Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Hart van Stadsveld (Winkelcentra + openbare ruimte)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Koos
Member
Member

Hart van Stadsveld (Winkelcentra + openbare ruimte)

#1 Bericht door Koos » di okt 13, 2020 9:24 am

Deze wijk kent een groot aantal langdurige probleemlocaties. Inmiddels wordt er vooruitgang geboekt.

Het voormalige winkelpand van de AH Thomas de Keyserstraat is voor 1/3 verhuurd aan een Poolse supermarkt. Die zaak loopt volgens mij erg goed. Ze hebben het netjes opgeknapt. Wel jammer is dat de openbare ruimte rond het pand zo slecht is.

De oude ABN is nog niet gesloopt. DC vastgoed heeft het bestaande plan van haar website gehaald en er heeft 23 september 2020 een gesprek met de wethouder plaatsgevonden over nieuwe ontwikkelingen. Uitkomst nog niet bekend.

De woningen boven de Dirk supermarkt worden eindelijk gerenoveerd. Er is eerst rechtsonder een woning als proef gerenoveerd en na de bouwvak zijn ze met het strippen van de andere 20 woningen begonnen. Aangezien ze er nu geld in steken lijkt het me dat de 21 woningen weer binnen enkele maanden verhuurklaar zijn zodat er geld verdiend kan worden. In het eerste kwartaal van 2021 is de winkelplint aan de beurt.

Het plein voor de Dirk en de omliggende straten worden opnieuw ingericht door de gemeente in 2021.

Afbeelding

Arie
Member
Member

Re: Hart van Stadsveld (Winkelcentra + openbare ruimte)

#2 Bericht door Arie » di okt 13, 2020 11:42 am

Bedankt voor deze informatie Koos.
Ik ben gisteren ook nog bij Dirk aan het Oogstplein geweest en zag dat Kamphuis daar bezig was. Ik heb er nog deze foto gemaakt.
Bijlagen
Oogstplein werkzaamheden 12-10-2020.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Koos
Member
Member

#3 Bericht door Koos » wo okt 14, 2020 10:49 am

Die mooie foto van het lelijkste gebouw van de stad had ik gezien. Als ik zo vrij mag zijn heb ik maar even een nieuw topic aangemaakt, omdat de informatie nu versnippert in andere topics geplaatst wordt.

Arie
Member
Member

#4 Bericht door Arie » wo okt 14, 2020 11:56 am

Koos schreef:
wo okt 14, 2020 10:49 am
Die mooie foto van het lelijkste gebouw van de stad had ik gezien. Als ik zo vrij mag zijn heb ik maar even een nieuw topic aangemaakt, omdat de informatie nu versnippert in andere topics geplaatst wordt.
Goed idee Koos :okay:
De stadsfotograaf zonder grenzen

Plaats reactie