Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek: Cultuurcluster Twentse Welle

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Hoger zou niet gepast zijn gezien de omgeving, prima hoogte :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Er word wel hoger gebouwd in die omgeving overigens .
Robert

Bericht door Robert »

et lijkt wel of ie scheef staat, et zal wel mooi zijn.
Jmmr dat ie niet wat hoger is 30 meter ofszo
Maar et blijt een prachtiog bouwsel

:(
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

zo beter :D
Het lijkt wel of het gebouw scheef staat, dat zou er wel mooi uitzien.
Jammer dat hij niet wat hoger is, een meterje of 30.
Maar het blijft een prachtig bouwwerk
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Even wat update nieuws van de architect :) :

De eerste buitenkozijnen van de ateliers, de grondgebonden woningen en de slinger zijn geplaatst en het gevelmetselwerk is gestart. De staalconstructie van de in de toren gelegen hoofdentree van het museum is gereed. De uiteindelijk acht lagen tellende toren zal worden voorzien van een stalen gordijngevel ten behoeve van zonwering.

Search Architecten
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

even een update van een weekje geleden :D

1. oude muurje
Afbeelding
2. Beginselen toren
Afbeelding
3.
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7. Menko
Afbeelding
8. Wat wordt hiermee eigenlijk gedaan :?
Afbeelding
9 of komt dit hier te staan?
Afbeelding
10 school
Afbeelding
11 mooie trap, uit een stuk gemaakt
Afbeelding
12 pand naast menko
Afbeelding
13 penthouse boven op menko
Afbeelding
14Mooie wolkenpartij :o
Afbeelding
15
Afbeelding
16
Afbeelding
17
Afbeelding
18 gewoon mooi
Afbeelding

en dat was het alweer, tot de volgend keer :p
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Amrezzz

Ja het Roombeek, wat moet je er nog van zeggen .
Buitengewoon mooie woonprojecten worden daar gerealisseerd .
Waar het Menko er inderdaad 1 van is .


Op foto 9 zie je overigens het bord van Tetem Lofts .
Dat is niet het gebouw dat je op foto 8 aangeeft .
Maar het gebouw staat er wel in de buurt, het word dus geen nieuwbouw maar industrieel erfgoed dat hergebruikt word .
Dat andere van foto 8 is nog niet helemaal bekend, al heeft I-AA daar ook al weleens wat plannen voor laten zien .
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

Hopelijk blazen ze hem niet :ohno: op zou zonde zijn we hebben er al zo weinig van over.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Klopt, maar het gebouw verkeerd wel in hele slechte staat...
mekanik

Bericht door mekanik »

Niets mis met een beetje ruïne
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Schoorsteen op je kop lijkt me niet zo fijn...
Robert

Bericht door Robert »

Directeur De Beus van het nieuwe museum Twentse Welle in Enschede vertrekt.

Het nieuwe museum in de wijk Roombeek moet nog worden geopend. Het museum komt voort uit een fusie van het Van Deinse Instituut, Natuurmuseum Enschede en Museum Jannink. De Beus werd begin dit jaar binnengehaald als de nieuwe directeur. De reden voor het vertrek van De Beus is een verschil van inzicht tussen haar en het bestuur van het museum. Het bestuur wil zo snel mogelijk een opvolger voor De Beus zien te vinden. De Beus zelf denkt dat het wel goed komt met museum Twentse Welle.
RTVOost

Hoelang gaat dit gezeik nog duren?

edit: extra artikel uit TCT

De Beus weg bij TwentseWelle

ENSCHEDE - Directeur Det de Beus van het nieuwe museum TwentseWelle gaat al weer weg. De oud-hockey-international was nog maar sinds 1 juli in dienst. Reden voor het voortijdige vertrek is de slechte verstandhouding met een groot deel van de medewerkers van het Van Deinse Instituut, het Natuurmuseum en Jannink (die samen TwentseWelle vormen).
Een aantal van hen weigerde nog langer met De Beus te werken. Het museum, dat wordt gebouwd in de Enschedese wijk Roombeek, gaat in de loop van volgend jaar open.
Laatst gewijzigd door Robert op do dec 14, 2006 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mekanik

Bericht door mekanik »

RTVOost schreef:De reden voor het vertrek van De Beus is een verschil van inzicht tussen haar en het bestuur van het museum. (...) De Beus zelf denkt dat het wel goed komt met museum Twentse Welle.
:?
Robert

Bericht door Robert »

Logisch. Ook zonder Det komt 't museum wel van de grond af. 8)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik heb het gezegd.
Zal ik dan toch maar zelf gaan solliciteren?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

trouwens, het torentje van de twentse welle is al bijna bij de top :okay:
heb nog geen foto's kunnen maken
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ik zag het torentje ook staan, die hebben ze er snel neergezet! Ik had er eerst nog niets van gezien en nu stond ie er ineens.... Terwijl ik er regelmatig langsgfiets.
Robert

Bericht door Robert »

Fusie Stichting Stedelijke Musea met Van Deinse Instituut
collectie Vereniging Oudheidkamer Twente in bruikleen van Stichting TwentseWelle

18-1-2007

Per 1 januari 2007 is de Stichting Stedelijke Musea gefuseerd met het Van Deinse Instituut. Tevens zijn de afspraken gemaakt met de Vereniging Oudheidkamer Twente, die haar museale verzameling objecten in bruikleen van TwentseWelle geeft voor een periode van 25 jaar. In TwentseWelle, dat eind 2007 in Enschede geopend wordt, zal de collectie een plaats krijgen binnen de vaste presentatie. TwentseWelle vertelt het verhaal van Twente over leven en overleven in natuur en cultuur, van herkomst naar toekomst. Op 7 januari jl. sloten de deuren van Natuurmuseum Enschede en Museum Jannink voor het publiek. De medewerkers en vrijwilligers werken vanaf dit moment allemaal aan de totstandkoming van de nieuwe presentatie in TwentseWelle.

De collectie van de Oudheidkamer Twente, die betrekking heeft op de Twentse samenleving, bestaat uit schilderijen, prenten, cartografie, textilia, munten, penningen, bouw- en steenfragmenten, realia en archeologie. De collectie biedt een waardevolle bijdrage in de vaste presentatie van TwentseWelle over de wisselwerking tussen natuur en cultuur.

Dhr. J.A. van Alsté, voorzitter Oudheidkamer Twente, en de heer W. van Lammeren, interim directeur TwentseWelle, zijn zeer verheugd over de gemaakte afspraken rondom de gegeven bruikleen. TwentseWelle is een unieke gelegenheid om de collectie van de oudste Twentse Oudheidkamer, die is opgericht in 1905, weer te exposeren. Het publiek krijgt hierdoor weer de mogelijkheid om permanent te kunnen genieten van de collectie die 14 jaar niet getoond kon worden.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. W. van Lammeren, interim directeur Stichting TwentseWelle (tel. 053-4807680) of mevr. W. Tempelman, Voorlichting TwentseWelle (tel. 0654994620)
Niek

Bericht door Niek »

Vanmiddag een korte wandeling door het nieuwe roombeek gemaakt.
Er staan me toch een paar kasten van huizen tussen.....


Afbeelding


Heey, ik wist niet dat Frans Bouwer hier een optrekje had!
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Puik staaltje afwerking al zeg ik het zelf!
Afbeelding



Nog een mooi kaveltje te koop..
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Smaken verschillen....
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Ik zag gisteren pas dat de Eekenhof al echt groot mooi en bijzonder wordt, hoort dan wel niet bij het cultuurcluster maar toch, dat gaat echt een pareltje worden.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Plaats reactie