Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrumkwadraat.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Ik vind het een hele mooie aanwinst voor de stad.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Hendrik »

Het grote mopperen kan weer beginnen! mag ik het nog mooi vinden? wat o wat is dan wel mooi?
Wat sas as dós was kaans.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Boriq »

Ik vind het (ook gezien de andere ontwikkelingen) een mooie aanwinst op die plek in de stad. Had het twee of drie verdiepingen hoger mogen zijn? Ja, was wel mooier geweest, maar ik denk dat we hier ook prima tevreden mee mogen zijn.
Ook het terrein rond de melkhal gaat hard de hoogte in, ook veel van dezelfde herenhuizen, maar allemaal net wat anders, net als Bruningmeyer
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

1 schrale troost , het gaat allemaal wel weer tegen de vlakte.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

De invulling voor de komende 5 jaar van de Oude garage-Kokkeler aan de Deurningerstraat is bekend. Na die periode zal het grote terrein waarschijnlijk herontwikkeld worden (Centrumkwadraat gebied).

-Joost Vervoorn, l’atelier 1919 (Autobedrijf)
-Henry Heinhuis kickboksschool Gym053
-Voor de laatste ruimte wordt nog een derde partij gezocht


Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Arie »

Koos schreef: di feb 22, 2022 8:30 am De invulling voor de komende 5 jaar van de Oude garage-Kokkeler aan de Deurningerstraat is bekend. Na die periode zal het grote terrein waarschijnlijk herontwikkeld worden (Centrumkwadraat gebied).

-Joost Vervoorn, l’atelier 1919 (Autobedrijf)
-Henry Heinhuis kickboksschool Gym053
-Voor de laatste ruimte wordt nog een derde partij gezocht


Afbeelding
Dan gaat het dus om deze panden aan de Hengelosestraat hoek Deurningerstraat?
Bijlagen
Hengelosestraat 32 hoek Deurningerstraat Kokkeler.jpg
Hengelosestraat 32 hoek Deurningerstraat Kokkeler.jpg (79.87 KiB) 3933 keer bekeken
Hengelosestraat 32 vm garage Kokkeler.JPG
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Arie schreef: di feb 22, 2022 11:21 am Dan gaat het dus om deze panden aan de Hengelosestraat hoek Deurningerstraat?
Ik snap wel dat ze iets willen gaan doen in deze driehoek (h'losestraat-raiffeisenstraat-deurningerstraat). Vooral bovenin staat veel matige bebouwing (drankhandel-studentenhuis-winkels). Wat ze met die panden op de foto's willen gaan doen weet ik niet. Het lijkt me wel dat je uit ieder decennium wat bouwwerken moet laten staan..
Robertus69
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 02, 2020 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Robertus69 »

Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

De Molenstraat gaat echt een mooie straat worden.
Sno2
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: wo aug 18, 2021 7:43 am

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sno2 »

Ik ben wel bang voor nog minder groen in de stad. Niet dat dat braakliggende stukje nou zo'n oase is, maar stukje bij beetje worden er steeds meer bomen gekapt. (Ik ben nog steeds verbitterd over de Hornbach merk ik)
boelie
Member
Member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mei 01, 2017 7:52 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door boelie »

Plannen voor realisatie van 't bolke komen ook dichterbij kopt de nieuwsbrief van de gemeente. Met verbazing lees ik dat ze de gevel van nummer 12 willen inpassen in het nieuwe ontwerp. Ik mag toch maar hopen dat het gewoon plat gaat want het ziet er niet uit!
Bijlagen
IMG_05032022_175234_(1080_x_1999_pixel).jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Arie »

boelie schreef: za mar 05, 2022 5:45 pm Plannen voor realisatie van 't bolke komen ook dichterbij kopt de nieuwsbrief van de gemeente. Met verbazing lees ik dat ze de gevel van nummer 12 willen inpassen in het nieuwe ontwerp. Ik mag toch maar hopen dat het gewoon plat gaat want het ziet er niet uit!
In het pand Molenstraat 12 zat vroeger de kapperszaak Nijhuis. Zie ook mijn bericht van 10-6-2021 op: viewtopic.php?f=3&t=27368&p=188583&hili ... ak#p188583
Bijlagen
Molenstraat 12 kapperszaak Nijhuis.jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Veteraan »

Een stukje oude glorie tussen alle nieuwbouw, dat zou toch mooi zijn? Maar dan wel zoals het was en daarna blijven onderhouden.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Hendrik »

boelie schreef: za mar 05, 2022 5:45 pm Plannen voor realisatie van 't bolke komen ook dichterbij kopt de nieuwsbrief van de gemeente. Met verbazing lees ik dat ze de gevel van nummer 12 willen inpassen in het nieuwe ontwerp. Ik mag toch maar hopen dat het gewoon plat gaat want het ziet er niet uit!
Daar zijn de meningen dan over verdeeld :lol: Ik en velen op deze site ijveren voor het behoud. Het is een heel gaaf pandje in de zgn "Amsterdamsche School stijl" . Ik hoopte er op dat het ingepast zou worden. Nog voor dat er maar sprake was van nieuwbouwplannen heb ik het ter sprake gebracht. Warempel. alsof ze meelezen bij de gemeente-ambtenaren in de Noordmolen. Mooi gerestaureerd is het een pareltje. De panden links en rechts zien er inderdaad niet uit.
Wat sas as dós was kaans.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Ik ben positief over de veranderingen (verkeerstechnisch niet) en ik ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Echte stedelijke vernieuwing.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Ik vind het ook wel prima geworden. Het mist nu nog wat levendigheid, maar het zal snel bewoond gaan worden.

Van het volgende project in de omgeving is de bouwvergunning verleend, dus er kan gestart worden:
Deurningerstraat (bouwnummers 1 t/m 23) (V-2022-1839): het bouwen van 23 geschakelde woningen en het aanleggen van uitwegen (ingediend d.d. 28 maart 2022)
https://www.nieuwwonentwente.nl/nieuwbo ... villaggio/
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Goed nieuws!
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Universiteit verkoopt ‘De Efteling’ in Enschede aan het Rijk

ENSCHEDE - Een van de meest markante gebouwen in de stad is verkocht: het ITC-gebouw aan de Hengelosestraat. In de volksmond wordt het De Efteling genoemd.
https://www.tubantia.nl/enschede/univer ... ~a3153378/

Zo dicht bij het station maakt het ook wel typisch een overheidslocatie. Wat zou er dan gevestigd worden? Het is een enorm pand. De SLO is naar Amersfoort vertrokken, maar huurt dacht ik nog een paar losse M2 elders. Dat zal dus niet voor voldoende vulling zorgen.. Het zou wel een stunt zijn als de Belastingdienst verhuisd en het oude pand getransformeerd wordt naar woningen. Geen idee of dat pand daarvoor geschikt is.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Ik ben ook wel benieuwd wat erin komt dan. Ze zullen er vast wel iets voor in de planning hebben.
Plaats reactie