderen over wat verkrotting is.

misschien verkeerd geinterpreteerd maar ben gewoon benieuwd waarom hij dat vindt. :oops:
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Miro

Bericht door Arie »

En we hebben beeld van de nieuwe Miro
vrijdag 17 juni 2011 | 07:00


ENSCHEDE - De vergunningen zijn binnen, de voorbereidingen afgerond. Nog voor de zomer begint de sloop van het oude winkelcentrum om plaats te maken voor het 'mooiste van het oosten'. Van VVKH Architecten uit Leiden, die tekenen voor de nieuwe Miro aan de Gronausestraat, hebben we een serie tekeningen gekregen van hoe het complex er in de herfst van 2013 bij moet liggen.

Architect van het complex is Gerrit-Jan van Rijswijk. Bekijk wat hij voor Enschede in petto heeft. De plaatjes staan hier, het verhaal in onze krant van vrijdag. zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... e-Miro.ece
Bijlagen
miiro_fragment_7_2017811h.jpg
miiro_fragment_7_2017811h.jpg (13.25 KiB) 7333 keer bekeken
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Miro

Bericht door Winus »

Woehoew eindelijk.
de kloomp'maj anhoalen
Schot

Re: Miro

Bericht door Schot »

En het bouwbord staat er ook al. :banaan:
crepsly

Re: Miro

Bericht door crepsly »

Schot schreef:En het bouwbord staat er ook al. :banaan:
mompelt iets over novation tower...
Plaats reactie