Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Q. »

Wow, indrukwekkend!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Tony S. »

Nog maar een paar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een lang wief is een ladder in huus!
Tiroler

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Tiroler »

Klasse foto's :okay:

Vind het haast zonde dat die dakspanten er al opzitten. Krijg er een ontzettend Oostblokgevoel van. Was toch ook wel leuk geweest voor een paar wedstrijden :D

Ben benieuwd of de trappenhuizen nog voor problemen gaan zorgen. Er komen zo'n 9.000 niet business-supporters bij, en die moeten allemaal door 4 trappenhuizen. Daarnaast blijft het niet inpassen van een (personen)lift een gemiste kans.
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Top foto's inderdaad, als je nou nog een dag later was geweest had je dit er trouwens nog op kunnen zetten.
Het begint rood te kleuren :evil: :evil2:
Ben benieuwd wat voor een bedekking dat is, ze zullen die golfplaten niet rood hebben geverfd neem ik aan.

Afbeelding
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

@ Helmerhoeker

Vaak wordt zo'n wand bedekt met een dubbele bekleding, net als een spouwmuur.
Eerst de binnenbekleding (hier van staalplaten), dan vaak een isolatielaag of luchtledige laag, en vervolgens een buitenbekleding (hier rode panelen).


@ Tony S

Erg mooie serie, en ja wat Tiroler al aangeeft, soms is het bijna jammer dat straks de ruwbouwfase alweer voorbij is 8)
Het ziet er nu bijzonder indrukwekkend uit met al dat beton.
Overigens blijft een groot deel van deze betonstructuur gewoon zichtbaar, daar waar normaal gesproken er vaak een moderne of kantoorwand voro geplaatst wordt.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Q. »

Tering, het tempo zit er goed in zeg!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Heel snel Q, kijk alleen al eens naar het aantal (bouw)kranen die gebruikt worden rond de bouwput, en dan zijn de twee reuzen van bouwkranen die om de hoek staan nog niet eens te zien.

En over die snelheid ....
daar zou je zelf getuige van kunnen zijn als je er een keer, of beter gezegd twee keer bent wezen kijken.
Het verschil is zelfs elke dag goed merkbaar, en niet normaal hoeveel werk daar per dag afgewerkt wordt.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Tof dat Twente een aantal jaren een hoger stadion heeft dan Feyenoord.
It's Ok love
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Dan zeg ik op mijn beurt : Tof dat FC Twente over een aantal jaren een mooier stadion heeft dan Feijenoord ;).

(zonder gekheid, blijf de Kuip wel één van de mooiste zoniet de mooiste van Nederland vinden, die van Twente is nu met verhoogde L-vorm al wel erg indrukwekkend).

PS : Wel kloten dat FC Twente de voorronde in Arnhem moet spelen, voor zo'n wedstrijd doe je het toch allemaal, en dan speel je hem niet eens thuis in het superfraaie vernieuwde stadion dat een prima visitekaartje geweest zou zijn.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Jep das jammer, maar ja de uefa moet het stadiob wel kunnen kwalificeren. Ach en europees spelen ze toch wel. de Kuip wordt nu voor een laatste keer verbouwd, tenzij het wk naar Nederland komt.

Machtig om te zien die hoge tribunes van de Grolsch Veste.
It's Ok love
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Diegene die het stadion kwalificeert komt uit Almelo, en keuren, ik geloof er niet zo in.
Aangezien de officiele oplevering voor September op papier staat, zou er dan net 4 dagen voor aanvang van deze wedstrijd nog zoveel ontbreken aan het stadion ?
Een stadion dat in vele opzichten, al kan ik niet alles beoordelen van veraf, beter opgebouwd is dan menig ouder of modern stadion ( met nieuwere technieken).

Wat ik er dus mee aangeven wil is, is het stadion dan wel goedgekeurd als er pakweg een week of twee later wel de eerste wedstrijden van de competitie in afgewerkt moet worden.
Nou zijn dat geen Fifa keuringen, maar die wijken echt niet zoveel af, als die van de KNVB.

Overigens is oplevering van de hoofdentree + voorzieningen, tenminste als de planning niet anders is bijgesteld, gewoon in December.
Misschien is dat ook wel een reden dat er niet in het stadion gespeeld kan worden, zo hebben meer neutrale kijkers (en sponsoren) ook kansen om de wedstrijd mee te maken (buiten de stad Enschede).
Aangezien normaal gesproken deze kans toch eigenlijk niet in Enschede plaats had moeten vinden, maar in Amsterdam.
Er zijn maar twee Nederlandse ploegen geplaatst voor de CL, PSV en FC Twente, waarvan er eentje een grote kans heeft om een grote tegenstander te treffen in deze voorronde.
En wat willen die sponsoren en neutrale kijkers nog meer dan dat ? ..........in Arnhem zijn veel meer vrije plekken inzetbaar dan in ons eigen stadion, aangezien die eerst vastgehouden worden voor de vaste supporter met jaarkaart (en dat zijn er best veel).
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Nieuwe foto's: Thuis bij FC Twente
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Twekkelerveld »

Ik vind die dakconstructie echt master :banaan: De rest van het stadion natuurlijk ook, maar het dak vind ik toch wel een hoogte puntje(letterlijk en figuurlijk) :P
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Speciaal voor de dakconstructie liefhebbers ;) .........

Afbeelding

Afbeelding
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Dit is wel de meest interessante fase van de bouw en het zal er straks nog indrukwekkender uit komen te zien als het stadion straks zijn rode jasje in het geheel heeft aangetrokken.
Hys

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Hys »

Ik zag ook dat het eerste stukje van het dak al dicht is.
INVISIBLE

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door INVISIBLE »

Het dak is overigens Rood voor diegene die het nog niet opgevallen is 8)
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Fir »

Rood? Dak wordt helemaal niet rood.
It's Ok love
Helmerhoeker

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Helmerhoeker »

Van wat ik gehoord heb wordt het dak inderdaad rood en komt het Twentse Ros er ook op zodat je van bovenaf gelijk weet welke ploeg er speelt.
Berealste

Re: B&S Park: Arke-Stadion

Bericht door Berealste »

Ik vind het rood helemaal niet "twente"rood. Het is een beetje bleekjes!!
Plaats reactie