Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrumkwadraat.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

enschedeinansichten schreef: vr jun 17, 2022 9:48 pm Binnenkort daar ook zo'n nieuwerwetse keerlus ?
Die is al af. Volgens mij is het kruispunt nog steeds dicht? Het zou toch vandaag opengaan?
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

vooral chaos , en komende maandag gaat de boddenkampsingel dicht, vreugde alom...
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door TA »

Dat het kneuzenteam nog niet is ontslagen... Echt, wat een doorgeslagen onzin is dit aan het worden.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Eerlijk is eerlijk: Om 16:30 kon ik als fietser moeiteloos de Molenstraat door. :D Nu jullie nog met de auto..

De al eerder besproken korte strook voor fietsers rechtsaf, moet zich nog bewijzen als het spoor dicht is.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

altijd fijn in de auto , ook als het regent hagelt sneeuwt, muziek naar eigen keuze , ik regel de temperatuur , en verder kan ik doen en laten wat ik wil, fietsen is leuk , maar niet als het moet.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Bouwvergunning Il Villaggio nog niet rond, maar dat heeft vaak ook met onderbezetting te maken hoorde ik?
Deurningerstraat (bouwnummers 1 t/m 23) (V-2022-1839): het bouwen van 23 geschakelde woningen en het aanleggen van uitwegen (nieuwe uiterste beslistermijn d.d. 21 juli 2022)
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Topnieuws om dat ontzettend lelijke stationsgebied aan te pakken:
Grootste deel naar Enschede

Het grootste deel van het geld komt in Enschede terecht. Er gaat, inclusief btw, 20,5 miljoen euro naar het project rond het stationsgebied Enschede. Hier moeten 1750 nieuwe huizen komen. Het geld wordt gebruikt voor een zogenaamde mobiliteitshub, het busstation en fietssnelweg F35. Dat moet de bereikbaarheid van dit woongebied verbeteren.

Voor het plan Enschede Cromhoff, in het gebied Zuiderval/Getfertsingel, met 500 huizen, komt 5,7 miljoen euro subsidie beschikbaar. Dat geld wordt gebruikt voor fietsverbindingen, de aanleg van een ontsluitingsweg en het waternetwerk.

https://www.tubantia.nl/enschede/almelo ... ~a4b62c17/

Bedenk wel dat het geld dus voor infra is en de huizen al eerder aangekondigd zijn.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

tijd om dat gespuis in het gemeentehuis eens aan te pakken , die maakten het zo lelijk en overtreffen dat nog dagelijks.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Erg mooi nieuws dat het stationsgebied "snel" wordt aangepakt. Dat worden leuke projecten om te volgen.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

ja lachuh...
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Met al die parkeergarages zou een complete tunnel onder het centrum door voor automobilisten toch de volgende stap moeten zijn. :) Dat lijkt me nuttiger dan dat spoor.
Mega rijksbijdrage van 21 miljoen voor Enschede: nieuwe parkeergarage onder Stationsplein, woningen en winkels
https://www.tubantia.nl/enschede/mega-r ... ~a9d6380f/
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door enschedeinansichten »

Ik ga voor een metro.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Zoals bekend wordt er binnenkort op 2 locaties op de Deurningerstraat gebouwd: Il Villaggio en ook op de hoek Drienerweg door o.a. De Woonplaats.

Inmiddels is bekend dat De Woonplaats ook 16 woningen ergens anders aan de Deurningerstraat wil gaan bouwen. Dat is nog niet concreet, maar dat zal vermoedelijk om het gebied gaan van autoverkoper Stuivenberg en de pizzaria.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

en wat zegt luigi daar over ?
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Koos schreef: di jul 05, 2022 7:26 pm Zoals bekend wordt er binnenkort op 2 locaties op de Deurningerstraat gebouwd: Il Villaggio en ook op de hoek Drienerweg door o.a. De Woonplaats.

Inmiddels is bekend dat De Woonplaats ook 16 woningen ergens anders aan de Deurningerstraat wil gaan bouwen. Dat is nog niet concreet, maar dat zal vermoedelijk om het gebied gaan van autoverkoper Stuivenberg en de pizzaria.
Dat zou wel zeer wenselijk zijn wat betreft het aanzicht van dat gedeelte van de straat.
Waar heb jij deze informatie vandaan gehaald?
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Deurningerstraat (bouwnummers 1 t/m 23) (V-2022-1839): het bouwen van 23 geschakelde woningen (verleend d.d.29 juni 2022)
Bouwvergunning is rond van de Italiaanse wijk!
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Hendrik »

De "Italiaanse wijk", een heel mooi eufemisme voor lekker dicht op elkaar bouwen. Daar mee wil ik niet zeggen dat het niet leuk of mooi kan worden, maar veel Italiaans zal de echte Napolitaan of Romein er niet aan vinden.
Wat sas as dós was kaans.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Helemaal mee eens Hendrik! Het was ook lichtelijk spottelijk, maar dat kan je ook niet raden. Ik zou zoiets nooit kopen. Totaal gebrek aan privacy.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

De bouwvergunning is aangevraagd:
Oldenzaalsestraat t.h.v. kruising met de Parallelweg (perceel 14113) (V-2022-4017):
het bouwen van 17 atelierwoningen, ruimten voor commerciële- en maatschappelijke doeleinden en 185 huurappartementen (Performance Factory) (ingediend d.d. 5 juli 2022)
Ik hoorde ook dat de opleverdatum van dit project 2023 is. Aangezien het prefab is, zou dat ook nog wel haalbaar zijn.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Dat zou wel heel mooi zijn. Is een mooi project om te volgen.
Plaats reactie