Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Tattersall

Informatie en vorderingen.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Tattersall

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het grauwe beeld van Tattersall verdwijnt mooi zo.
Nu nog nieuw groen op de Oldenzaalsestraat en het ziet er weer wat aantrekkelijker uit.
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rooy »

Jaaa, ik vind dit mooi. Dat moeten we in Nederland meer doen, die grauwe bedoeling eens schilderen met een kleurtje.
Boddenkamp
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:11 am

Re: Tattersall

Bericht door Boddenkamp »

Hoewel dit een ontzettende verbetering is ten opzichte van hoe het was, vind ik het nog steeds een van de lelijkste plekken van de stad (en dat zijn er nogal wat). Het begint met de parkeerplaats voor de oude polaroid aan de Oldenzaalse straat. Dan het ontbreken van bomen, dan dit blokje en als sluitstuk de achterkant van het Van Heekplein. Enschedese lelijkheid in optima forma. Dit stukje stad heeft zowel volume als groen nodig.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door TA »

Boddenkamp schreef: wo aug 22, 2018 8:39 am Hoewel dit een ontzettende verbetering is ten opzichte van hoe het was, vind ik het nog steeds een van de lelijkste plekken van de stad (en dat zijn er nogal wat). Het begint met de parkeerplaats voor de oude polaroid aan de Oldenzaalse straat. Dan het ontbreken van bomen, dan dit blokje en als sluitstuk de achterkant van het Van Heekplein. Enschedese lelijkheid in optima forma. Dit stukje stad heeft zowel volume als groen nodig.
Hear hear!
Het is inderdaad een enorme verbetering, maar man wat is de Oldenzaalsestraat van een uitzonderlijke lelijkheid.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Tattersall

Bericht door hans »

maar gelukkig niet niet zo lelijk als veel van de nieuwbouw.
Boddenkamp
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: di nov 03, 2015 10:11 am

Re: Tattersall

Bericht door Boddenkamp »

hans schreef: wo aug 22, 2018 5:18 pm maar gelukkig niet niet zo lelijk als veel van de nieuwbouw.
Zo kennen we je Hans: altijd kritisch op zowel nieuw- als hoogbouw. Ik ben alleen wel benieuwd of je in dit geval ook een concreet voorbeeld in gedachten hebt. Kan jij een straat noemen (zeg 500 meter) dat nog lelijker is dan de 500 meter hierboven beschreven?
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

Dat groen komt wel weer terug. Ze gaan eerst een nieuw riool aanleggen en dan wordt de straat opnieuw ingericht. Maar er mag inderdaad wel wat meer volume aan de Oldenzaalsestraat.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Tattersall

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Tattersall

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tattersall

Bericht door enschedeinansichten »

Oldenzaalsestraat 2019.JPG
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Tattersall

Bericht door Hendrik »

Ik stond er deze week bij en zag dat deze buizen uit Polen komen.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

Mooie updates!
Rooy
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 4:50 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Rooy »

Ik vind de geschilderde woningen er goed uit zien en de vernieuwing van het bankgebouw heeft ook mooi uitgepakt.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Tattersall

Bericht door Sunny »

Ja man, wat een gigantische verandering, het oude ABN gebouw.
En dat pas na een jaar of 23?
Gebruikersavatar
Tukker90
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: vr jul 23, 2010 1:55 pm

Re: Tattersall

Bericht door Tukker90 »

Begin van een Wadi is inmiddels zichtbaar...
Het duurt wel lang als je het mij vraagt :P
Bijlagen
image-2019-05-12 (1).jpg
image-2019-05-12 (3).jpg
image-2019-05-12 (2).jpg
image-2019-05-12.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

Komt er wel mooi uit te zien. Hebben we toch nog een soort van gracht in de stad. :) Maar dat laden en lossen wordt wel moeilijk bij de Mediamarkt.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Twekkelerveld »

Zo zag het er vorig jaar nog uit:
Afbeelding
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Tattersall

Bericht door Highlander »

Kom er regelmatig lopend langs want vrienden van me wonen daar. Wat een onmeunige rioolbuizen zijn er daar ingegaan zeg, manshoog. Is wel nodig ook want bij een stortbui overstroomde de hoek De Klomp/Oldenzaalsestraat regelmatig. Laagste punt van het centrum, blijkbaar.

Zou fijn zijn als dat gebouw aan de centrumkant, naast de Klanderij (Humanitas zit daar nu geloof ik in) een zelfde soort kleurige opknapbeurt zou krijgen als Tattersall. Zou er een stuk van opknappen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Arie »

De appartementen in het voormalig ABN kantoor aan de Oldenzaalsestraat zijn nu ook bijna klaar. Onderstaande foto gezien vanuit de Kortelandstraat.
Bijlagen
Kortelandstraat achterkant voormalig ABN gebouw aan de Oldenzaalsestraat. mei 2019.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Tattersall

Bericht door Arie »

Wijk Tattersall in Enschede is na grote renovatie weer van de bewoners
Gepubliceerd: Donderdag 16 mei 2019

VIDEO | Wijk Tattersall in Enschede is na grote renovatie weer van de bewoners, zie: http://enschede.1twente.nl/video-%7c-wi ... em?1132135
Een ijsbus, een melkbus, een wokbus. Een steltenloper. Een muzikaal trio. Geen moeite heeft De Woonplaats gespaard om de wijk Tattersall een feestje te bezorgen ter ere van de renovatie.

„We geven de wijk terug aan de bewoners”, besluit Marion Wolters namens De Woonplaats haar toespraakje. De tientallen bewoners rondom het versierde hofje applaudisseren. Drie jaar duurde de renovatie van het wijkje langs de Hoge Bothofstraat. Het is natuurlijk maar net wie je het vraagt, maar vraag je het aan Rieke Spijk, dan is Tattersall er echt van opgeknapt.

Ze heeft recht van spreken. Met haar man Willy en twee buren waren ze veertig jaar geleden letterlijk de eerste bewoners. In de jaren erna zagen ze de wijk veranderen. „Zeg maar gewoon: achteruit gaan. Toen we hier net woonden was het vliegveld nog open. Veel woningen werden verhuurd aan vliegeniers. Later werden het veel studenten en toen kwamen de coffeeshops.”

Drugsoverlast
De wijk gleed af. Drugsgebruikers sliepen onder de trappen. Dat is sinds de renovatie niet meer mogelijk. „De wijk is echt opgeknapt”, zegt ze. Maar ook in de jaren dat veel Enschedeërs de wijk in de avonduren liever meden heeft ze nooit overwogen om weg te gaan. „Nee hoor. Ik ben thuis, ik trek me er niks van aan. Ik heb alleen een tijdje gedacht dat ik wat kleiner wilde wonen, maar je hebt hier in Tattersall alles zo mooi bij de hand hè?” Dus ze bleef. Wat zou ze nu nog graag anders zien? „Het afval. Dat is het grootste probleem. Mensen gooien het gewoon bij de containers. En de tuintjes. Toen ik hier kwam wonen heb ik ervoor getekend dat de gemeente de voortuintjes zou onderhouden.” Daar is de gemeente ergens in de afgelopen veertig jaar blijkbaar mee gestopt. „Maar dat heeft ze mij nooit verteld. Dus ik vertik het om het zelf te doen.”

Sommige wijkbewoners zijn wat kritischer op het werk dat aannemer Dura Vermeer leverde. „Ze hebben hun best gedaan”, zegt een bewoonster, die sinds een jaar of drie in het wijkje woont. „Maar de afwerking is echt slecht.” Ze somt op: schroefgaten van oude leuningen, roestige vlekken, te weinig afwaterputten, bestrating die de verkeerde kant ophelt. De afsluiting van de trappenhuizen is wel een goede zaak, vindt ze. „Ik heb het junkietijdperk niet meegemaakt, maar dicht is prima. En de kleurtjes zijn mooi hoor.”

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Annina Romita
bron: http://enschede.1twente.nl/video-%7c-wi ... em?1132135
Bijlagen
Wijk Tattersall in Enschede is na grote renovatie weer van de bewoners.jpg
Plaats reactie