Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Mekkelholt

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Dit lijkt mij een aardig project om te volgen.



https://www.youtube.com/watch?v=ZYS13n3jzMY
Gebruikersavatar
Dimitri
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 1:11 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Dimitri »

Mijn buurt gaat dus behoorlijk op de schop!! Hier en daar hoorde ik al wat verhalen dat ze het zouden verbouwen. Vaak ook weer uitgesteld, of hoorde je er niks van. Maar mooi dat het toch eindelijk gaat gebeuren!
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Beetje troosteloos op het moment en dit is al een tijdje zo.

Afbeelding
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Mekkelholt

Bericht door hans »

tja , hoogbouw he....
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

@Hans: Ik doelde meer op de leegstand. Of het nu hoogbouw is of niet er woont al een tijdje niemand meer. Ook staan de bouwhekken er al een tijd, maar er lijkt niet veel te gebeuren.
Gebruikersavatar
Anthony
Member
Member
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jan 17, 2018 12:54 am
Locatie: New York

Re: Mekkelholt

Bericht door Anthony »

Afbeelding

Het is nu een poos geleden dat ik hier ben opgegroeid. Het zag er toen nog een stuk levendig en gezelliger uit! Toch is het een buurt met voor Nederlandse begrippen een aardig stedelijk karakter. Op de foto valt te zien dat er toch rondom het Fazantplein best een stedelijk karakter behouden, maar ruimtelijk ook versterkt wordt. Er worden nieuwe appartementenblokken aan weerszijden van het plein gebouwd van 5 bouwlagen, een laag meer dan wat er momenteel staat. Als het goed is wordt er nog een beeldkwaliteitsplan voor opgesteld :) Ik kijk erg uit naar het eindresultaat en zal dit forum volgen!
Bensel
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 10:31 pm

Re: Mekkelholt

Bericht door Bensel »

De sloopplannen zijn vertraagd, zou eerst in oktober/novmber gaan gebeuren, is nu volgens mij naar maart april gegaan. Wel zijn ze nu bezig bij de speeltuin (deze wordt een kwartslag gedraaid), de vrijgekomen ruimte wordt nu bouwklaar gemaakt.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Welkom Anthony! Woon je permanent in Dublin?
On topic: Ik denk dat dit een heel mooi plein gaat worden.
Gebruikersavatar
Anthony
Member
Member
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jan 17, 2018 12:54 am
Locatie: New York

Re: Mekkelholt

Bericht door Anthony »

Bedankt! Ik woon sinds gisteren inderdaad in Dublin. Ik ben nu al ruim een jaar de wereld aan het rondreizen maar volg dit forum al jaren :) Ik dacht ik ga er eens bij.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Arie »

zie ook nog het bericht van 4-4-2016 op: http://www.tvenschedefm.nl/video-de-woo ... tem?808896

De Woonplaats sloopt twee flats in Mekkelholt
Gepubliceerd op: 04/04/2016

VIDEO De Woonplaats sloopt twee flats in Mekkelholt, zie: De Woonplaats sloopt twee flats in Mekkelholt
Gepubliceerd op: 04/04/2016

VIDEO De Woonplaats sloopt twee flats in Mekkelholt
Woningcorporatie De Woonplaats gaat twee appartementencomplexen aan de Fazantstraat slopen en nieuw bouwen. De complexen aan het ‘Fazantplein’, zoals het in de buurt genoemd wordt, zijn toe aan vervanging, doordat er de laatste jaren weinig aandacht aan is besteed. De sloop begint op z’n vroegst in de tweede helft van 2017.


De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in de omliggende wijken Roombeek en Deppenbroek. In Mekkelholt is er weinig vernieuwd. De Woonplaats liet daarom een woononderzoek en een stedenbouwkundige verkenning uitvoeren. Na lang overleg met de gemeente is besloten de complexen te slopen. De nieuwe complexen zijn bedoeld voor de sociale huur.

De komende tijd worden de bewoners van de Fazantstraat geïnformeerd en gaan ze samen met De Woonplaats op zoek naar een nieuwe passende woning. Hierbij krijgen de huidige bewoners van de appartementen voorrang op nieuwe huurders. De woningen die de komende tijd leeg komen te staan, worden tijdelijk verhuurd. De Woonplaats betrekt omwonenden bij de invulling van de nieuwbouw.

De winkelpanden die nu nog in het complex zitten verdwijnen. De meeste winkels staan al leeg en de laatste twee huurders hebben inmiddels een officiële huuropzegging ontvangen.

Het braakliggende terrein dat achter één van de twee te slopen gebouwen ligt, wordt meegenomen in het bouwplan. De Woonplaats wil hier eengezinswoningen bouwen die ook voor de sociale verhuur bedoeld zijn. Onze reporters zijn langs de Fazantstraat gegaan en spraken met Nico-Tom Pen, programmamanager vastgoedontwikkeling van De Woonplaats. Bekijk de reportage hierboven.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM - Foto: Kaidey Balou
Woningcorporatie De Woonplaats gaat twee appartementencomplexen aan de Fazantstraat slopen en nieuw bouwen. De complexen aan het ‘Fazantplein’, zoals het in de buurt genoemd wordt, zijn toe aan vervanging, doordat er de laatste jaren weinig aandacht aan is besteed. De sloop begint op z’n vroegst in de tweede helft van 2017.


De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in de omliggende wijken Roombeek en Deppenbroek. In Mekkelholt is er weinig vernieuwd. De Woonplaats liet daarom een woononderzoek en een stedenbouwkundige verkenning uitvoeren. Na lang overleg met de gemeente is besloten de complexen te slopen. De nieuwe complexen zijn bedoeld voor de sociale huur.

De komende tijd worden de bewoners van de Fazantstraat geïnformeerd en gaan ze samen met De Woonplaats op zoek naar een nieuwe passende woning. Hierbij krijgen de huidige bewoners van de appartementen voorrang op nieuwe huurders. De woningen die de komende tijd leeg komen te staan, worden tijdelijk verhuurd. De Woonplaats betrekt omwonenden bij de invulling van de nieuwbouw.

De winkelpanden die nu nog in het complex zitten verdwijnen. De meeste winkels staan al leeg en de laatste twee huurders hebben inmiddels een officiële huuropzegging ontvangen.

Het braakliggende terrein dat achter één van de twee te slopen gebouwen ligt, wordt meegenomen in het bouwplan. De Woonplaats wil hier eengezinswoningen bouwen die ook voor de sociale verhuur bedoeld zijn. Onze reporters zijn langs de Fazantstraat gegaan en spraken met Nico-Tom Pen, programmamanager vastgoedontwikkeling van De Woonplaats. Bekijk de reportage hierboven.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM - Foto: Kaidey Balou
Bijlagen
Fazantstraat De Woonplaats sloopt twee flats in Mekkelholt 2016.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Arie »

Het Maninaterrein aan de Mekkelholtsweg en Dr. van Damstraat was vroeger het terrein voor de vrachtauto's van Beverdam's Expeditie. bron: facebook Oud Enschede.
Bijlagen
Mekkelholtsweg Maninaterrein vroeger plek voor vrachtauto's Beverdam's Expeditie.jpg
Dr. van Damstraat Maninaterrein vroeger terrein van Beverdam's Expeditie.jpg
Mekkelholtsweg Beverdam's Expeditie.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Bedankt Arie. Dit zijn leuke weetjes. Een transportbedrijf in je achtertuin zie je niet veel meer.
Bensel
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 10:31 pm

Re: Mekkelholt

Bericht door Bensel »

Ze zijn begonnen met de 24 huizen op het terrein van de speeltuin (op de plattegrond eerder in het topic gaat het om gebied E). De sloop van de flats is uitgesteld naar April 2018. Wanneer de speeltuin aangepast wordt weet ik niet, maar ik verwacht na de sloop.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Mekkelholt

Bericht door Sunny »

Het slopen laat ook maar op zich wachten.
Er zullen vast redenen voor zijn, maar als het aan mij ligt mogen ze wel beginnen.

De eengezinswoningen en de speeltuin vorderen gestaag.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Arie »

Sloop flats en winkels Fazantstraat in Enschede begonnen
Gepubliceerd: Dinsdag 19 juni 2018

Sloop flats en winkels Fazantstraat in Enschede begonnen
De leegstaande flats en winkels aan de Fazantstraat in Enschede gaan nu echt tegen de vlakte. Maandag is Kamphuis Sloopwerken begonnen met de asbestsanering. Op de plek van de 'lelijke puist' komen 76 appartementen en negen eengezinswoningen.

De flats en winkels in Mekkelholt, op de rand met de wijk Roombeek, staan al geruime tijd leeg. De bedoeling was dat een jaar geleden al met de sloop begonnen werd. „Maar het vooronderzoek, onder meer naar asbest, vergde meer tijd dan verwacht”, zegt Claudia Huibers van woningcoöperatie De Woonplaats.

De komende weken wordt het gebouw eerst aan de binnenzijde gesloopt, waarbij ook asbest verwijderd moet worden. Na de zomervakantie gaat het gehele complex tegen de vlakte, zodat daarna begonnen kan worden met de nieuwbouw.

Drie blokken
De Woonplaats bouwt aan de Fazantstraat een appartementencomplex en eengezinswoningen, bedoeld voor de sociale huur. De appartementen worden verspreid over drie blokken, met twee blokken aan de ene zijde van de Fazantstraat en een blok er tegenover. Op het braakliggende terrein achter de leegstaande flats op de hoek met de Doctor van Damstraat worden negen eengezinswoningen gebouwd.

Ook het pleintje tussen de twee flats gaat op de schop. De verkeersroute wordt aangepakt, om de weg verkeersluwer te maken. Als alles volgens planning verloopt, worden de appartementen en eengezinswoningen begin 2020 opgeleverd.

Inschrijving
De Woonplaats zegt binnenkort te beginnen met het opstarten van de werving. Geïnteresseerden die in aanmerking komen voor sociale huur, kunnen zich dan inschrijven. „Mensen worden van harte uitgenodigd om zich in te schrijven”, aldus Huibers.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - foto: Rutger Borgerink
bron: http://enschede.1twente.nl/sloop-flats- ... em?1087619
Bijlagen
Sloop flats en winkels Fazantstraat in Enschede begonnen.jpeg
Sloop flats en winkels Fazantstraat in Enschede begonnen.jpeg (201.57 KiB) 12988 keer bekeken
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Weer iets om te volgen dus. :yes:
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Het sloop geweld is nu echt bezig.

Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Mekkelholt

Bericht door Sunny »

Yes! Afgelopen week er ook even langs gefietst.
Ik zal wellicht ook nog wel wat foto's schieten en uploaden.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Mekkelholt

Bericht door Twekkelerveld »

Graag, want ik kom er voorlopig niet meer langs denk ik. :)
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Mekkelholt

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie