@ KubusKubus schreef:Volgens mijn informatie gaan de bouwplannen van Kifra op de Josink-es helemaal niet meer door.INVISIBLE schreef:misschien Kifra alleen lijkt me dat ook sterk ?
Er staat ook misschien

Maar het kan ook maar zo zijn dat deze gespreken al zijn afgerond, en dat ze er niet uitgekomen zijn .
Aangezien Kifra in de toekomst moet verhuizen in verband met de nieuwbouw van Cascade wonen ( Eschmarke ) .
@ Helmerhoeker
Zo groot is de bouwput van de Maastoren geeneens

Het mag dan wel de hoogste toren worden, de bak met damwanden is vele malen kleiner dan die van onder andere de bak onder het van Heekplein ( nou is dat misschien ook wel 1 van de grotere bouwputten van NL geweest ) .
En ook deze op de Josink-Es is een stuk groter.
Vandaar dat ik ook dacht aan de waterhuishouding, omdat dit in Enschede door de hoogteverschillen in de stad nogal belangrijk is .
Op het Roombeek, en dichtbij het Diekman heb je er ook enkele van .
Maar goed we zouden wel zien

Ook onder redelijk wat andere nieuwbouw projecten in de stad bevinden zich aardige grote bakken met damwanden .
Hierop is goed te zien dat ze al druk bezig zijn met de fundering van deze gebouwen aan de Westerval .
Foto : Nieuwbouw Van Dijk Bouw

http://www.vandijkbouw.nl
Overigens waren een paar hoogteaccenten misschien wel leuk geweest aan de Westerval .
Toch 1 van de drukkere/grotere invalswegen naar de stad .
Maar goed het Josink-Es heeft een bepaalde visie, waarin onder andere een Hoogwaardig Karakter en Groen hoog op de lijst staan .......zodat de omgeving het minst aangetast word .
Ook Duurzaamheid is een woord van betekenis .
Vandaar ook geen extreem grote kaveluitgave's, zoals op de Marssteden !!
PS : Volgens mij is van Dijk Bouw Samen met Ons Huis woningstiching ook verantwoordelijk voor de bouw van het Ledeboer-terrein ....of zit ik hier verkeerd ?
De bouw van +200 Appartementen verdeeld over 22 en 9 lagen, en een plint van 3 a 4 verdiepingen .