Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Zuiderval (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door TA »

Het is verschrikkelijk. Die gevel is zo cheap, dat het gewoon lijkt alsof de echte gevel nog gemonteerd moet worden. Zelfs op zo'n afstand als dat de foto's zijn genomen, zie je de kieren nog. :(

Zuiderval = cheapgate.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Rene »

Martin schreef:De bovenkant gaat wel, maar de rest :no:
De afwisseling tussen glas en steen verticaal vind ik eigenlijk best aardig, Maar ik dat deze twee gebouwen in eerste een graniet kleur zouden krijgen?
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door rr1991 »

Ik vind het er (aan de hand van de foto's) nog niet eens zo slecht uitzien. Hadden alleen wel wat meer verdiepingen bovenop gemogen.
Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Dimitri »

Ik was al een tijdje niet aan die kant van de stad geweest, maar wat is het daar snel gegaan. En ik moet zeggen vind het eigenlijk best mooie kantoorpandjes! :roll:
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Q. »

Ik word hier een beetje verdrietig van.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Hendrik »

Rooy schreef:Ik las jullie bovenstaande reacties en dacht "zo erg kan het toch niet zijn?".
Toch wel! Wat een saaie toestand. :cry: Er is geen één leuk detail te herkennen. Zelfs het schuine dak maakt helemaal niets goed.
Afbeelding
Ze zijn er aan begonnen!!!!
Wat sas as dós was kaans.
Perceptor

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Perceptor »

sssst :nono:
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Wauwthur »

Hendrik schreef:Ze zijn er aan begonnen!!!!
Ik dacht dat ze op het Praxis terrein zouden komen? Daar zie ik echt niks gebeuren nog
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Hendrik »

Wauwthur schreef:
Hendrik schreef:Ze zijn er aan begonnen!!!!
Ik dacht dat ze op het Praxis terrein zouden komen? Daar zie ik echt niks gebeuren nog
Vorig jaar heb ik inderdaad een keer geschreven dat de nieuwe RABO op het Praxis terrein zou komen. Vergissing :) Ze bouwen er diagonaal tegenover.
Wat sas as dós was kaans.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Rooy »

Hendrik schreef: Ze zijn er aan begonnen!!!!
:puke:
Veel gebouwen die er zo uitzien worden gefacelift. Rabobank bouwt het nieuw.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Rene »

ik denk dat het nog helemaal niet zo dom is van Rabobank. Banken kunnen zich na de crisis beter even niet al te decadent presenteren. Toch een hoop mensen zijn met beleggingsproducten aan gekoppelde verzekeringen en hypotheken een hoop centen kwijtgeraakt. ook de Rabobank was hier niet geheel vrij van koopsompolissen.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Wauwthur »

Hendrik schreef:Vergissing :) Ze bouwen er diagonaal tegenover.
Haha ok, thnx ;)
bthejay

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door bthejay »

Rene schreef:ik denk dat het nog helemaal niet zo dom is van Rabobank. Banken kunnen zich na de crisis beter even niet al te decadent presenteren. Toch een hoop mensen zijn met beleggingsproducten aan gekoppelde verzekeringen en hypotheken een hoop centen kwijtgeraakt. ook de Rabobank was hier niet geheel vrij van koopsompolissen.
Dan hadden ze ook nog wel even in de Raiffeisenstraat kunnen blijven in plaats van nu nieuw te gaan bouwen. Dit nieuwe pand staat er ook nog als de economie weer goed draait en zal dan nog steeds een doorn in het oog zijn.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4205
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door enschedeinansichten »

Het oude pand is te krap een groot aantal medewerkers zit in het oude melkfabriek. Daarom willen ze daar weg.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21489
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Arie »

Park Phi: duurzaam, maar ook een aanwinst?

donderdag 30 juni 2011

Foto's: Vincent Wilke, zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... nwinst.ece


ENSCHEDE - Park Phi, de drie nieuwe kantoortorens aan de Zuiderval, mag met recht een bijzonder project worden genoemd. Maar is het ook een aanwinst voor Enschede?

Bijzonder is de voortvarendheid waarmee gebouwd wordt. In slechts zeven weken tijd werd op de hoek van de Zuiderval met de Wethouder Beversstraat een gebouw van tien verdiepingen uit de grond gestampt. Maar nog exclusiever is het duurzame karakter van Park Phi. Waar het gaat om energiebesparing en duurzaamheid scoren de torens van Schröder Vastgoed de ene na de andere primeur.

Zonnepanelen op het dak, waterbesparende kranen, gloednieuwe led-verlichting, Co2 gestuurde ventilatie en de Rolls Royce onder de waterpompen. Alles is uit de kast gehaald om van Park Phi het meest duurzame kantorenpark van Nederland te maken. Ten Kate & Huizinga wordt de hoofdgebruiker van de toren, waar donderdag het hoogste punt werd gevierd.
Bijlagen
phi32_2037832h.jpg
phi32_2037832h.jpg (11.98 KiB) 7582 keer bekeken
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door rr1991 »

Ok, en waar wordt besproken of het een aanwinst is? :s

Sent from my Milestone using Tapatalk
Perceptor

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Perceptor »

Dan moet je de krant kopen. Daar schijnt het in te staan.
Lees meer in de krant van vrijdag en reageer.
staat in de bron.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Rene »

bthejay schreef:
Rene schreef:ik denk dat het nog helemaal niet zo dom is van Rabobank. Banken kunnen zich na de crisis beter even niet al te decadent presenteren. Toch een hoop mensen zijn met beleggingsproducten aan gekoppelde verzekeringen en hypotheken een hoop centen kwijtgeraakt. ook de Rabobank was hier niet geheel vrij van koopsompolissen.
Dan hadden ze ook nog wel even in de Raiffeisenstraat kunnen blijven in plaats van nu nieuw te gaan bouwen. Dit nieuwe pand staat er ook nog als de economie weer goed draait en zal dan nog steeds een doorn in het oog zijn.
De gemeente wil de grond erg graag hebben. Anders gezegd zou wel eens een onteigeningsprocedure kunnen starten als de Rabobank niet zou instemmen. en dat geldt niet alleen voor de grond van het bankgebouw. Al het andere erachter van de voormalige melkfabriek, TET-garage + parkeerplaats zijn ook eigendom van Rabobank.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door Q. »

bthejay schreef:
Dan hadden ze ook nog wel even in de Raiffeisenstraat kunnen blijven in plaats van nu nieuw te gaan bouwen. Dit nieuwe pand staat er ook nog als de economie weer goed draait en zal dan nog steeds een doorn in het oog zijn.
Voor mijn gevoel is het oude pand een stuk groter dan het nieuwe.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
bthejay

Re: Zuiderval (gehele project)

Bericht door bthejay »

Rene schreef:
bthejay schreef:
Rene schreef:ik denk dat het nog helemaal niet zo dom is van Rabobank. Banken kunnen zich na de crisis beter even niet al te decadent presenteren. Toch een hoop mensen zijn met beleggingsproducten aan gekoppelde verzekeringen en hypotheken een hoop centen kwijtgeraakt. ook de Rabobank was hier niet geheel vrij van koopsompolissen.
Dan hadden ze ook nog wel even in de Raiffeisenstraat kunnen blijven in plaats van nu nieuw te gaan bouwen. Dit nieuwe pand staat er ook nog als de economie weer goed draait en zal dan nog steeds een doorn in het oog zijn.
De gemeente wil de grond erg graag hebben. Anders gezegd zou wel eens een onteigeningsprocedure kunnen starten als de Rabobank niet zou instemmen. en dat geldt niet alleen voor de grond van het bankgebouw. Al het andere erachter van de voormalige melkfabriek, TET-garage + parkeerplaats zijn ook eigendom van Rabobank.
Dan zou de Rabo op zich ook alle grond eromheen (melkfabriek, TET terrein) kunnen verkopen en het hoofdkantoor in eigendom houden. Ik neem aan dat de gemeente dat kantoor niet zozeer wil slopen, is een mooi en opvallend pand (al weet je het nooit met de sloopzucht van de gemeente Enschede). Als de Rabo dan meer ruimte nodig heeft zijn er in de nabijheid nog genoeg lege kantoorpanden om wat extra ruimte te huren.
Plaats reactie