Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja er zijn nogal wat vragen die ik ook zo af en toe voorbij heb horen komen .
Maar ik zou liever 1 tribune zien bij VAK-P net zoals de Nordtribune in Dortmund .
ESG

Bericht door ESG »

De bedoeling was altijd om de tribune door te trekken. Jopie's 'Wall of Sound.' Maar of daar later weer op terug is gekomen weet ik niet..
Berealste

Bericht door Berealste »

Ja ik denk de sponsoren!! :okay:
Robert

Bericht door Robert »

:lol: Scherp.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heb je het sponsorgeld van FC SCHALKE dan al gehoord .
€ 125 miljoen schoon aan de haak .
De club waar Twente een grote band mee heeft, is toch behoorlijk gefinancierd voor de aankomende jaren :):) .
ESG

Bericht door ESG »

Ik zou daar als ik een Schalke-supporter was toch met gemengde gevoelens naar kijken. Het gaat om Gaszprom, een Russisch gasconglomeraat dat in die tak het grootste ter wereld is, met Putin als een belangrijk bestuurder.
Ik weet het niet met die rijke Russen maar voor je het weet is je club een speeltje waarbij je als supporter echt niets meer te vertellen hebt en de club helemaal volgens economische wetten wordt geleid.. :roll:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja en Nee .
Ik snap je verhaal, maar is dit niet zo het geval met clubs als Valencia waar FORD jarenlang het grote hoofdmerk was .
En is dit ook niet zo bij onze Philipse Sport Vereniging ( PSV ) ??
Daar zijn ook net zoals bij vele andere clubs de sponsoren deels de baas .
Het word wat anders als je beursgenoteerd gaat zoals Ajax, want dan is het wel een behoorlijke zooi als de aandeelhouders er weinig vertrouwen in hebben .
Dit is gewoon een rijk bedrijf dat een club steunt .
Net zoals Grolsch en of Wessels dat bij FC Twente gedaan zouden kunnen hebben .

En tuurlijk ben je wel wat afhankelijk van hun sponsorgeld, maar zolang er niet 10 russen in het bestuur van Schalke zitten zou het niet dat probleem opleveren wat jij hier nu aanhaald denk ik dan .
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Leuk rijtje trouwens:
1. Ajax
2. AZ
3. Groningen
4. PSV
5. Roda JC
6. FC Twente
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Nacional schreef:
rr1991 schreef:Leuk rijtje trouwens:
1. Ajax
2. AZ
3. Groningen
4. PSV
5. Roda JC
6. FC Twente
Allemaal een groter stadion dan dat van ons !
Ik weet niet of hier mensen van de gemeente komen kijken op dit forum en ik weet niet welke stappen Twente al heeft gezet richting gemeente, maar in het algemeen zou ik willen zeggen, MAAK AN !
Als je dat als reden ziet om te bepalen of je je stadion moet uitbreiden dan kan het over een half jaar misschien wel afgebroken worden :-P
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

ESG schreef:Ik zou daar als ik een Schalke-supporter was toch met gemengde gevoelens naar kijken. Het gaat om Gaszprom, een Russisch gasconglomeraat dat in die tak het grootste ter wereld is, met Putin als een belangrijk bestuurder.
Ik weet het niet met die rijke Russen maar voor je het weet is je club een speeltje waarbij je als supporter echt niets meer te vertellen hebt en de club helemaal volgens economische wetten wordt geleid.. :roll:
Reken maar van YES dat Schalke een speeltje wordt van de Russen.De eerste stap is gezet,blijft staan dat Schalke een schuld heeft van maar liefst 250 miljoen :o Dus de volgende stap van die Russen wordt die schuld ongedaan maken,maar daar staat natuurlijk wel wat tegen over....
Een lang wief is een ladder in huus!
ESG

Bericht door ESG »

Als je dat als reden ziet om te bepalen of je je stadion moet uitbreiden dan kan het over een half jaar misschien wel afgebroken worden
In het geval van Twente zeer zeker niet. Je wil als club meedoen in de subtop dan moet je ook qua omzet en stadiongrootte aanhaken bij de subtop.
Prima punt van Nacional.
ESG

Bericht door ESG »

Reken maar van YES dat Schalke een speeltje wordt van de Russen
Ik las gisteren (in de Tubantia?) dat de Schalke-bestuurders daar niet bang voor waren. Maar zoals je al aangeeft: grote sponsoren doen vaak niets voor niets.

(Jan Boomkamp wil toch altijd over de opstelling proberen mee te praten bij Twente :D:D)
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Nacional schreef:Een van de redenen !
Op deze manier lopen we weer achter de feiten aan.
Gelukkig zijn ze er mee bezig en gaan ze, ALS HET GOED IS, medio mei beginnen.
Ik hoop dat de uitbreiding samenvalt met goede resultaten van de heren voetballers, zodat we begin volgend seizoen al de vruchten kunnen gaan plukken van de extra verkochte 'dure' stoelen.

Groter stadion genereerd meer geld en dus op een langere termijn kan dat meehelpen aan de sportieve prestaties.
Tuurlijk is een groot stadion geen garantie, maar een klein stadion is dat wel op den duur, maar dan een negatieve garantie.

Wil je je ambities waar maken dan moet je groeien in alle opzichten.
Waar ik op doelde was dat de positie van Twente de laatste jaren nogal sterk veranderde gedurende het seizoen. Daarom zou ik het feit dat het nu even goed gaat niet direct als reden zien om het stadion uit te bouwen.

Wel snap ik dat je als club mee wil doen met de subtop de beschikking moet hebben over een stadion van voldoende capaciteit. Daarom hoop ook ik dat het stadion zo snel mogelijk uitgebreid wordt, zodat er nog meer mensen het Twentse elftal thuis kunnen ondersteunen.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Als het stadion wordt uitgebreid krijg ik een seizoenskaart van me pa :D
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

rr1991 schreef:Als het stadion wordt uitgebreid krijg ik een seizoenskaart van me pa :D
Mijn zoon krijgt ook een seizoenskaart van z`n pa :D
Een lang wief is een ladder in huus!
INVISIBLE

Tukkers willen stadion met 36.000 plaatsen bouwen

Bericht door INVISIBLE »

Tukkers willen stadion met 36.000 plaatsen bouwen

Tenminste als het aan de voorzitter van FC Twente ligt .
Er zijn al plannen om het stadion dat eigenlijk te klein gebouwd is 13.500 ( hoezo nuchtere Twentenaren ), uit te breiden naar 26.000 .
Deze plannen zijn ook al in een verder gevordert stadium, alleen kwam daar vandaag dus het nieuws overheen dat er misschien nog wel groter gebouwd kan worden naar 36.000 zitplaatsen .


FC Twente wil nog groter stadion

ENSCHEDE. FC Twente heeft plannen om het stadion nog verder uit te breiden dan oorspronkelijk de bedoeling was .
In de eerste opzet zou het Arke-Stadion 26.000 plaatsen gaan tellen, maar in de nieuwe plannen wordt zelfs over 36.000 plekken gesproken .
Daarmee wordt het stadion ook geschikt voor interlands .
De verhoging van de capaciteit vloeit voort uit het feit dat de tweede ring groter wordt dan in eerste instantie werd gedacht .
Een delegatie van Twente heeft een tijdje geleden het stadion in het Zwitserse Bern bekeken, maar voorzitter Joop Munsterman gaat nu ook zijn licht opsteken bij het nieuwe onderkomen van Arsenal.
Als alles volgens plan verlooopt, wordt in Mei volgend jaar begonnen met het begin van de uitbouw .


bron : tctubantia


Dit is overigens het stadion in Bern( stade de suisse ) waar de delegatie naar is wezen kijken .
Toeschouwersaantal 32.000 .
Afbeelding
PS : Dit word hem dus niet, heb de foto er alleen even bijgezocht voor een vergelijk .

-Status Opened July 2005
-Capacity 32,000
-Covered seats 32,000
-Stadium facilities Multifunctional stadium
*Shopping centre
*Restaurants
*School
*Offices
*Apartments
-Distance to airport 15 kilometres (Bern-Belp airport)
-Distance to city centre Three kilometres
-Public transport
*Suburban rail station at stadium
*Tram
*Bus
Population of the city approx. 120,000

Alle factoren komen eigenlijk zo goed als overheen met deze lokatie in Enschede.
Alleen staat dat stadion er al ;), maar de grote van de plaats.
De voorzieningen zouden hier ook mooi toegepast kunnen worden .
En ook het vliegveld en openbaar vervoer ligt hier uitstekend voor handen .Wat natuurlijk bij hele belangrijke ( internationale ) wedstrijden meteen een punt is waar het stadion aan moet voldoen .









PS : Ja er is een topic ik weet het .
Zat daarom ook uit deze 3 optie's te twijfelen
:

-Oude topic Fc Twente maar goed daar kijkt niemand met geen interesse voor Twente ..en mist daardoor dus dit nieuws .
-Bouwplannen, maar het is dus nog lang niet zeker .
-Nieuwsberichten, dit kwam toch het meest overheen met alle punten zodat iedereen deze berichten leest ........ook de niet Twente fans die het waarschijnlijk wel interessant vinden .
Plaats reactie