Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

enschedeinansichten schreef:Hebben ze ook een lift om boven op die tribune te komen.
Een paar jaar geleden had ik iemand meegenomen en legde het compleet af op die steile trap. :(
Er zijn wel liften, waarvan we vandaag gebruik mochten maken. Maar of die ook gebruik mogen worden bij wedstrijden weet ik niet. Misschien kan voor sommigen hiervoor toestemming worden verleend?
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Fir »

bij mijn vak, kan je gewoon met de lift naar boven. Ingang C nieuwe hoofdtribune.
It's Ok love
Berealste

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Berealste »

Hoezo, twente zit toch al jaren in de lift?! :lol: :P :banaan:
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

Fietsersbond boos over herinrichting Drienerloplein

donderdag 03 mei 2012

ENSCHEDE - De Fietsersbond Enschede e.o. is boos, omdat Enschede vormgeving belangrijker vindt dan verkeersveiligheid. Zij baseert dat op het herinrichtingsplan voor stationsplein Drienerlo.

De noordkant van De Grolsch Veste krijgt op korte termijn meer ‘smoel’. Deze maand nog wordt begonnen met de herinrichting van het plein voor NS-station Drienerlo. Daarbij heeft de gemeente, mede op basis van inspraakreacties, gekozen voor het model Forum. Dat voorziet in een nieuwe rotonde, een aanpak van de (te) steile trappen, een vijver en een zuil met kunstwerk.

De Fietsersbond Enschede is echter allerminst te spreken over het plan. De bond had er voor gepleit om het fietspad vanaf het plein richting Capitool en Twekkelerveld te laten liggen. In het uiteindelijke ontwerp is er geen aparte fietsstrook over het plein. Reden zou zijn dat een fietspad de inrichting van het plein, waar alle gebruikers (ook voetgangers) even goed gebruik van moeten kunnen maken, te veel geweld aan zou doen en dat ‘fietsers zelf wel zullen begrijpen dat ze over het plein mogen fietsen richting het rode fietspad verderop’.

Projectleider Matthijs Schaap van de gemeente bevestigt het verhaal, maar benadrukt dat er alsnog een fietspad wordt aangelegd als dat nodig blijkt. Volgens hem zou dat redelijk eenvoudig kunnen.

De herinrichting duurt tot december. Volgens de gemeente wordt nadrukkelijk rekening gehouden met het programma van FC Twente en loopt een soepele aan- en afvoer van supporters geen gevaar.
zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... oplein.ece
Bijlagen
forumdrienerlo32_2382450q.jpg
forumdrienerlo22_2382449q.jpg
Het ontwerp voor het nieuwe plein voor het station Drienerlo. Het kunstwerk op de zuil wordt echter geen voetballer. Tekening: Gemeente Enschede
Het ontwerp voor het nieuwe plein voor het station Drienerlo. Het kunstwerk op de zuil wordt echter geen voetballer. Tekening: Gemeente Enschede
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

Perceptor schreef:Bij het stadion of het Kristalbad? Van die laatste waren mij de werkzaamheden ook opgevallen, zie http://www.wrd.nl/projecten/alle_projecten/kristalbad voor mee info.
Hierbij enkele foto's vandaag genomen van de aanleg waterpark Kristalbad.
Bijlagen
Waterpark Kristalbad.jpg
Waterpark Kristalbad(2).jpg
Waterpark Kristalbad(3).jpg
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Rooy »

Ik had de definitieve plaatjes van het plein nog niet gezien. Dat wordt wel mooi denk ik. Mooi paaltje in het midden ;)
De fietspaden... ik weet niet of dat een probleem gaat worden maar slim is het niet. Als de trein net een flinke lading lost en een fietser met haast komt daar met 20/30 km/h aangescheurd gaat het gewoon een keertje mis.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Veteraan »

Ik wist niet eens waar dat Kristalbad zich bevond, dus bij het zoeken op internet vond ik een filmpje:
http://youtu.be/awRGvcursxc
Is dat echt een fijne omgeving? Toch maar eens gaan kijken.
Is het een leuke fietstocht, Arie?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:Ik wist niet eens waar dat Kristalbad zich bevond, dus bij het zoeken op internet vond ik een filmpje:
http://youtu.be/awRGvcursxc
Is dat echt een fijne omgeving? Toch maar eens gaan kijken.
Is het een leuke fietstocht, Arie?
Ja, daarbij ook nog even deze foto's gemaakt:
Bijlagen
capitool Deloitte.jpg
capitool Kienhuis Hoving.jpg
Capitool Sigmax.jpg
Capitool Sigmax(2).jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Veteraan »

De moderne kant van Enschede waar ik niet zo happig op ben. Nee, ik wil niemand kwetsen, ik hou gewoon niet van gebouwen zonder ziel.
Goed, ik zal er voorbij fietsen en op zoek gaan naar het Kristalbad.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:De moderne kant van Enschede waar ik niet zo happig op ben. Nee, ik wil niemand kwetsen, ik hou gewoon niet van gebouwen zonder ziel.
Goed, ik zal er voorbij fietsen en op zoek gaan naar het Kristalbad.
Aan de overkant van de Hengelosestraat nog even deze foto's gemaakt. Misschien ligt je dit meer?
Bijlagen
lammerinkswonner.jpg
lammerinkswonner waterhoogtemeter roombeek.jpg
lammerinkswonner waterhoogtemeter roombeek(2).jpg
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door rr1991 »

Veteraan schreef:De moderne kant van Enschede waar ik niet zo happig op ben. Nee, ik wil niemand kwetsen, ik hou gewoon niet van gebouwen zonder ziel.
Voor een bedrijventerrein vind ik de architectuur bijzonder hoogstaand. Met of zonder ziel is natuurlijk subjectief, ik begrijp goed wat je bedoelt, maar het kan vele malen erger.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Veteraan »

rr1991 schreef: Voor een bedrijventerrein vind ik de architectuur bijzonder hoogstaand. Met of zonder ziel is natuurlijk subjectief, ik begrijp goed wat je bedoelt, maar het kan vele malen erger.
Helemaal waar. Er zijn ook van die terreinen met metalen 'golfplaten' en erg veel glas. Nog onsmakelijker, naar mijn mening.

Maar ik kan de foto's, die Arie gemaakt heeft van de andere zijde van de Hengelosestraat, toch beter waarderen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Hendrik »

Ik kom er elke morgen langs, en als het dan toch modern moet zijn vind ik dit lang niet het slechtste wat in Enschede staat. Ik ben wel bang dat dit al weer gedateerd gevonden wordt en dat binnen pakweg 5 jaar alles leegstaat. Kijk maar naar dat ovale gebouw op de hoek Hengelosestraat (Arke/CMG). Staat leeg en zie dat niet snel veranderen. Iets voor studentenhuisvesting?
Wat sas as dós was kaans.
Ostar
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:23 am
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Ostar »

Ze zijn inmiddels druk bezig bij de Grolsch Veste. Een groot deel van de waterpartijen zijn gedempt. De fietsroute onder het spoortunneltje van Station Drienerlo is geblokkeerd. Het kunstwerk met de "zonnewijzer" is verwijderd. Heb er geen foto's maar wel hinder van ;)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

Grolsch Veste decor voor militaire oefening
Datum: 15 Maart 2013

Bij de Grolsch Veste is op donderdag 28 maart een militaire oefening. Vanaf aanstaande maandag start een grootschalige oefening in de regio waaraan ongeveer duizend militairen van de Landmacht en Luchtmacht mee doen. Gedurende de oefening genaamd Cerberus Guard zullen voertuigen, helikopters, vliegtuigen en parachutes worden ingezet. De militairen oefenen ook met het controleren van auto's op wapens en munitie. Burgers kunnen als ze willen meedoen aan de oefening door bij controleposten hun auto te laten doorzoeken.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/nl/nieuws.ph ... emID=12674
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Twekkelerveld »

Maar eens een keertje omgereden om te kijken hoe het hier gaat.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

Vandaag even een kijkje genomen bij de militaire oefening met de naam Cerberus Guard in en rondom de Grolsch Veste. Ik heb me laten vertellen dat het een calamiteitenoefening is. In het stadion wordt een bommelding nagebootst. Op het dak van het Dienstencentrum van het Ministerie van Defensie aan het Colosseum werden enkele militairen per helikopter via een touw naar beneden gelaten. Ik heb hiervan enkele foto's gemaakt:
Bijlagen
DSCF7630.JPG
DSCF7631.JPG
DSCF7632.JPG
DSCF7634.JPG
DSCF7636.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Arie »

vervolg militaire oefening Grolsch Veste
Bijlagen
DSCF7640.JPG
DSCF7643.JPG
DSCF7645.JPG
DSCF7646.JPG
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door enschedeinansichten »

Eindelijk weer actie in het Twente Stadion. :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Grolsch Veste

Bericht door Peter.h »

Hebben de militairen wel gewonnen. :)
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Plaats reactie