Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stevenfenne

Informatie en vorderingen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Stevenfenne

Bericht door Arie »

Verkoop Nieuw Fenne in Enschede start op 19 december
do 17 dec 2020, 12:40

Vrijdag 19 december start de verkoop van twintig woningen Nieuwe Fenne, in de wijk Stevenfenne in Enschede. De start verkoop vindt geheel digitaal plaats via www.nieuwfenne.nl vanaf 14.00 uur en is daarmee helemaal coronaproof.

ENSCHEDE - Het plan Nieuw Fenne omvat in totaal twintig complete, duurzame en betaalbare woningen. Aan de Wicher Nijkampstraat worden negen woningen gebouwd en aan de Tuinbouwstraat komen elf woningen. Er worden in totaal twee verschillende types woningen gerealiseerd. Een woningtype met twee slaapkamers en een woningtype met drie slaapkamers. Beide woningtypen hebben de mogelijkheid voor een extra slaapkamer op de tweede verdieping. De koopsom is inclusief keuken met apparatuur, badkamer, sanitair en tegelwerk.

De woningen zijn met een EPC van 0,2 duurzamer dan de wettelijke norm, door onder andere optimale isolatie, onderhoudsarme materialen, zonnepanelen en een warmtepomp. Dat betekent betaalbare woonlasten en een hoog wooncomfort.

Nieuw Fenne, betaalbaar wonen
De twintig woningen in Nieuw Fenne zijn zeer scherp geprijsd en bedoeld om starters een kans te bieden op de Enschedese woningmarkt. De zeer complete, duurzame woningen zijn instapklaar en worden verkocht vanaf ca. € 210.000, -.

In Nieuw Fenne zijn alle voorzieningen in de buurt. Op loopafstand vind je het geheel vernieuwde winkelcentrum Stadsveld en op een steenworp afstand van je woning liggen verschillende basisscholen.

Meer informatie
De start verkoop van Nieuw Fenne verloopt volledig digitaal. Vanaf 19 december 14.00 uur zijn alle verkoopstukken zoals de brochure te vinden op www.nieuwfenne.nl. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met Nieuw Wonen Twente via 085 273 23 77 of www.nieuwwonentwente.nl
bron: https://www.huisaanhuisenschede.nl/nieu ... 9-december
Bijlagen
Nieuw Fenne.jpg
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Stevenfenne

Bericht door TA »

Briljant ontwerp!
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Stevenfenne

Bericht door Twekkelerveld »

:lol:
Gebruikersavatar
MarcBrugge
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do feb 11, 2016 9:36 pm
Locatie: Enschede

Re: Stevenfenne

Bericht door MarcBrugge »

weer een geweldige toevoeging voor deze stad....
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stevenfenne

Bericht door enschedeinansichten »

Ja er wordt niet allen voor yuppies gebouwd maar ook voor de wat kleinere portemonnee.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Het artikel staat weer vol met makelaars-bingo-praat.

Stevenfenne is een erg arme wijk. Op deze 2 locaties stonden sociale huurwoningen van Domijn. Deze zijn gesloopt en er is BEWUST voor gekozen om deze locaties af te stoten en er koopwoningingen uit het HOGERE SEGMENT neer te zetten. Om zo de wijk te verbeteren.

De locatie Tuinbouwstraat is nog wel aardig. Van die kerk zul je geen last hebben. De locatie aan de Wicher Nijkampstraat is erg slecht. Weinig lichtinval door bebouwing. Veel verkeersdrukte. In die straat zijn erg veel sociale problemen. Ook keert daar de vrachtwagen van de supermarkt Jumbo. Maar dat alles is op de render natuurlijk niet te zien.

Ze "vergeten" er ook nog even bij te zeggen dat er een portiekflatachtig ding gebouwd wordt. Met misschien 12 woningen? Het roze gebouw (met platdak) in het stratenplan.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stevenfenne

Bericht door enschedeinansichten »

Volgens mij ben je er niet blij mee.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

enschedeinansichten schreef: ma dec 21, 2020 12:03 am Volgens mij ben je er niet blij mee.
Ik heb geen moeite met de switch naar koopwoningen. De toezegging van "hoger segment" en dan met een Berlijnse muur (Tuinbouwstraat) aan komen zetten vind ik wel slecht. Zeker omdat het gaat om een wijk waar het gewoon erg slecht gaat en die zich in een neerwaartse spriraal bevindt.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

De woningen zijn allemaal verkocht. Vandaag in de huis-aan-huis het bericht dat de bouwvergunning niet direct rond is. Geen idee waarom.

Wicher Nijkampstraat en Tuinbouw-straat (V-2020-7156): het bouwen van 20 rijwoningen (nieuwe uiterste beslistermijn d.d. 13 april 2021
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Op beide locaties zijn deze week stroomkasten geplaatst, dus na de bouwvak zal er langzaam aan gestart worden lijkt me.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Tot mijn verbazing wordt de portiekflat met 12 woningen die al te zien was op de tekeningen sociale - ipv vrije sector huur wat meestal het geval is.
Plannen Wicher Nijkampstraat Enschede bekend
26-07-2021

Afbeelding

Vandaag presenteren wij samen met ontwikkelaar en bouwer Trebbe de plannen voor 12 portiekwoningen aan de Wicher Nijkampstraat in de wijk Stevenfenne. De duurzame woningen zijn vooral geschikt voor één- en tweepersoonshuishoudens. Een type woning waar bij de corporatie veel vraag naar is. De woningen worden industrieel gemaakt. En ze maken deel uit van Nieuw Fenne. Een nieuwe, diverse buurt waar zowel betaalbare koop- als huurwoningen naast elkaar staan.

12 duurzame portiekflats voor één- of tweepersoonshuishoudens
Dirk Roskam, projectleider Vastgoed: “We zien de behoefte aan huizen voor één- of tweepersoonshuishoudens toenemen. Deze appartementen zijn daarom een goede aanvulling op ons aanbod.” Er komen 8 portiekwoningen met een oppervlakte van 42m2. En 4 met een oppervlakte van 49 m2. Alle woningen krijgen één slaapkamer, een woonkamer met keuken en een separate badkamer.

De woningen zijn duurzaam, door onder andere optimale isolatie, onderhoudsarme materialen, zonnepanelen en een elektrische warmtepomp. Dat betekent lage energielasten en een hoog wooncomfort voor de toekomstige bewoners. De 12 portiekwoningen worden industrieel gebouwd door Trebbe en zijn ontworpen door Peters en Lammerink architecten. Het ontwerp is geïnspireerd op de architectuurstijl van de vijftiger jaren. Hierdoor sluiten de woningen goed aan op de bestaande omgeving.

Snelle bouw door geprefabriceerde gevels
De portiekwoningen worden industrieel gebouwd met Trebbe NieuwePortiek. De gebouwen krijgen geprefabriceerde gevels. Dit zijn kant-en-klare gevels met kozijnen en keramische steenstrips uit de fabriek. Zo kan er sneller gebouwd worden. En zijn er minder transporten van en naar de bouwplaats nodig. Dat betekent minder overlast voor de omwonenden. En minder belasting voor het milieu. Roskam: “Vanuit Domijn doen we graag ervaring op met deze vorm van industriële bouw.”

Over de verhuur
De bouw van de portiekwoningen gaat dit najaar van start. En de verwachting is dat de nieuwe bewoners in het voorjaar van 2022 de sleutel krijgen. De toekomstige bewoners kunnen vanaf augustus reageren via www.domijn.nl. De woningen worden via loting verhuurd. De huurprijs wordt € 633,-* per woning. *prijspeil 2021

Nieuw Fenne in Stevenfenne
Hein Stooker, directeur bij Trebbe: “De 12 huurwoningen maken onderdeel uit van een nieuwe buurt; Nieuw Fenne. Dit wordt een mooie, nieuwe leefomgeving waar zowel betaalbare koop- als huurwoningen in het sociale segment worden gerealiseerd. Ik ben blij dat we samen met Domijn nieuwe woningen aan Enschede kunnen toevoegen en daarmee de doorstroming op gang kunnen helpen.”

In Nieuw Fenne zijn straks, naast de portiekwoningen, 20 complete, duurzame en betaalbare koopwoningen te vinden. De woningen zijn inmiddels verkocht. De bouw van deze woningen start dit najaar. Meer informatie: www.nieuwfenne.nl.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Boriq »

Met oppervlaktes van 42m² en 49m² verbaasd mij dat ook niet. De genoemde huurprijs van €633,-, plus alle andere kosten en belastingen, is wel stevig voor een één-persoonshuishouden. Voor een twee-persoonshuishouden is 42/49m² dan weer aan de krappe kant, vooral als er ook een of twee mensen thuis werken. De prijs van de verkochte woningen ernaast valt mij ook nog mee als je kijkt naar de rest van de huizenmarkt, en het is weer een mooie energiezuinige aanvulling op het woningaanbod.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Boriq schreef: di jul 27, 2021 4:49 pm Met oppervlaktes van 42m² en 49m² verbaasd mij dat ook niet. De genoemde huurprijs van €633,-, plus alle andere kosten en belastingen, is wel stevig voor een één-persoonshuishouden. Voor een twee-persoonshuishouden is 42/49m² dan weer aan de krappe kant, vooral als er ook een of twee mensen thuis werken. De prijs van de verkochte woningen ernaast valt mij ook nog mee als je kijkt naar de rest van de huizenmarkt, en het is weer een mooie energiezuinige aanvulling op het woningaanbod.
In die analyse kan ik me wel vinden.

Sloop:
16 erg slechte kleine beneden-bovenwoningen aan de Tuinbouwstraat
16 wat betere beneden-bovenwoningen aan de Wicher Nijkampstraat

Nieuwbouw:
20 betaalbare rijwoningen
12 sociale huur portiekflatwoningen

Het aantal woningen blijft hier dus exact gelijk. Je ziet dat jaren 50 woningen op ruime kavels staan, waardoor bij sloop en nieuwbouw (met een kleine beukmaat) er meer of andere woningtypes geplaatst kunnen worden. Al met al vind ik de looks en het doel van een economische impuls voor deze wijk beide niet echt overtuigend. Maar we gaan het zien.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

En ze zijn nu op 2 locaties gestart met bouwen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Funderingspalen zijn hier blijkbaar niet nodig. Na het aantrillen van het zandpakket wordt er vandaag gewoon een prefab fundering opgelegd.

Afbeelding

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Stevenfenne

Bericht door Twekkelerveld »

Maar er wordt wel lekker doorgewerkt daar.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Vandaag is de gehele prefab-fundering geplaatst op de 2e locatie achter de Jumbo. Hier komt o.a. een "Trebbe NieuwePortiek". Dat is een in de fabriek gebouwde portiekflat. In de stijl van de jaren 50, zonder balkons en zonder lift. Dat laatste is inderdaad wel typisch jaren 50..

Als je ook een portiekflat wil kopen, vind je hier de prijslijst.

Afbeelding
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Er is vrijdag een mooie stoere rupskraan in elkaar gezet. Best een mooi ding. Bij andere soortgelijke prefab-projecten komen er vaak mobiele kranen een dagje helpen, maar hier is klaarblijkelijk voor een semi-permanente kraan gekozen.

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Stevenfenne

Bericht door Twekkelerveld »

Cool! Waarschijnlijk moeten ze zware prefab elementen hijsen?
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Stevenfenne

Bericht door Koos »

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet de reden. Een telescoopkraan wordt hier normaal gesproken voor ingezet en die zijn sterk. Wellicht is er een gebrek aan mobiele kranen en daarom voor een semi-vaste gekozen. Maar kan ik kan me niet voorstellen dat ze deze jongen over de straat naar de 2e bouwlocatie mogen rijden..

Ik zit me net te bedenken dat het wellicht de bomenrij is die in de weg staat. Een mobiele kraan zou de straat dan iedere keer moeten blokkeren.
Plaats reactie