Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Rigtersbleek: Spinnerij Oosterveld / Hartman Tuinmeubelen

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Norman Groeneweg
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: za dec 16, 2006 3:40 pm
Contacteer:

Bericht door Norman Groeneweg »

Zet ze lekker op mijn site met de verkregen toestemming :banaan:
http://www.spinnerij-oosterveld.nl
End schreef:Update:
Laatst gewijzigd door Norman Groeneweg op di okt 09, 2007 12:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Heaven or Hell can wait
Amazon

Bericht door Amazon »

Ja maar dat is :? modern ?

Of ze moeten gewoon wel 1 raam overhouden voor daglicht, anders zit je daar helemaal in the "Zombiezone"

En onder moeten natuurlijk deuren. Die zijn trouwens erg smal.

Zou je met een pallet naar binnen kunnen /
Amazon

Bericht door Amazon »

:twisted:

Over dat moffelpoeder : Er is niets aan de hand - alles komt op tijd af en de werknemers werken met aangepaste eh uh aanpassingen. :head:
End

Bericht door End »

Zijn dubbele deuren, waar er maar 1 van open staat.
Overigens komen er ook nog enkele grote bedrijfsdeuren in.
Gebruikersavatar
Norman Groeneweg
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: za dec 16, 2006 3:40 pm
Contacteer:

Bericht door Norman Groeneweg »

Bjorn,

Het beginnetje is er, ben begonnen om je, bijna 500, foto's van Oosterveld
December 2005 op mijn internet site te zetten.

http://www.schoterdijk.nl/spinnerij2005.html

Houdt het maar in de gaten, kan wel ff duren voor het karwei is geklaard :(

Groet,
Norman
Heaven or Hell can wait
End

Bericht door End »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Bah! :cry:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Fabrieksverkrachting.
Gebruikersavatar
Norman Groeneweg
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: za dec 16, 2006 3:40 pm
Contacteer:

Bericht door Norman Groeneweg »

Vraag mij af waar de bulk van het subsidiebedrag in wordt gestoken...
Aan de buitenkant zijn ze niet echt veel pietermannen kwijt...

Leuk deze update End!
Bespaart mij een trip naar Enschede :banaan:


Is het al bekend wanneer de boel opgeleverd wordt?
Heaven or Hell can wait
End

Bericht door End »

Ik denk dat de kozijnen al bijna een miljoen kosten, want dat zijn er echt veel....
Gebruikersavatar
Norman Groeneweg
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: za dec 16, 2006 3:40 pm
Contacteer:

Bericht door Norman Groeneweg »

De Oosterveld spelonken staan er inmiddels op.
Zie internetsite adres in de de onderstaande quote.
Met voor de laatste maal dank aan Bjorn, lid van dit forum :-] voor de aangeleverde foto serie!

Leuk om de gebouwen, zij het in vervallen staat, het lijkt wel een ruïne uit de middeleeuwen, nog eens te bekijken.

Zag BTW dat de Gemeente Enschede de .nl site Spinnerij Oosterveld tot de hare heeft gemaakt. Vooruitziend denken daar in het gemeentehuis.
De site spinnerijoosterveld.nl zal wel een functie krijgen m.b.t. het verzamelgebouw.
Norman Groeneweg schreef:Bjorn,

Het beginnetje is er, ben begonnen om je, bijna 500, foto's van Oosterveld
December 2005 op mijn internet site te zetten.

http://www.schoterdijk.nl/spinnerij2005.html

Houdt het maar in de gaten, kan wel ff duren voor het karwei is geklaard :(

Groet,
Norman
Heaven or Hell can wait
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Wat een fantastische serie met foto's heb je toch van dit gebouw :), ook de andere desbetreffende personen hebben goed hun best gedaan.
Misschien maak ik er binnenkort ook wel even een serie van, waardoor je nog meer updatefoto's hebt :).

Ben zelf erg tevreden met het opnieuw herbestemmen van dit erg grote textielpand(spinnerijcomplex), het Schuttersveld.
In de omgeving en ook de straten eromheen staan heel wat bijzondere erfenissen en woningen uit de textieltijd 8), welke allen zo hun waarde hebben.
Het is wel jammer dat wederom een gigantisch groot textielpand niet compleet gehandhaafd kan blijven, om zo een origineel exemplaar te behouden voor de toekomst.

Maar goed deze renovatie, geeft het gebouw wel weer een nieuwe opfrisser.
Aangezien het al jaren niet meer opvalt in de Enschede wijk het Tubantia, of beter gezegd in de gehele stad niet.
Het ligt dan ook wat afgelegen tegen het verhoogde spoor helaas, want aan een invalsweg(zie Jannink) was het "een Parel van een gebouw" geweest voor bezoekers aan de stad.
Dan had ook dit gebouw weer die tijden herleefd die het destijds heeft meegemaakt, en zou het weer een beeldbepalend fabriekscomplex geworden zijn.

Al zijn vervallen en verlaten fabriekscomplexen, zoals deze, een waar genoegen om naar te kijken.
Vooral het verval is een prachtig aanzicht, en geeft pas weer hoeveel een groot en destijds druk gebouw weer tot rust kan komen :) !!
Maar goed met dit verhaal koop je niks, en had er over pakweg 20 jaar misschien wel niks meer van over geweest.
De herbestemming als bedrijvencentrum is een leuke opvulling voor de nodige aandacht aan dit gebouw voor de toekomst.
Maar had eventueel ook nog wel andere bestemmingen er voor kunnen bedenken, waar zo nodig zelfs een culturele achtergrond bij zit.


PS : Zouden we dit soort taferelen ook in de toekomst gaan meemaken (filosofisch gezien)?
Ik denk het wel, en ben er zelfs van overtuigd als we steden moeten gaan verlaten voor een ander onderkomen.
Dan zijn de moderne gebouwen net zo verlaten als de industrieele complexen van die tijd.
Amazon

Bericht door Amazon »

Yeah ! :banaan: Back to nature man !

De gemeente is trouwens op zoek naar "Willem" - Niet Willumpie en ook niet die Bever met waterpomptang.

Willem is een voormalige werknemer uit 1960 van dee Spinnerij.
Hij is inmiddels over de 80 en nu zoekt de gemeente hem.
De naam Willem is verzonnen . Ze weten bij god niet wie die vent is. Ze hebben alleen een foto uit het "Jaarboek 1961" van de Spinnerij.

Die foto (echt zo'n "wederopbouwfoto") staat nu ook in de krant. M.a.w.

Wie Weet Waar Willem Wever Woont of Wie weet wie Willem Wever was.
(Willem was natuurlijk een spinner, maar ja - dat allitereert niet !)
Gebruikersavatar
Norman Groeneweg
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: za dec 16, 2006 3:40 pm
Contacteer:

Bericht door Norman Groeneweg »

Het betreft deze persoon, zijn foto staat op de achterflap van het Jubileumboek, uitgegeven naar aanleiding van het 50 jarig bestaan, dat was inderdaad 1961.

Zie voor de foto van de grote onbekende:
http://www.schoterdijk.nl/oosterveld005.html

"Ze" zoeken hem omdat er aan gedacht wordt hem op een van de gevels te plaatsen...

Hoop dat de man nog leeft.
Sympathieke kop btw.

Groet,
Norman
Amazon schreef:Yeah ! :banaan: Back to nature man !

De gemeente is trouwens op zoek naar "Willem" - Niet Willumpie en ook niet die Bever met waterpomptang.

Willem is een voormalige werknemer uit 1960 van dee Spinnerij.
Hij is inmiddels over de 80 en nu zoekt de gemeente hem.
De naam Willem is verzonnen . Ze weten bij god niet wie die vent is. Ze hebben alleen een foto uit het "Jaarboek 1961" van de Spinnerij.

Die foto (echt zo'n "wederopbouwfoto") staat nu ook in de krant. M.a.w.

Wie Weet Waar Willem Wever Woont of Wie weet wie Willem Wever was.
(Willem was natuurlijk een spinner, maar ja - dat allitereert niet !)
Heaven or Hell can wait
Gebruikersavatar
Norman Groeneweg
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: za dec 16, 2006 3:40 pm
Contacteer:

Bericht door Norman Groeneweg »

Hoi Invisible,

De eer komt voornamelijk Bjorn, lid alhier, toe.
Ik heb ze slechts geplaatst.

Houd mij aanbevolen voor elke update whatsoever van Oosterveld.
Die plaats ik allemaal op mijn site, al zijn het er duizend. :banaan:

Helaas geen tijd nu om te filosoferen, moet terstond naar een verjaardagsfeestje.

Grtz,
Norman
INVISIBLE schreef:Wat een fantastische serie met foto's heb je toch van dit gebouw :), ook de andere desbetreffende personen hebben goed hun best gedaan.
Misschien maak ik er binnenkort ook wel even een serie van, waardoor je nog meer updatefoto's hebt :).

Ben zelf erg tevreden met het opnieuw herbestemmen van dit erg grote textielpand(spinnerijcomplex), het Schuttersveld.
In de omgeving en ook de straten eromheen staan heel wat bijzondere erfenissen en woningen uit de textieltijd 8), welke allen zo hun waarde hebben.
Het is wel jammer dat wederom een gigantisch groot textielpand niet compleet gehandhaafd kan blijven, om zo een origineel exemplaar te behouden voor de toekomst.

Maar goed deze renovatie, geeft het gebouw wel weer een nieuwe opfrisser.
Aangezien het al jaren niet meer opvalt in de Enschede wijk het Tubantia, of beter gezegd in de gehele stad niet.
Het ligt dan ook wat afgelegen tegen het verhoogde spoor helaas, want aan een invalsweg(zie Jannink) was het "een Parel van een gebouw" geweest voor bezoekers aan de stad.
Dan had ook dit gebouw weer die tijden herleefd die het destijds heeft meegemaakt, en zou het weer een beeldbepalend fabriekscomplex geworden zijn.

Al zijn vervallen en verlaten fabriekscomplexen, zoals deze, een waar genoegen om naar te kijken.
Vooral het verval is een prachtig aanzicht, en geeft pas weer hoeveel een groot en destijds druk gebouw weer tot rust kan komen :) !!
Maar goed met dit verhaal koop je niks, en had er over pakweg 20 jaar misschien wel niks meer van over geweest.
De herbestemming als bedrijvencentrum is een leuke opvulling voor de nodige aandacht aan dit gebouw voor de toekomst.
Maar had eventueel ook nog wel andere bestemmingen er voor kunnen bedenken, waar zo nodig zelfs een culturele achtergrond bij zit.


PS : Zouden we dit soort taferelen ook in de toekomst gaan meemaken (filosofisch gezien)?
Ik denk het wel, en ben er zelfs van overtuigd als we steden moeten gaan verlaten voor een ander onderkomen.
Dan zijn de moderne gebouwen net zo verlaten als de industrieele complexen van die tijd.
Laatst gewijzigd door Norman Groeneweg op wo jul 11, 2007 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heaven or Hell can wait
Amazon

Bericht door Amazon »

:drunk: :drunk: Als Willem nog leeft heffen we het glas op zijn gezondheid
Amazon

Bericht door Amazon »

:head: Geplande oplevering (gezien in de planning) : Begin Augustus
End

Bericht door End »

Waarom is dat :head: ???

Ps, waar kun je dat artikel over 'Willem' vinden? (niet de foto)
Laatst gewijzigd door End op di jul 10, 2007 7:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amazon

Bericht door Amazon »

Als het opgeleverd is kun je er alleen nog maar door de deur in en niet meer "door de muur" :lol:
End

Bericht door End »

Stand 15-07:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie