Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrumkwadraat.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

De ING zal wel dwars liggen.

OH nee, dat gaat over een ander project...
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

De Bouwvak 2021 noord vakantieperiode loopt vanaf 24 juli 2021 tot en met 15 augustus 2021.
Dus dat lijkt niet de reden te zijn. Elders wordt er nog wel gewoon gewerkt.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Hop hop, weer een verdieping erop.

Afbeelding

Afbeelding
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

https://www.tubantia.nl/enschede/net-al ... ~a1f529c7/

Mooi dat Rodenbach een hotel/restaurant blijft en dus niet plat gaat. Hopelijk wordt er ook goed bouwkundig gerenoveerd. De rest in dit gebied mag ook wel eens bebouwd worden met bv klassieke kantoorvilla's. Het oogt nu nogal sneu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Wel goed dat die parkeerplaats aangepakt wordt, maar daar had inderdaad wel een mooie villa aan de kant van de Parkweg gemogen.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Het Volkspark is uiteraard mooi, maar de looproute vanaf het station ernaartoe is dat niet. Een wild plan zou zijn om die tandartspraktijk te slopen en dit gebied ook een parkfunctie te geven. Daarmee maak je er een voorportaal van het Volkspark van. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar ik zou het prima vinden. ;)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Arie »

Koos schreef: za aug 07, 2021 11:19 am Het Volkspark is uiteraard mooi, maar de looproute vanaf het station ernaartoe is dat niet. Een wild plan zou zijn om die tandartspraktijk te slopen en dit gebied ook een parkfunctie te geven. Daarmee maak je er een voorportaal van het Volkspark van. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar ik zou het prima vinden. ;)
Vroeger heette het nog Hotel Gleser en er was er ook een mooie kinderspeeltuin bij.
Bijlagen
Parkweg 39 Hotel Gleser kinderspeeltuin.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Hopelijk snel een hogere kraan te zien hier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Roy, excuses dat sommige foto's dubbel zijn (metselwerk/doorkijk parkeergarage).
Als het Bolke is gesloopt (wat toch echt geen mooi gebouw is, wel iconisch) dan is er weer een mooi project om te volgen.
Sowieso natuurlijk de hele Molenstraat.

En het groen naast het stadskantoor vind ik ook geslaagd (sowieso alle aanplant in de stad, ook die wadi's).
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Excuses aanvaard :) Overigens zullen van mijn kant voorlopig wat minder updates komen waarschijnlijk, omdat ik ga verhuizen. Maar als ik de kans krijg, dan zal ik zeker updates maken. :)
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Twekkelerveld schreef: ma aug 16, 2021 8:22 pm Excuses aanvaard :) Overigens zullen van mijn kant voorlopig wat minder updates komen waarschijnlijk, omdat ik ga verhuizen. Maar als ik de kans krijg, dan zal ik zeker updates maken. :)
Succes met de verhuizing! Wel in Enschede?
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Net buiten Enschede. Glane, maar vlakbij dat Syrisch Orthodoxe klooster. Is dus net gemeente Losser. :(
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Twekkelerveld schreef: ma aug 16, 2021 8:34 pm Net buiten Enschede. Glane, maar vlakbij dat Syrisch Orthodoxe klooster. Is dus net gemeente Losser. :(
Oh, goed volk (ik ben een geboren en getogen Lossenaar...)
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

En je weet van niks? :P Maar ik ben benieuwd.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Gefeliciteerd met je nieuwe woning dan! Maar om er toch even over te grappen: Laat Arie het maar niet horen. Hij wil volgens mij graag dat het inwoneraantal van Enschede over de 160.000 gaat en met dit soort streken lukt dat niet..
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

:lol: Bedankt Koos.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Flink project! 185+17 sociale huurwoningen erbij voor jongeren zet zoden aan de dijk!

Bron:
https://www.domijn.nl/over-ons/actueel/ ... y-terrein/
Een stap verder in nieuwbouwplannen voor wooncommunity op Performance Factory terrein
17 aug.


Afbeelding

We willen een wooncommunity realiseren op de Performance Factory. Een plek waar werken, wonen, ontmoeten en talentontwikkeling nauw met elkaar verbonden zijn. Bedoeld voor mensen die zichzelf en anderen verder willen brengen in het leven én bewust kiezen voor het wonen in een community. Om de plannen definitief te maken is een bestemmingsplanwijziging nodig. Voor deze ter visie wordt gelegd bij de gemeente informeerden we vandaag omwonenden en ondernemers uit de buurt op hoofdlijn over de plannen.

De Performance Factory is eigendom van woningcorporatie Domijn. De afgelopen jaren kregen alle gebouwen op het voormalige fabrieksterrein invulling. De laatste stap in het totaalplan is de ontwikkeling van een wooncommunity op de hoek van de Oldenzaalsestraat en Hoge Bothofstraat. We willen hiermee een extra impuls geven aan de Performance Factory. En tegelijkertijd talent boeien en binden aan de stad.

Wooncommunity in hartje Enschede
De manier waarop mensen willen wonen, werken en leven verandert. We willen aan blijven sluiten op de wensen en behoeften van bewoners, óók als dat om nieuwe woonvormen gaat. Daarom werken we plannen uit voor een complex met 185 appartementen en 17 woon-werkstudio´s met op de begane grond commerciële ruimte. De appartementen zijn voor mensen die alleen of met een partner samenwonen (1- en 2-persoonshuishoudens) en worden rondom een gezamenlijke binnentuin gebouwd. Bij de woon-werkstudio’s richten we ons op startups: kleine, nieuwe bedrijven.

Mensen wonen straks samen in een prachtig gebouw in het centrum. De Performance Factory biedt bewoners een bedrijvige, inspirerende omgeving met een foodhal, kunst, cultuur, ambacht, sport én ondernemerschap. We kijken met partijen en ondernemers van de Performance Factory of het mogelijk is om diensten aan bewoners aan te bieden.

Plannen verder uitwerken
De bestemmingsplanwijziging ligt van 2 september tot 13 oktober ter visie bij de gemeente, voordat die wordt vastgesteld. In dit plan is te zien waar het gebouw precies komt te liggen en hoe het er ongeveer uit komt te zien. Ondertussen werken wij onze plannen verder uit. Dit najaar hopen we er een klap op te kunnen geven. Dan worden ook de definitieve plannen gepresenteerd. Daarna kan medio 2022 worden gestart met de bouw.

Je kunt je op dit moment nog niet aanmelden voor een woning.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Dat is echt wel beter! En dat zal ook wel een redelijk hoog gebouw worden hopelijk.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Oh sorry, lees dit nu pas.
Ik had een nieuw topic aangemaakt hiervoor.
Plaats reactie