Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Dahoas

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Dahoas »

mooie foto's. :)
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

FC Twente zet supporters voor paal
maandag 21 juli 2008 | 22:22 | Laatst bijgewerkt op: maandag 21 juli 2008 | 22:23

ENSCHEDE - FC Twente heeft in een brief 'welgemeende excuses' gemaakt aan 200 seizoenkaarthouders die in het nieuwe stadion weinig tot geen zicht hebben op het veld door de ondersteuningspalen van de nieuwe dakconstructie. FC Twente zegt te laat te hebben onderkend dat het zicht op de bovenste rij belemmerd wordt door de palen.

"We hebben het vorige week pas ontdekt. Een tekening blijkt toch iets anders dan de realiteit", zegt Richard Peters, woordvoerder van FC Twente.

De 200 supporters op de bovenste rij kunnen kiezen of ze de helft van de kosten van hun seizoenskaart terug willen of ze kunnen uitwijken naar een andere plek in het stadion. "Ik heb 305 euro betaald voor een seizoenskaart, en ik betaal niet de helft om achter een paal te gaan zitten. Dan kan ik beter tien euro uitgeven aan een abonnement op eredivisie live, dan kan ik het beter zien", zegt een gedupeerde met een seizoenskaart voor rij 23. "Als ze dan toch met een alternatief willen komen, doe de skybox maar." Volgens Peters zijn er nog plekken voor de 200 supporters in het verder uitverkochte stadion. "Anders zouden we die plekken niet aanbieden. De skybox zit daar niet bij."

TCT
Hys

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Hys »

Lekker is dat.

Ik heb net even naar wat foto's zitten kijken en je kunt inderdaad op de achterste rij eenpaar palen zien. Volgens mij hebben overigens wel veel meer stadions in Nederland een paar plaatsen waar je slecht zicht hebt op het veld.
Perceptor

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Perceptor »

Die plaatsen zijn toch voor de mensen die niet hard genoeg meezingen/schreeuwen? ;-)
Hans van Dijk

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Hans van Dijk »

Perceptor schreef:Die plaatsen zijn toch voor de mensen die niet hard genoeg meezingen/schreeuwen? ;-)
Of geen verstand van voetbal hebben en alleen komen om te knokken :P
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Had dit al een tijdje geleden geconstateerd (bij een bezoekje aan het stadion), alleen dacht ik dat FC Twente en de Architect dat probleem al opgelost/voorzien hadden.
Niet dus, en nu ben ik er zelf ook achtergekomen door middel van de persoonlijke brief die deze supporters in huis kregen, en vandaag zelfs door de media.

Opzich valt het allemaal wel mee, en er zijn inderdaad meerdere grotere stadions in Nederland met een wat slechter zicht, maar voor deze gedupeerde supporters (200) in de Grolsch Veste is het wel balen.
Al mag er verder niet gemoppert worden over de dakconstructie en palen, aangezien de meeste palen ver achter in het stadion verwerkt zijn, en het dak voor het grootste gedeelte gedragen wordt door de massale staalconstructie er bovenop.
Deze palen hadden ook zomaar, met een wat minder dragende dakconstructie, tussen de eerste en de tweede ring in kunnen komen te staan (daar sta je helemaal niet op te wachten). (het Heerenveen principe)
eazy

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door eazy »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Wel een beetje jammer dat het dak niet geheel dragende constructie is. Erger is natuurlijk dat twente niet samen met de constructeur dit van te voren voorziet.

Slordig, misschien toch allemaal minder doordacht dan men denkt.
It's Ok love
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

@ Fir

Dit was allemaal bekend van te voren (wist het al een geruime tijd, en ver voor dit krantenartikel), er is alleen wat minder goed gecommuniceerd met de desbetreffende supporters.
En we mogen blij zijn dat een club als FC Twente al voor een (bijna geheel) dragende constructie heeft gekozen, de palen hadden ook tussen de eerste en tweede ring in kunnen komen, waardoor de kosten waarschijnlijk lager waren geweest (van de bouw).
Hys

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Hys »

Ik heb eens een klein onderzoekje gedaan naar welke eredivisie stadions er in Nederland nu eigenlijk palen op de tribune hebben staan en het zijn er best wel veel.

http://ditisenschede.nl/palen-grolsch-veste

Het valt m.i. allemaal nog best wel mee hier.
eazy

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door eazy »

In Indianapolis is het zicht wel eens beter geweest:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Errik »

Zien er niet veelgebruikt uit, die stoelen. Stoffiger dan mijn wijnverzameling.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Tony S. »

Gisteren even snel wat plaatjes geschoten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een lang wief is een ladder in huus!
Berealste

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Berealste »

Ergens heeft zo'n open structuur van het dak en de zijkant ook wel wat!!. Hoop dat ze de zijkanten wel open laten.
Perceptor

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Perceptor »

Kan mooi glas in in die zijkanten.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Errik »

Ah, golfplaten. Altijd leuk.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Winus »

Past goed bij Miracle planet. :happy:
de kloomp'maj anhoalen
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Volgende uitbreiding staat ook al in de planning. In het seizoen 2009/2010 wordt de L-vorm uitgebreid tot een U en zullen er ruim 30.000 mensen in gaan passen. Valt samen met overige info te lezen op Fctwente.nl -Nieuwsitem: Begroting FC Twente forst gegroeid
Berealste

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Berealste »

En wat lees ik nu.... wordt de gracht gedicht onder vak-p? :banaan: :cheer: :beer:
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Zo zou je het kunnen lezen, maar je kan het ook zo lezen dat er onder de westvleugel kantoren worden gebouwt, omdat dat nu met deze uitbreiding nog open is gelaten.
Het woord dichtgebouwt lijkt me namelijk meer daar op te wijzen dan dat de tribunes tot aan het veld worden doorgebouwt. Maar goed, het is inderdaad een punt van discussie. We zullen er vanzelf wel achterkomen ;)
Plaats reactie