Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Robert

Bericht door Robert »

Volgens mij is dat al 'n week of 2 zo, in ieder geval sinds dat die grote vlag-achtige dingen ook over 't Twente-logo hangen.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Robert schreef:Volgens mij is dat al 'n week of 2 zo, in ieder geval sinds dat die grote vlag-achtige dingen ook over 't Twente-logo hangen.
Over het Twente logo. Dat is helemaal heiligschennis  :x  :x  :x
Ooh noh
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Juist! Ons twentse Ros onniej 8)
Martin

Bericht door Martin »

ChristenUnie: geen geld voor FC Twente

ENSCHEDE - FC Twente hoeft niet te rekenen op een financiële bijdrage van de gemeente Enschede voor uitbreiding van het Arke Stadion. Als het tenminste aan de ChristenUnie ligt. In de jongste nieuwsbrief van zijn partij schrijft lijsttrekker Tymon de Weger onomwonden dat de voetbalclub zichzelf maar moet zien te bedruipen.

Volgens de wethouder kijkt FC Twente ‘met een schuin oog’ naar de gemeente bij de plannen voor uitbreiding van het stadion met een tweede ring. ‘Het lijkt ons uitstekend als de gemeente het bedrijf FC Twente helpt met de benodigde procedures op het gebied van milieu, veiligheid en bestemmingsplan. Zo gaan we in Enschede met alle bedrijven om. Maar als het gaat om de investering te financieren, moet men niet meteen naar de gemeente kijken.’
De Wegers advies voor het FC Twente-bestuur: ‘Kijk eerst eens naar de spelersbegroting. Of doe zoals iedereen geleerd heeft: ga sparen. De gemeente Enschede kan zijn geld voor zinniger projecten in de stad inzetten!’

TC Tubantia

Gedeeltelijk met Dhr. de Weger eens.
FC Twente moet zijn eigen boontjes maar doppen en niet steeds bij de gemeente aankloppen.
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Helemaal mee eens! FC Twente is een commercieel bedrijf waarin miljoenen omgaat. Elk ander commercieel bedrijf moet ook zichzelf zien te redden, dus geen reden om voor FC Twente een uitzondering te maken.
Luuk

Bericht door Luuk »

Zodoende neem ik ook aan dat jullie het ermee eens zijn dat het Muziekkwartier door de schouwburg e.d. zelf moet worden gefinancierd?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat zijn publieke voorzieningen zonder winstoogmerk, iets heel anders dan de bv FC Twente.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Inderdaad.
De gemeente gaat toch ook niet de Polaroid of de Hartman financieel steunen? Dat zijn net als FC Twente gewoon commerciele bedrijven.
Berealste

Bericht door Berealste »

Het is voor een stad met de ambitiets die Enschede er op na houdt niet onbelangrijk om bedrijven als de FC en Polaroid binnen je stadsgrenzen te hebben. Als het om een stukje promotie gaat worden dit soort bedrijven maar al te graag met naam en toenaam genoemd.
Luuk

Bericht door Luuk »

ik zie anders weinig verschil tussen een bezoekje aan FC Twente en de schouwburg, alleen dat de organisatievorm misschien wat anders is.
Ze zijn beide belangrijke amusementsfuncties voor de stad, dus ik vind het onderscheid altijd wat raar..
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Betaalt de schouwburg soms asociale transfersommen en dito salarissen om een act binnen te halen? En wordt dezelfde act drie jaar later dan weer, voor een nog asocialer bedrag, verkocht?
Nee hoor, er zit toch echt een wereld van verschil tussen een schouwburg, een non-profit instelling die als doel heeft (hoogstaande) cultuur aan te bieden of een voetbalvereniging, waar echt alles om geld draait, en de sport eigenlijk maar bijzaak is geworden.
Luuk

Bericht door Luuk »

waarom denk je dat er zoveel subdidie zit op een schouwburgkaartje? niet vanwege de goedope artiesten lijkt me??

En ik zie niet in waarom een avondje naar een opera kijken wel gesponsord moet worden en een avondje voetbal kijken niet
Waeske

Bericht door Waeske »

Als een opera zoveel bezoekers zou trekken dat de zaal ervoor vergroot moet worden, dan is subdidie ook niet perse nodig nee. Daar ligt het verschil.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ben het wel met bepaalde standpunten van Luuk eens .
Ik las het ook overigens vandaag in de krant .

Net zoals het Enschedese Winkelgebied, de beste is van Overijssel .
Staat op nummer 1 in de top 25 !!
Bata4

Bericht door Bata4 »

Leuke discussie.
Even een element er bij. De overheid betaalt indirect al veel mee aan proffessioneel voetbal in de vorm van inzet van politie, aanleg infrastructuur rond stadions en garantstellingen voor leningen.
Ook leuk is wat Luuk aangeeft dat het eigenlijk de vraag is of een avond muziekcultuur zo veel anders is dan een avondje voetbal.
Maar hoever trek je dit door. Welke hobby's gaan we nog meer sponsoren?
Een racecircuit op de vliegbasis lijkt me geweldig.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Het argument van de politieinzet vind ik wel sterk. Dat kost de gemeenschap echt handen vol geld.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Berealste

Bericht door Berealste »

Nogmaals de FC geeft Enschede tot ver over de grens naamsbekendheid en daar maakt de stad maar al te graag gebruik van in haar promotiecampagne.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat klopt. En de gemeente heeft in het verleden direct en tot in het heden indirect een boel geld in FC Twente gepompt.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Bata4

Bericht door Bata4 »

Berealste schreef:Nogmaals de FC geeft Enschede tot ver over de grens naamsbekendheid en daar maakt de stad maar al te graag gebruik van in haar promotiecampagne.
De gemeente Enschede profiteert natuurlijk maar marginaal van de naam FC TWENTE. De bezoekers van de wedstrijden zijn voor een belangrijk deel ook streekgenoten (afgaand op de spandoeken uit steden en dorpen rond Enschede). Waarom dan niet bij al die gemeenten aangeklopt voor een tweede ring op het stadion, een nieuwe speler die 6-10 keer een modaal salaris verdient of een garantstelling om niet failliet te gaan. Nee iedere keer moet de gemeente Enschede het opknappen. Doen ze dat niet dan komen de supporters bij de politiek in Enschede, wordt het stadhuis afgegrendeld en wordt me achter de hand gehouden.
Ik herinner me een stuk in de krant van een bestuurder van de club over vertrek naar een andere plaats wanneer de gemeente Enschede moeilijk zou doen over de tweede ring of geld (jaartje geleden?) Dat soort acties vind ik niet sympathiek. Wat de Weger er over gezegd heeft spreekt me daarom wel aan: Laat de club het zelf maar eens doen.
De kanoclub en het muziekkorps komen ook lootjes of kruidkoek verkopen als ze iets willen, mss iets voor de supporters van de FCT?
Berealste

Bericht door Berealste »

Precies en daarom zou het kapitaalvernietiging zijn om, als gemeente, nu je handen ervan af te trekken. Al dat geinvesteerde geld heeft trouwens wel tot resultaat gehad dat Fc Twente nu al aardig opweg is om weer een gezonde club te worden.
Laat ik het anders stellen als je als ondernemer wilt uitbreiden dan ga je toch ook naar een bank of een andere geldverstrekker voor een credit, nu is de gemeente nou eenmaal de meest voordelige geld verstrekker dus vind ik het niet gek dat de "de onderneming" FC Twente naar de gemeente stapt.
Plaats reactie