Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrum: H.J. van Heekplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Ramses

Bericht door Ramses »

INVISIBLE schreef:Je zou eerder zeggen dat hij Jaloers is omdat menig stad een prachtig plan heeft neergelegd .
Jaloers? Waar zou hij jaloers op moeten zijn? Hij heeft zelf geen winkel, hij zit niet in de ruimtelijke ordening van een stad. Het is gewoon een onderzoeker, dat hij met een conclusie komt die jou niet zint heeft niks met jaloezie te maken. Je kan het met hem oneens zijn, daar is niks mis mee.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Daarbij woont deze heer in Nijmegen, daar zijn ze met de Marikenstraat heel best voorzien, wat modern winkelen betreft.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik vind de Marikenstraat 1 van de mooiste ( nieuwe ) winkelstraten in Nederland .
Maar van de man met dit verhaal, blijf ik het een onzin verhaal vinden.
En dat is mijn mening !!

Onderzoekers zijn toch al kwakzalvers naar mijn inziens .
Of ze moeten hun onderzoeken echt ergens op berusten, en niet puur op hun eigen mening .
Anders kan ik ook wel een verhaal in 1 of ander blad of krant gaan vermelden .
Robert

Bericht door Robert »

Onderzoekers zijn toch al kwakzalvers naar mijn inziens .
Of ze moeten hun onderzoeken echt ergens op berusten, en niet puur op hun eigen mening .
Anders kan ik ook wel een verhaal in 1 of ander blad of krant gaan vermelden .
Je maakt je jezelf er wel heel gemakzuchtig vanaf. Een proefschrift is toch veelal om een nieuwe visie ergens op los te laten (gebruikmakend van al bestaand of nieuw ontwikkelde wetenschappelijke onderzoeksresultaten). Een wetenschappelijke verhandeling is toch echter heel wat anders dan een mening, Invis; en ik mag aannemen dat de beste man toch een goed rapport heeft weten te schrijven. Om iemand met een - in ieder geval - vernieuwende visie direct tot de grond toe af te zeiken; zonder op de inhoud in te gaan, vind ik wel erg gemakzuchtig.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zo geheel gemakzuchtig wil ik er niet vanaf komen :) .
Ik zou dan ook niet van deze mening zijn .
Als deze man mij overtuigd zou hebben met zijn standpunt en dan mag het best tegen mijn visie ingaan .
Hij hoeft helemaal niet aan mijn kant te staan .
Maar het feit komt hier dat vaak dit soort standpunten behaald worden door eigen visie en niet door werkelijke visie ergens op .

En daar hoef je een intelligent en slimme man helemaal niet voor te waarderen want ook hun maken simpele fouten en of redeneringen .
Kijk maar eens naar de "geleerde" UT-ers ( hoogleraren ), die denken dat een sluiting van bijv. een vliegveld het beste is .
Dit is puur een visie van een enkele man, er zouden er tal zijn zoals mij die niet van deze mening is .
En daar gaat het mij om .
Alleen komt nun visie in een blad en of krant te staan voor de extra aandacht erop .
Robert

Bericht door Robert »

Een visie is simpelweg een bepaalde kijk op een bepaald onderwerp; waarvoor elke wetenschapper/hoogleraar veelal zijn eigen vakgebied als achtergrond gebruikt. Als een wetenschappelijk bioloog stelt dat vanuit zijn visie hem de mening toegedaan is dat het vliegveld gesloten moet worden (uit oogpunt van de bloemetjes en de bijtjes) is dat zijn (wél wetenschappelijk, als er onderzoek aan ten grondslag ligt) standpunt. Als een econoom stelt dat het vliegveld doorgestart moet worden omdat dat goed is voor de werkgelegenheid danwel voor het bedrijfsleven is dat zijn (wél wetenschappelijk, want hij zal het ook vast (gedeeltelijk) doorgerekend hebben) standpunt.

Een 'werkelijke visie' zoals jij aanhaalt bestaat dus ook helemaal niet, want iedereen (wetenschapper of niet) heeft ergens een eigen visie op, inachtnemend de achtergronden die hij of zij heeft. Hóe die visie tot stand komt, de achtergrond / redenatie daarvan, is echter een heel ander verhaal. Iemand / 'de wetenschap' dan ook bij voorbaad niet serieus nemen is dan ook nogal omslachtig. En inderdaad, het zijn veelal de hoogleren en/of wetenschappers die aangehaald worden bij stedenbouwkundige ontwikkelingen (in dit geval) of bij het Vliegveld Twente (bij je voorbeeld) aangezien deze veelal toch een iets beter gefundamenteerde kijk op de zaak hebben, dan jij. Dát je visie wel een (goede) visie is, is een heel ander verhaal.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heb net alles haarfijn uitgelegd over hoe ik er over dacht .
En wat heb ik ................sta ik uitgelogd met het drukken op OK en hoppa alles weg :(:(:( .

Dat had een wat andere kijk gegeven hoe ik er over dacht .
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

INVISIBLE schreef:Heb net alles haarfijn uitgelegd over hoe ik er over dacht .
En wat heb ik ................sta ik uitgelogd met het drukken op OK en hoppa alles weg :(:(:( .

Dat had een wat andere kijk gegeven hoe ik er over dacht .
Altijd lange teksten typen in notepad, nooit direct in het invoerveld.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

En inderdaad, het zijn veelal de hoogleren en/of wetenschappers die aangehaald worden bij stedenbouwkundige ontwikkelingen (in dit geval) of bij het Vliegveld Twente (bij je voorbeeld) aangezien deze veelal toch een iets beter gefundamenteerde kijk op de zaak hebben, dan jij.
Dat vind ik (vanuit wetenschappelijk standpunt gezien) getuigen van een te optimistische kijk op de kringen van wetenschappers. :)
Juist wetenschappers hebben vaak stokpaardjes waarmee ze hopeloos doordraven. :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Q. schreef:
INVISIBLE schreef:Heb net alles haarfijn uitgelegd over hoe ik er over dacht .
En wat heb ik ................sta ik uitgelogd met het drukken op OK en hoppa alles weg :(:(:( .

Dat had een wat andere kijk gegeven hoe ik er over dacht .
Altijd lange teksten typen in notepad, nooit direct in het invoerveld.
Ja dat is me wel eerder eens verteld .
Maar het probleem is dat ik van verschillende pc's werk die nogal eens verschillen van tijd op tijd .
En soms denk je daar dan even niet bij na .
Omdat bij mijn normale pc dat niet zo snel voorkomt, dat die me weer uitlogt .
Martin

Bericht door Martin »

Wenteltrapmonument op Tenerife heeft een Enschedese evenknie

TENERIFE/ENSCHEDE - Het monument ‘De Wenteltrap’, dat dinsdag op Tenerife werd onthuld ter nagedachtenis aan de 583 slachtoffers van de vliegramp in 1977, heeft een evenknie in Enschede. Alleen de maten verschillen.

Afbeelding
Foto's TC Tubantia en ANP

Het kunstwerk op de berg Mesa Mota meet achttien meter, de Enschedese variant is dertig meter hoog. Beide ontwerpen zijn van de vorig jaar plotseling overleden kunstenaar Rudi van de Wint (63).
Lees woensdag meer in onze krant
Robert

Bericht door Robert »

Waarom staat dat ding eigenlijk in Enschede?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Robert

Wat ik me nog vaag kan herinneren is dat bij elk groot (prestige) project een "kunst"object aanwezig moet zijn.
En die kan verwerkt zijn in de bouw van het complex zelf, of zoals bij het Saxion in de vorm van een Kunstwerk op het plein .
En het moet een klein deel van de totale bouwkosten bedragen !!

Of het zo bij de Bijenkorf is gegaan kan ik niet zwart op wit vastleggen .
Maar hij is in ieder geval erg geslaagd in mijn ogen 8) !!
Zoiets zou ook bij het Roombeek wel passen ......en zou dan een aandenken zijn voor slachtoffers van de ramp, en een nagedachtenis voor de nabestaanden .

Overigens is die van de Bijenkorf ook erg mooi om de camera vast te leggen .
Van dit soort "kunst" ben ik een grote voorstander :) .
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Vind die trap ook wel wat hebben,een soort `stairway to heaven`,die betekenis krijgt ie natuurlijk ook in Tenerife.
Roombeek heeft toch gewoon zijn eigen aandenken,springt niet zo in het oog,maar ik neem toch aan dat men dat niet meer gaat veranderen.
Een lang wief is een ladder in huus!
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

nog een leuke foto van gister:

Afbeelding
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Tony S. schreef:Vind die trap ook wel wat hebben,een soort `stairway to heaven`,die betekenis krijgt ie natuurlijk ook in Tenerife.
Roombeek heeft toch gewoon zijn eigen aandenken,springt niet zo in het oog,maar ik neem toch aan dat men dat niet meer gaat veranderen.
Misschien dat het als: "The sky is the limit," beter past in het Van Heekplein/Boulevard gebied :-)
eazy

Bericht door eazy »

Lente op het van Heekplein
Afbeelding
Perceptor

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Perceptor »

Poederdoos' houdt kantoorbestemming
ENSCHEDE - Explorius Vastgoedontwikkeling wil het voormalige kantoor van ABN Amro aan de Oldenzaalsestraat, in de volksmond de Poederdoos genoemd, aankopen.
De onderhandelingen zijn vergevorderd. Explorius wil het witte gebouw opknappen en weer in de markt zetten als kantoor.
TCT
Dit is wel het laaste wat ik had verwacht. Dat gebouw staat wel heel erg lang leeg en ook vanwege de recessie in de bouwwereld. Nu nog afwachten wat ze met het oude Arke pand aan de Deurningerstraat gaan doen...
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door Errik »

Teleurstellend inderdaad. Dat gebouw is een overblijfsel van een achterhaalde stadsplanning, een icoon van falende stedenbouw.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
sushy

Re: Centrum: H.J. van Heekplein

Bericht door sushy »

Van Heekplein - alweer - flink op de schop


De bestrating van het Van Heekplein is weer aan vernieuwing toe.

Mogelijk deze maand nog wordt begonnen met het her- straten van een groot deel van het Van Heekplein. Met een aannemer is de gemeente daar over in gesprek. In december ligt het werk stil, in het voorjaar gaat het werk om 4000 vierkante meter natuursteen vast te leggen in beton verder. Er is 400.000 euro beschikbaar.

De vier ton is genoeg om de zuidelijke kant en middendeel van het plein aan te pakken. Het pleingedeelte richting Kalanderstraat komt later aan bod.

Er begint verder een proef in de Brammelerstraat met het verzagen van de grote natuurstenen platen die een karrenspoor in het winkelerf vormen. Ze breken en liggen los, vooral het gevolg van zwaar vrachtverkeer. Er volgt een onderzoek naar (on)mogelijkheden om het zware vrachtverkeer te weren uit de binnenstad.

TCT
Plaats reactie