Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centrumkwadraat.

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Koos schreef: do jul 01, 2021 11:23 pm Weinig prefab hier. Vloeren worden gestort volgens mij. Jammer genoeg kan je de bouw niet echt volgen. Maargoed, veiligheid met steigers en doeken is natuurlijk belangrijker dan kunnen meegluren.

Over de Molenstraat: De gemeente heeft een reactie gegeven dat het nog niet af is en dat volgend jaar(!) het kruispunt vervangen wordt door een ovatonde zodat de doorstroming voor fietsers verbetert.

Vandaag stonden de auto's tot aan het leger des heils! Fietsers kunnen dus nog steeds het kruispunt niet bereiken. Als de spoorwegovergang dicht is, loopt de hele Molenstraat vol en worden fietsers gedupeerd. Een nieuw kruispunt zal dat probleem toch niet verhelpen? Dat kun je geen fietsstraat noemen..

https://www.tubantia.nl/enschede/gloedn ... gle.com%2F
Wat mij irriteert is dat ze om de hete brei heen lullen. 'Het is nog niet af''.
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat het inderdaad nog niet af is maar ook dat ze een domme fout hebben gemaakt.
Iedereen maakt fouten, maar omdat het publiek geld betreft is er natuurlijk een mate van transparant zijn en dan komen ze met zo'n k*tsmoesje...
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Sunny schreef: za jul 03, 2021 8:04 pm
Koos schreef: do jul 01, 2021 11:23 pm Weinig prefab hier. Vloeren worden gestort volgens mij. Jammer genoeg kan je de bouw niet echt volgen. Maargoed, veiligheid met steigers en doeken is natuurlijk belangrijker dan kunnen meegluren.

Over de Molenstraat: De gemeente heeft een reactie gegeven dat het nog niet af is en dat volgend jaar(!) het kruispunt vervangen wordt door een ovatonde zodat de doorstroming voor fietsers verbetert.

Vandaag stonden de auto's tot aan het leger des heils! Fietsers kunnen dus nog steeds het kruispunt niet bereiken. Als de spoorwegovergang dicht is, loopt de hele Molenstraat vol en worden fietsers gedupeerd. Een nieuw kruispunt zal dat probleem toch niet verhelpen? Dat kun je geen fietsstraat noemen..

https://www.tubantia.nl/enschede/gloedn ... gle.com%2F
Wat mij irriteert is dat ze om de hete brei heen lullen. 'Het is nog niet af''.
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat het inderdaad nog niet af is maar ook dat ze een domme fout hebben gemaakt.
Iedereen maakt fouten, maar omdat het publiek geld betreft is er natuurlijk een mate van transparant zijn en dan komen ze met zo'n k*tsmoesje...
Heb je gelijk in. De schaal van het door de gemeente gemaakte plaatje van de toekomstige kruising klopt ook niet. Het lijkt te suggereren dat de spoorbomen zich verder van de kruising bevinden, terwijl in het echt de spoorwegovergang vrijwel tegen de kruising zit. Ik heb gisteren gekeken en er passen echt maar 2 auto's op de kruising voor de spoorwegbomen.

Als de spoorwegbomen dicht zijn en auto 1+2 staan te wachten plus de 3e auto op de Molenstraat, is alles geblokkeerd. Ook al wil auto 4 rechtdoor of linksaf, dat zal niet gaan. En fietsers op de Molenstraat kunnen er dan ook niet meer langs.

Afbeelding
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Boriq »

Die overgang voor Molenstraat < - > Oosterstraat is zo smal dat ik bijna het idee krijg dat die alleen voor fietsers is en auto's vanuit de Molenstraat alleen rechtsaf kunnen en dan evt. omdraaien bij de kruising met de van Lochemstraat om richting het noorden te rijden.
Om het vrij te houden zullen er wel grote kruisen op de weg verschijnen om de kruising enigzins vrij te houden.

Daarnaast zag ik op LinkedIn een bericht dat men op zoek is naar ondernemers die iets willen gaan doen met de oude Huiskes Kokkeler garage en parkeerterrein aan de Deurningerstraat: meer info via: http://www.driehoek-challenge.nl/
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

hoe kom je dan bij de oosterpoort ?
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Boriq »

Vanuit de Oldenzaalsestraat (uit het noorden) en Molenstraat zal dat wel via de kruising bij de van Lochemstraat zijn.
In de nieuwsbrief van Centrumkwadraat uit Mei staat de situatie hierboven als van boven en daarop is goed te zien dat er op de oversteek een paaltje is ingetekend:

Afbeelding
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door TA »

hans schreef: vr jul 02, 2021 9:53 pmgod bewaar.
Waarom ga je niet in Albergen wonen?
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

ja , doe dat !
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door TA »

hans schreef: ma jul 05, 2021 10:23 amja , doe dat !
Ik meen het oprecht. Als je alles met betrekking tot stedelijkheid afkeurt, waarom woon je dan in een stedelijk gebied?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Vincent1971 »

hans schreef: zo jul 04, 2021 11:43 pm hoe kom je dan bij de oosterpoort ?
Vanuit de richting Oldenzaal denk ik dat je via de overbelaste singel moet rijden om bij de Oosterpoort te komen. Of doorrijden en ergens bij de Heurne of zo omdraaien. Wordt er voor elke verkeersgebeuiker niet beter op de bereikbaarheid zo te zien.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Veteraan »

hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

TA schreef: ma jul 05, 2021 10:31 am
hans schreef: ma jul 05, 2021 10:23 amja , doe dat !
Ik meen het oprecht. Als je alles met betrekking tot stedelijkheid afkeurt, waarom woon je dan in een stedelijk gebied?
Ik woon helemaal niet in een stedelijk gebied.
Fijne oude buitenwijk met normaal volk , gien droosjesmakers.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Rooy »

Rustige oude buitenwijken met normaal volk kunnen bestaan omdat er andere plekken bestaan voor mensen die niet normaal zijn en dat niet kunnen betalen of juist stedelijk willen wonen. Aha.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Hendrik »

Dan moet er wel een definitie zijn van wat " normaal" is.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Highlander »

hans schreef: ma jul 05, 2021 1:17 pm
Ik woon helemaal niet in een stedelijk gebied.
Fijne oude buitenwijk met normaal volk , gien droosjesmakers.
Is het niet prettig dat je in een stad woont die zowel oude buitenwijken heeft als stedelijkheid en een mooi buitengebied? Voor elk wat wils.

In je buitenwijk heb je waarschijnlijk een winkelcentrum en andere voorzieningen, je hoeft er niet eens uit als je dat niet wil :)
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door hans »

de andere voorzieningen zijn allemaal wegbezuinigd.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Twekkelerveld »

Bij Bruningmeijer vordert de bouw rustig aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Dank voor de update.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Koos »

Eigenlijk begrijp ik niet waarom de werkzaamheden nu al wekenlang stilliggen op de Molenstraat?! Het is nog steeds een bende. Wel is men begonnen met het stuk straat bij het stadskantoor, maar het eerste gedeelte is dus niet afgemaakt.
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centrumkwadraat.

Bericht door Vincent1971 »

Koos schreef: di jul 13, 2021 6:35 pm Eigenlijk begrijp ik niet waarom de werkzaamheden nu al wekenlang stilliggen op de Molenstraat?! Het is nog steeds een bende. Wel is men begonnen met het stuk straat bij het stadskantoor, maar het eerste gedeelte is dus niet afgemaakt.
Bouwvakantie denk ik :idee:
Een goed begin heeft geen einde
Plaats reactie