Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrumkwadraat.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Naar het westen dus. :)
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Ik denk dat het gebouw links midden van de belastingdienst is. Die ronding zit ook in de huidige entree. Links achterin Menzis/ITC.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Koos schreef: vr mei 28, 2021 7:18 pm Ik denk dat het gebouw links midden van de belastingdienst is. Die ronding zit ook in de huidige entree. Links achterin Menzis/ITC.
Inderdaad.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door enschedeinansichten »

Klopt.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door TA »

Het kneuzenkorps gaat door deze stad volledig onbereikbaar te maken. En zich landelijk maar hard maken voor een betere verbinding met de rest van het land terwijl ze de stad voor de eigen inwoners volledig afsluiten. Man man man...
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Vandaag was ik bij het Hardick aan het werk en kon dus mooi foto's maken van de achterkant van het Bruningmeyer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Rooy »

Bedankt voor de foto's. Eindelijk wat goede voortgang zichtbaar sinds de laatste foto's hier. :)
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Acidor »

mooie update
Ooh noh
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

mooie eend wel...
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Bedankt voor de positieve reacties maar weer. De Molenstraat gaat wel mooi worden met dit soort projectjes, alleen jammer van het fietsstraat gebeuren.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Zeg dat wel..

Die nieuwe Molenstraat oogt zeker mooi, maar is voor fietsers ook niks. En dan te bedenken dat het een fietsstraat is. Doordat de straat zo smal is en de stoeprand hoog, kan je auto's niet rechts inhalen. Dan sta je dus voor jan doedel te wachten in de rij als er 10 auto's voor het stoplicht staan. Die rechtsaf voorsorteerstrook voor fietsers is echt véél te kort waardoor je 100 meter voor het stoplicht vast komt te staan als fietser. Waar slaat dit op?!
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Welk stoplicht?

Want gemotoriseerd verkeer mag toch straks alleen van Oost naar west? Eenrichtingsverkeer toch?
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Als je over de Molenstraat fietst en je komt bij de kruising van de Oldenzaalsestraat met verkeerslichten en je wil daar rechtsaf. Dat lukt gewoon niet. Je komt als fietser gewoon niet bij het stoplicht. Terwijl je normaal gesproken als fietser gewoon door kan rijden als je rechtsaf wilt.

Het is trouwens geen eenrichtingsverkeer: auto's kunnen beide richtingen op en dat gaat wel prima.

Ik denk dat de oplossing is: het verlengen van de voorsorteerstrook voor fietsers tot aan de Hengelosestraat...
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Koos schreef: do jun 03, 2021 9:50 pm Die rechtsaf voorsorteerstrook voor fietsers is echt véél te kort waardoor je 100 meter voor het stoplicht vast komt te staan als fietser. Waar slaat dit op?!
Vandaag gezien dat veel fietsers inmiddels de workaround toepassen. Ter hoogte van de gele flat kun je als fietser eenvoudig de zeer brede stoep op en kun je makkelijk en het snelst verder.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Daar zal dan ook wel weer een aanpassing komen zoals bij de Hoge Bothofstraat. Ik weet niet wie dit allemaal bedenkt bij de gemeente, maar misschien wordt het eens tijd dat ze iemand anders aannemen.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

ik vermoed dat de beste ideen komen van de ambtenaren die buiten enschede wonen en in de parkeergarage onder het stadhuis hun auto hebben staan...
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door TA »

Koos schreef: do jun 03, 2021 9:50 pm Zeg dat wel..

Die nieuwe Molenstraat oogt zeker mooi, maar is voor fietsers ook niks. En dan te bedenken dat het een fietsstraat is. Doordat de straat zo smal is en de stoeprand hoog, kan je auto's niet rechts inhalen. Dan sta je dus voor jan doedel te wachten in de rij als er 10 auto's voor het stoplicht staan. Die rechtsaf voorsorteerstrook voor fietsers is echt véél te kort waardoor je 100 meter voor het stoplicht vast komt te staan als fietser. Waar slaat dit op?!
Kwam er gisteren langs met mijn vrouw en zij het direct al: hoe is dit dan weer verzonnen?! Alles en iedereen achter elkaar in de file.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Highlander »

Ik woon in de binnenstad en moet tegenwoordig telefonisch uitleggen aan bezoekers maar ook bezorgdiensten hoe ze moeten rijden (vanaf de noordkant is het centrum zo ongeveer onbereikbaar nu).

Dat auto's ontmoedigen gaat wel goed zo :)
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Hendrik »

Er zijn plannen om 't Bolke af te breken en de hele wand ernaast! Maar 1 van de juweeltjes van de binnenstad staat ertussen. Komen we in opstand?. De gemeente Enschede zou in mijn achting stijgen als ze bv alleen maar de gevel inpassen in de nieuwbouw.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Arie »

Hendrik schreef: do jun 10, 2021 3:04 pm Er zijn plannen om 't Bolke af te breken en de hele wand ernaast! Maar 1 van de juweeltjes van de binnenstad staat ertussen. Komen we in opstand?. De gemeente Enschede zou in mijn achting stijgen als ze bv alleen maar de gevel inpassen in de nieuwbouw.
Ter herinnering. Het betreft dus het pand Molenstraat 12 waarin vroeger de kapperszaak Nijhuis zat.
Bijlagen
Molenstraat 12 kapperszaak Nijhuis.jpg
Molenstraat 12 kapperszaak Willem Nijhuis.jpg
Molenstraat 12.jpg
Molenstraat 6-8 en 12  Links videotheek Amsterdam en rechts Bölke 1978.jpg
Molenstraat 6-8 en 12 Links videotheek Amsterdam en rechts Bölke 1978.jpg (49.22 KiB) 4235 keer bekeken
Plaats reactie