Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Enkse

B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Enkse »

Nu zag ik laatst in verschillende krantjes allemaal plaatjes en verhalen staan over dat voetbalstadion hier in enschede. Wat ik zo hoor moet het straks een capaciteit krijgen van 28.000 man en zou men volgend jaar met het bouwen ervan (willen) beginnen... Weet iemand hier meer van?

groet'n Enske
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

de kloomp'maj anhoalen
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Ziet er wel supermodern uit, net zo'n ufo uit startrek ofzo
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Als ie maar niet wegvliegt.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Mctijn

Bericht door Mctijn »

Ik volg het wel en wee van de plaatselijke FC al een tijdje en ben ook gecharmeerd van de uitbreiding. (mooie zin al zeg ik zelf :D)

Allereerst wordt er bovenop de tribune tegenover de eretribune een rij skyboxen en een ring gebouwd. De capaciteit wordt dan ongeveer 18.000 en dit zal met de huidige wachtlijst vol worden gestouwd met seizoenkaarthouders zodat er dus over 2 seizoenen al 17-18.000 per wedstrijd zitten.

Daarna gaan ze beide korte zijdes doortrekken (dus geen ring erop). Dat doortrekken wordt gedaan om de eenheid niet te verliezen op deze tribunes (die bekend staan als de fanatieke zijdes - vooral vak P uiteraard). De capaciteit zit nu op 23.000

Ten slotte komt er een ring bovenop de eretribune, zodat de capaciteit tot 28.000 wordt gebracht. Men (en ik) verwacht dat er over 3 seizoenen zo'n 20-22.000 man elke thuiswedstrijd zal zitten - ongeacht de resultaten). Als de resultaten goed zijn zal dit nog oplopen.

Het grote probleem: de infrastructuur :(

Als je met de auto komt sta je nu al een half uur in de file om het B&S park te verlaten, dat zal straks dus oplopen naar 45-60 minuten.

Nu heb ik gehoord van het briljante plan om aan de overzijde van het kanaal een grote parkeerplaats te maken vanwaar de mensen via de loopbrug naar het stadion kunnen lopen. Ook heb ik gehoord van een nieuwe weg over het kanaal....

Maar goed....laten we het allemaal maar afwachten...
To be continued :)
Robert

Bericht door Robert »

Mctijn schreef:Nu heb ik gehoord van het briljante plan om aan de overzijde van het kanaal een grote parkeerplaats te maken vanwaar de mensen via de loopbrug naar het stadion kunnen lopen.  Ook heb ik gehoord van een nieuwe weg over het kanaal....
Alsjeblieft niet zeg... afblijven van de ándere kant van het kanaal... Dát groen móet behouden blijven.  De Vereniging behoud Twekkelo (http://www.twekkelo.nl) zal dat vast niet leuk vinden en het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Je zal dan gedonder krijgen met alle mogelijke instanties die elk grassprietje willen behouden. Twekkelo zal wat mij betreft uit moeten groeien tot hét natuur- of agrarisch gebied dat nog een beetje authentiek is. De Burgemeester Stroinkstraat/laan en de omgeving ten oosten daarvan richting het kanaal moet gewoon zo worden gelaten als het is. Niets aan doen. :evil:

Ik snap ook wel dat je die auto's toch ergens moet laten; maar het Kanaal is voor mij een heilige grens.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Via het Transportcentrum zou het in principe mogelijk moeten zijn. De verdubbeling van de Auke Vleerstraat zal ook bijdragen aan de verkeersafwikkeling.
de kloomp'maj anhoalen
Berrtus

Bericht door Berrtus »

allemaal met de trein of bus
Mctijn

Bericht door Mctijn »

25.000 man is iets anders dan die 6.000 man bij Heracles :P

Stel dat er zelfs maar 5000 man met de bus moet, dan moeten er 100-125 bussen klaar staan...betjen veul  :D

De 2 x 4 treinstellen puilen nu ook al uit. De NS zal er ook niet meer in willen zetten, want minimaal 50% van de supporters rijdt zwart mee :)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Treinkaartcontrole voor het station?
de kloomp'maj anhoalen
Mctijn

Bericht door Mctijn »

Winus schreef:Treinkaartcontrole voor het station?
Daar doet iemand aan mee denk ik...
Weleens gezien hoe de menigte na de wedstrijd naar de treinen stormt? :)

Maar afgezien van de mogelijkheid om meer treinen in te zetten is het toch nodig om de infrastructuur aan te passen, want er komen hoe dan ook na de uitbreiding 50-75% meer mensen per auto...
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Mctijn schreef:
Winus schreef:Treinkaartcontrole voor het station?
Daar doet iemand aan mee denk ik...
Weleens gezien hoe de menigte na de wedstrijd naar de treinen stormt? :)
Ehm, nee.  :oops:
de kloomp'maj anhoalen
Berrtus

Bericht door Berrtus »

<--------------     ook Heracles wil uitbreiden

Uit het jasje gegroeid
Door Erwin Waanders

In de vaart der volkeren wil ook Heracles vooruit. Nu het jasje aan alle kanten knelt, wil de club het Polman Stadion flink uitbreiden. Voorzitter Jan Smit presenteerde gisteren de ambitieuze plannen vol trots tijdens de traditionele nieuwjaarsreceptie.

De tekeningen zijn al klaar en als ook de stichting Stadion Heracles en de gemeente Almelo het licht op groen zetten, lijkt niets of niemand de ambitieuze bouwplannen van de Almelose club nog tegen te kunnen houden. De capaciteit zal van 6500 stijgen tot 10.000 toeschouwers en er komen zestien skyboxen bij. En die uitbreiding is nodig ook, wil Heracles de begroting flink opschroeven, legt directeur en bestuurslid Enrico Grobben uit. ‘Wij hebben nu sponsors op een wachtlijst staan die graag een skybox willen huren. Door het stadion uit te breiden met zestien sponsorunits kunnen we aan de vraag voldoen’, zegt Grobben. ‘Meer units kan wel, maar bouwen voor leegstand is niet slim’, weet Grobben. ‘Door de tribunes te vergroten creëren we 3500 plaatsen extra. Dat is een mooi en zeer realistisch aantal.’

Voorzitter Jan Smit gaf gisteren ten overstaan van een volle zaal in het stadion uitleg over de plannen. ‘De groei van het stadion is nodig om de sportieve ambities gestalte te kunnen geven. Smit rekende voor. ‘Door de uitbreiding kunnen we de begroting opschroeven naar 4 miljoen euro. Mochten we promoveren naar de eredivisie dan wordt dat bedrag zelfs 6 miljoen euro. Daarvan kan 75 procent in spelerssalarissen worden gestoken, wat sportief gezien dan ook een must is.’

‘De verbouwing kan in fasen gestalte krijgen’, vervolgt Grobben, die veelvuldig overleg voert met de Stichting Stadion Heracles, de eigenaar van het Polman Stadion. ‘We kunnen elke tribune binnen enkele weken aanpassen.’ Het is de bedoeling dat de huidige tribunes naar onderen worden verlengd (zie tekening), waarmee de toeschouwers als het ware boven op het veld komen te zitten. ‘Het stadion krijgt daarmee een Engelse uitstraling. De boarding zal dan iets opschuiven. De reservespelers komen ook op de tribune te zitten, zoals je dat in Engeland ook vrijwel overal ziet.’

Naast het aantal zitplaatsen onderzoekt de club ook de mogelijkheid om in de vakken achter beide doelen staanplaatsen in te voeren. ‘We weten dat onder onze supporters veel voorstanders zijn van staanplaatsen. De KNVB stelt daarbij wel bepaalde veiligheidseisen, maar het is een serieuze optie om staanplaatsen in het Polman te situeren.’

Mooie toekomstplannen die de club sportief en organisatorisch naar een hoger plan moeten tillen, maar Smit maakte zich ook zorgen. ‘Eerste divisie clubs die het financieel moeilijk hebben zoeken hun toevlucht bij een eredivisie club. Spelen wij straks tegen Feyenoord 2 of Excelsior of is het PSV 2 of FC Eindhoven?’, vroeg Smit zich af. Verder pleit Smit voor een samenvoeging van de Eredivisie CV en de Coöperatie eerste divisie. ‘Een kleine bedrijfstak als het betaalde voetbal is gebaat bij één sterke organisatie. En dan is het logisch dat niet alle clubs hetzelfde stemrecht hebben, maar het kan niet zo zijn dat vier clubs alles bepalen in Nederland.’

bron http://www.tctubantia.nl 110105
Robert

Bericht door Robert »

Mctijn schreef:Weleens gezien hoe de menigte na de wedstrijd naar de treinen stormt? :)
Nou, heel simpel. Zet bij elke mogelijke ingang 3 controleurs neer. Er niet langs zonder kaartje; punt uit. Dan nemen ze maar een trein later.

edit: einde cynische opmerking.
Laatst gewijzigd door Robert op wo jan 12, 2005 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Ja, dat gaat helpen tegen zo'n mensenmassa. Dus niet. Zelfs 20 man werkt daar niet tegen.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Robert

Bericht door Robert »

Die goeie ouwe tijd dat de dienders nog gezag uitstraalden...

Respect en eerbied voor het werk van die mensen en de regels zoals deze gesteld zijn!

[/einde onnozel geblaat]
Mctijn

Bericht door Mctijn »

Ja, het is toch ook onzin om de boel een uur op te houden? De NS moet blij zijn dat er zoveel supporters met de trein komen, anders kunnen ze Drienerlo wel sluiten...
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Drienerlo is druk genoeg hoor. Want het is mijn vaste vertrekstation.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gast

Bericht door Gast »

Robert schreef:
Mctijn schreef:Nu heb ik gehoord van het briljante plan om aan de overzijde van het kanaal een grote parkeerplaats te maken vanwaar de mensen via de loopbrug naar het stadion kunnen lopen. Ook heb ik gehoord van een nieuwe weg over het kanaal....
Alsjeblieft niet zeg... afblijven van de ándere kant van het kanaal... Dát groen móet behouden blijven. De Vereniging behoud Twekkelo (http://www.twekkelo.nl) zal dat vast niet leuk vinden en het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Je zal dan gedonder krijgen met alle mogelijke instanties die elk grassprietje willen behouden. Twekkelo zal wat mij betreft uit moeten groeien tot hét natuur- of agrarisch gebied dat nog een beetje authentiek is. De Burgemeester Stroinkstraat/laan en de omgeving ten oosten daarvan richting het kanaal moet gewoon zo worden gelaten als het is. Niets aan doen. :evil:

Ik snap ook wel dat je die auto's toch ergens moet laten; maar het Kanaal is voor mij een heilige grens.
Nou, nou... een paar verlepte bomen en een stuk weiland. Wat een natuur!

Er waren serieuze plannen om een extra op- en afrit op de A35 tussen Enschede en Hengelo aan te leggen en dus een directe verbinding tussen de A35 en de Hengelosestraat te maken. Dit gaat helaas niet door...

Er waren ook plannen om de Auke Vleerstraat tussen Westerval en B&S Park 2x2 baans te maken. Dit was echter zo duur (wel 40 miljoen of zo) dat ook dit plan afgeketst werd.
Gast

Bericht door Gast »

Maar hey, we hebben wel een coole dubbele busbaan naar Glanerbrug. Dus waar klaag ik eigenlijk over... :shake:
Plaats reactie