Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Zuiderval (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Das niet het enigste bouwbord ......er staat er ook nog eentje terug naast de P&R van de nieuwe BMW garage !!
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Laat de bouwkranen maar komen.
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Na de bouwvak! :banaan:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Toch iets minder opwindend dan het oude plan:

Afbeelding

Afbeelding
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Snap even iets niet. Brefeld bouwt nu een hele grote showroom bij de oostweg. Zou eerder gedacht hebben dat ze ook daar zouden bouwen.
Een goed begin heeft geen einde
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Jah die oude plannen waren een stuk interessanter !!
Martin

Bericht door Martin »

Niet gaan zeuren hè!  :nono:  ;)  Bouwen die handel!  :)
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Vincent1971 schreef:Snap even iets niet. Brefeld bouwt nu een hele grote showroom bij de oostweg. Zou eerder gedacht hebben dat ze ook daar zouden bouwen.
Ik neem aan dat Brefeld, als elke autohandelaar, zeer goed kan rekenen wat de terugverdiencapaciteit is van een investering in grond, waarbij ik vermoed dat de vierkantemeterprijs aan de Euregioweg stukken lager is dan aan de Zuiderval.   :idee:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Of misschien wilde die dealers een grotere aantal m2 dan dat de gemeente hun daar aan de Zuiderval zou geven .
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Nou wat ik zo zie wordt het een groter pand dan waar ze nu in zitten. Ben benieuwd.
Een goed begin heeft geen einde
Martin

Bericht door Martin »

En aan de Zuiderval is nu actie waar te nemen.  :banaan:
Robert

Bericht door Robert »

Wat? Foto's? Waar?
Martin

Bericht door Martin »

Ze waren aan de kant van het P+R terrein wat aan het afgraven. Kijken of ik deze week wat foto's kan maken.
Robert

Bericht door Robert »

Als 't mooi weer is, ga 'k morgenmiddag eens even de fiets op. Ben benieuwd.  8)
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Als ik tijd heb loop ik er vanaaf wel even heen
Martin

Bericht door Martin »

Martin schreef:Ze waren aan de kant van het P+R terrein wat aan het afgraven. Kijken of ik deze week wat foto's kan maken.
Helaas! Het heeft (nog) niks met enige bouwactiviteit te maken.  :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Rikarchitecten »

Hoef je ook niet te verwachten van zuiderval, ik heb de hoop al lang opgegeven
ENSCHEDE
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Er zijn echter wel nieuwe borden met impressies bijgeplaatst, zoals die van van de nieuwe BMW garage.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Rikarchitecten schreef:Hoef je ook niet te verwachten van zuiderval, ik heb de hoop al lang opgegeven
Geduld, mijn jonge vriend! Rome werd ook niet in één dag gebouwd.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja ja na tijden staat er weer een ontwerp in de krant ( en niet eens met de aandacht gevestigd op dit plan ) .
Maar op de weer aantrekkende kantorenmarkt in twente .

Nu ben ik even aan het neuzen geweest en heb zitten speuren :) .

En dat leverde dit op ,

------------------------------------PERSBERICHT---------------------------------------


Twee intentieovereenkomsten tussen De Woonplaats, Volion en BAM Vastgoed voor de ontwikkeling van Zuiderval te Enschede.


Op 19 november 2004 hebben woningcorporaties De Woonplaats, Volion en BAM Vastgoed twee intentieovereenkomsten gesloten, één voor een woningproject en één voor de ontwikkeling van een kantoor, beide in de ontwikkellocatie Zuiderval. Beide corporaties fuseren met elkaar per 1 januari 2005. De nieuwe organisatie draagt de naam De Woonplaats.

De intentieovereenkomst voor het woningproject betreft de deelgebieden Kotmanpark Noord en Hofkwartier. In dit deelproject zullen diverse segmenten van de woningmarkt worden bediend met goedkope, middeldure en dure huurwoningen en enkele zorgwoningen. Er zal gezamenlijk ontwikkeld worden, waarbij De Woonplaats optreedt als de eigenaar en belegger en BAM Vastgoed als ontwikkelaar van de locatie en de gebouwen.

De tweede intentieovereenkomst betreft de ontwikkeling van het nieuwe kantoor voor De Woonplaats. Dit kantoor is gepland in deelplan Eeftink op de hoek van de Zuiderval met de Wethouder Beversstraat. De Woonplaats is naast beoogd gebruiker ook beoogd eigenaar van het kantoor.
De overeenkomst betreft de eerst fase waarbij partijen gezamenlijk de haalbaarheid onderzoeken van een nieuw te bouwen kantoor van ten minste 5.100 m2 bruto vloeroppervlak. Indien de resultaten uit haalbaarheidsonderzoeken positief zijn zal de volgende stap het sluiten van een koop – aannemingsovereenkomst zijn.
De verwachting is dat de bouw dan kan starten eind 2005. De architect is geselecteerd en gaat aan het werk.





Daarin word dus vermeld dat de Woonplaats een rol gaat spelen met de Zuiderval en vooral op een bepaald vlak .
Nou laat dus nu toevallig vandaag in de krant het ontwerp van het kantoor er in staan ( toevallig ) .

Maar wat een ontwerp ...zeer uitdagend en wel van pas komend in de Enschedese stad :) .
Hij word 9 verdiepingen hoog als de tekeningen kloppen en word gebouwd aan de Zuiderval .
En het mooiste is hij loopt van smal naar breed op .



PS: misschien kan iemand de foto scannen .
Staat vermeld tussen economisch nieuws en dus niet tussen regio nieuws ;) .
Plaats reactie