Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: H.J. van Heekplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Highlander »

Vincent1971 schreef:Qua vormgeving vind ik het niet echt een meerwaarde hebben. Ik denk gezien de ontwikkeling van de leegstand in de Klanderij dat het de kant van de Irene promenade opgaat.
-slechte bereikbaarheid ( probeer nu maar eens de fiets voor de deur te zetten )
-internet
-kant van de dagmarkt tja hoe kom je daar goed naar binnen met b.v. een kinderwagen op de 'drukke' zaterdagmiddag
-bankjes binnen vormden een absolute meerwaarde ( man ging er op uitrusten vrouw was nog aan het winkelen ). Nu moet je een consumptie nemen op het terras..gevolg kan je wel raden
Er staat welgeteld 1 pand leeg in de Klanderij. Ze hebben er net 2 grote internationale publiekstrekkers bij (Flying Tiger en Sissy Boy) en in het pand waar voorheen de ABN Amro en La Place samen zaten gaat binnenkort een groot grill en sushi restaurant open (Ginza). Ook aan de Twentec/dagmarkt kant staat er maar 1 pand vrij, en ik heb geruchten gehoord dat daar verregaande belangstelling voor is van wederom een internationale winkelketen.

Beetje bizarre post van je Vincent. Er zijn zat zorgenkindjes in de binnenstad maar als het ergens goed mee gaat is het wel dat deel van de stad. Sinds het aantal passanten is toegenomen met dank aan de Primark is het Van Heekplein en omgeving ronduit florerend en drukker dan ooit tevoren.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door enschede053 »

Je weet vast niet welke keten het is? :roll: Ben ook wel benieuwd in hoeverre de plannen van de verhuizing van Zara naar de Hofpassage zeker zijn.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Hendrik »

enschede053 schreef:Je weet vast niet welke keten het is? :roll: Ben ook wel benieuwd in hoeverre de plannen van de verhuizing van Zara naar de Hofpassage zeker zijn.
De huidige Hofpassage is zo goed als leeg. Eye Wish optiek gaat volgende maand naar de Langestraat 10, t.o de voormalige H&M, Magasin de Paris. Aan de uiteinden zitten nog Bart Smit een tijdelijke winkel in de oude Invito. Aan de andere kant Etam en Chasin. Verder leeg. Oh, ja en La place.
Wat sas as dós was kaans.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door TA »

Haha heerlijk die zurigheid van Vincent in ieder topic. Niets is goed en alles vanuit de beperkingen benaderen. Man, drink nog een portie azijn!
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Vincent1971 »

TA schreef:Haha heerlijk die zurigheid van Vincent in ieder topic. Niets is goed en alles vanuit de beperkingen benaderen. Man, drink nog een portie azijn!
Zijn jouw woorden niet de mijne. Oh er zijn ook goede ontwikkelingen. ;-) :beer:
Een goed begin heeft geen einde
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rene »

Nou da's ook wat, heb je net een beetje geaccepteerd dat Bijenkorf het veld heeft moeten ruimen voor Primark,
met in het achterhoofd dat we ook nog een V&D hebben, blijkt de laatste nu op de rand van de afgrond te balanceren.
Het personeel is gevraagd 6% salaris in te leveren (dat gaat hommelus opleveren met de vakbonden) en de verhuurder van de panden
is gevraagd de huur tot mei op te schorten. De laatste heeft al aangegeven beslag te willen laten leggen op de inhoud van enekele winkelpanden.
En wat gaat dit voor Enschede betekenen?!

http://www.z24.nl/ondernemen/3-toekomst ... -vd-534543
Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Dimitri »

Wat ik zo hoorde, doet de V&D het in Enschede niet eens zo slecht. Maar zijn ze de klos door vestigingen die het heel slecht doen. Zoals de vestiging in Hengelo. Het personeel van de V&D in Enschede, moet dus inleveren vanwege andere filialen.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door rr1991 »

Dimitri schreef:Wat ik zo hoorde, doet de V&D het in Enschede niet eens zo slecht. Maar zijn ze de klos door vestigingen die het heel slecht doen. Zoals de vestiging in Hengelo. Het personeel van de V&D in Enschede, moet dus inleveren vanwege andere filialen.
Lijkt me dat ze het aantal vestigingen (na de faillietverklaring) terug zullen moeten brengen van 63 naar ongeveer 20. Het is mij ondenkbaar dat de V&D verdwijnt.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

rr1991 schreef:
Dimitri schreef:Wat ik zo hoorde, doet de V&D het in Enschede niet eens zo slecht. Maar zijn ze de klos door vestigingen die het heel slecht doen. Zoals de vestiging in Hengelo. Het personeel van de V&D in Enschede, moet dus inleveren vanwege andere filialen.
Lijkt me dat ze het aantal vestigingen (na de faillietverklaring) terug zullen moeten brengen van 63 naar ongeveer 20. Het is mij ondenkbaar dat de V&D verdwijnt.
Gelukkig hebben we dan nog wel de foto's :)
Bijlagen
Boulevard oversteekplaats Vroom en Dreesman.jpg
Boulevard oversteekplaats Vroom en Dreesman.jpg (109.45 KiB) 11864 keer bekeken
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Highlander »

Denk dat met name steden als Hengelo moeten vrezen voor vertrek V&D.

Ze kunnen dat V&D pand in Enschede zo in zijn geheel verhuren aan La Place mocht 'de V&D zelf echt verdwijnen. Met zo'n luxe La Place versmarkt erbij. Zitten nu ook al twee La Place restaurants en zo'n snackcorner in. Heb het toch goed dat La Place geheel onafhankelijk is van V&D?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Hendrik »

Er zijn meer ketens met wie het niet goed gaat. A.s. maandag zijn alle filiaalchefs van Blokker in heel Nederland ontboden voor bijeenkomsten over het land verspreid. Voor "Een belangrijke mededeling".
s'avond na werktijd wordt het overige personeel ingelicht.
Wat sas as dós was kaans.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Verstijnen »

Tja, Blokker, nog zo'n bedrijf... Kom je wel eens bij de Blokker?
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rene »

Begrijpen jullie nu waarom ik geen voorstander ben van winkels zoals Primark met een prijsvechtersbeleid?
Dit veroorzaakt een race to the bottom waar het bedrijf niets aan heeft, de klant niet, leverancier niet en het personeel niet.
Op die manier krijg je verschraling in ondernemersland waarnij de zwaksten en slechtsten het eerste verdwijnen, maar daarna
ook goede gerenommeerde bedrijven die al decennia lang bestaan.
Kijk naar Blokker, ooit een winkel bekend staand om zijn goede kwaliteit. Tot men 20 jaar geleden een lager segment bedacht met de naam Giraffe, een uitgeklede versie van Blokker. Giraffe is verdwenen maar ook de kwaliteit van Blokker is verminderd, een boel Chinese prullaria.
En het mooie van het verhaal, Chinezen wil dit soort kwaliteit zelf niet hebben.
Waarom zouden wij het dan blijven kopen, alleen vanwege de lagere prijs?
Ik ga niet doemdenken, maar iets over over na te denken, wat we eigenlijk nu welvaart en rijkdom vinden.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Wauwthur »

Als men de rommel van de Blokker niet wil hebben, waarom dan wel de rommel van de Primark? Het gaat er denk ik om dat de Blokker al dertig jaar niet vernieuwend is en de Primark nog wat brengt waar om gevraagd wordt.

Mensen vragen niet perse om kwaliteit, maar om een beleving en wat nieuws.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rene »

De rommel van Blokker wil men niet omdat er nog goedkopere rommel is, die van Action en Xenos.
En als je dat maar lang genoeg doet kun je zeggen Wauwthur: wat iemand niet kent dat mist hij ook niet.

Maar afgezien van dat, de lokale politiek komt deze keer tenminste
iets sneller in beweging om werkgelegenheid te redden.
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/w ... -1.4747912
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Wauwthur »

Dat noem ik niet op de barricaden. Dat is aangeven dat we liever niet hebben dat de V&D weg gaat. Meer kan een gemeente ook niet doen trouwens.

Wat mij betreft hebben winkels als Blokker en V&D gefaald en mogen ze om die reden weg. Er komt (op den duur) echt wel wat anders voor terug.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Rene »

Zeker, een bedrijf heeft ook een levenscyclus, en als dat ten einde is stopt het ook.
Maar we hebben ook nog een uitdrukking dat we oude schoenen niet weggooien voordat we nieuwe hebben.
Dus mocht V&D worden beëindigd en er wordt gezocht naar een alternatief voor het gebouw,
heb ik er niets op tegen een deel van de formule van V&D te behouden in overleg met verhuurder,
andere geinteresseerde partijen waarbij overheid en burgers kunnen ondersteunen.
Het is vaker gelukt als een overheid zich er mee bemoeit, een voorbeeld is b.v Organon.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Wauwthur »

Ben je er voor om belastinggeld te investeren in een noodlijdend V&D Rene?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Highlander »

Rene schreef:Begrijpen jullie nu waarom ik geen voorstander ben van winkels zoals Primark met een prijsvechtersbeleid?
Dit veroorzaakt een race to the bottom waar het bedrijf niets aan heeft, de klant niet, leverancier niet en het personeel niet.
Op die manier krijg je verschraling in ondernemersland waarnij de zwaksten en slechtsten het eerste verdwijnen, maar daarna
ook goede gerenommeerde bedrijven die al decennia lang bestaan.
Kijk naar Blokker, ooit een winkel bekend staand om zijn goede kwaliteit. Tot men 20 jaar geleden een lager segment bedacht met de naam Giraffe, een uitgeklede versie van Blokker. Giraffe is verdwenen maar ook de kwaliteit van Blokker is verminderd, een boel Chinese prullaria.
En het mooie van het verhaal, Chinezen wil dit soort kwaliteit zelf niet hebben.
Waarom zouden wij het dan blijven kopen, alleen vanwege de lagere prijs?
Ik ga niet doemdenken, maar iets over over na te denken, wat we eigenlijk nu welvaart en rijkdom vinden.
Tsja, het feit dat Blokker vooral last heeft van de Action zegt genoeg natuurlijk. Ze zijn niet onderscheidend genoeg. Net zoals de V&D eigenlijk. Denk dat dit soort grootwinkelbedrijven ook te lang achterover heeft geleund. De nieuwe generatie consumenten gaat niet meer naar dat soort winkels. Dan kun je die consumenten, de economie enz. wel de schuld geven, maar feit is dat er genoeg winkelformules zijn die het wel goed doen en die wel een breed publiek aanspreken. Dille & Kamille bijvoorbeeld, gaat het prima mee.

Denk dat het met Blokker wel goedkomt, dat is een familiebedrijf. Winkels (zoals de Bijenkorf en Hema) die in het bezit zijn van foute participatiemaatschapijen, die moeten pas echt vrezen. Die stoten de minder goedlopende filialen af, en zodra ze een extreem winstgevend, afgeslankt bedrijf overhouden verkopen ze de handel.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Arie »

Wauwthur schreef:Ben je er voor om belastinggeld te investeren in een noodlijdend V&D Rene?
Als er werkgelegenheid mee gered kan worden wel. Al die ontslagen werknemers kost ons ook geld.
Plaats reactie