Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Die ervaring heb ik ook met het MST. Het is gewoon een fabriek geworden. behandelingen aan de lopende band waar je gewoon een nummer bent.
Ooh noh
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door hans »

de gezondheidszorg is een industrie met een verdienmodel geworden , de menselijke maat geraakt steeds verder op de achtergrond.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

En fouten worden er ook steeds meer gemaakt.
Ooh noh
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Arie »

Ben met die herseninfarct van 2 jaar geleden in het MST wel goed behandeld. Vond het wel vervelend dat ik na een hersenscan lang op een gang alleen, zonder toezicht, in een rolstoel moest wachten om te worden overgebracht naar een verpleegafdeling.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Sunny »

Pitr de Nerd schreef: za jul 04, 2020 4:07 pm Sunny, je hebt zeker geen ervaring met ziekenhuizen? :evil: Die gabberdoedalven sturen je naar huis als het eigenlijk nog niet kan. Met de motivering dat “je beter in je eigen omgeving geneest” maar in werkelijkheid een platte bezuiniging. Als je net geopereerd bent wil je geen half uur in de wachtruimte van het MST zitten. Zelfs als je niet geopereerd bent wil je dat niet. Ongezellig, ongemakkelijke banken, tochtig. Geen lollige ervaring. Ik heb ervaring, ik heb een half jaar lang iedere week mogen wachten op vervoer na chemo. Je bent ziek, misselijk, je wacht, wordt steeds beroerder en dan blijkt dat de taxi ongeveer bij de spoedeisende hulp heeft moeten parkeren omdat de mensen niet begrijpen wat de bordjes “max 5 minuten” of “alleen taxivervoer” betekenen. En dus gewoon een uurtje of wat parkeren bij de hoofdingang. Ik heb in dat halve jaar geen enkele bekeuring zien uitdelen.

Oeps. Je drukt op m’n knoppie blijkbaar. Mijn verhaal komt nogal negatief over terwijl dat niet de bedoeling was. Maar het ergerde me toen wel. Even goeie vrinden…

Pieter
Laat ik vooropstellen dat ik je niet persoonlijk wilde af vallen. Ik las jouw opmerking als zijnde dat je er zelf geen ervaring mee had (ik las het in de trant van ''stel dat je een...').
Ik heb begrip voor de frustraties die je hebt opgedaan terwijl je zelf ernstig ziek was. Tevens hoop ik dat je de behandelingen goed hebt doorstaan.
(Het ziekenhuis is mijn hele leven al een plek waar ik regelmatig kom en meermalen ben geholpen. Ook kom ik er regelmatig met mijn ouders en ook nog beroepsmatig. Maar gelukkig vooralsnog niets levensbedreigend qua (persoonlijk of geliefden), wel beroepsmatig).
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Sinds het nieuwe ziekenhuis complex er staat ben ik al meerdere keren met relatief kleine ingrepen geholpen. Alle keren van verstandskiezen trekken tot plastisch chirurgische ingrepen en darmonderzoeken ben ik zeer goed geholpen. Ik doe dan ook niet mee in het koor van mopperaars op het MST. Pluim voor alle medewerkers.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Veteraan »

Hendrik, volgens mij zijn de mensen die klachten hebben geen mopperaars. Jij hebt toevallig mazzel gehad. Je zou niet in de schoenen van de anderen willen staan.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Veteraan schreef: zo jul 05, 2020 5:37 pm Hendrik, volgens mij zijn de mensen die klachten hebben geen mopperaars. Jij hebt toevallig mazzel gehad. Je zou niet in de schoenen van de anderen willen staan.
Het is geen kwestie van mazzel. Dingen die niet goed gaan worden altijd uitvergroot en blijven lang hangen. Het meeste gaat wel goed, maar soms lijkt het er op dat er in ziekenhuizen geen fouten gemaakt mogen worden. Het is mensenwerk en mensen zijn nou eenmaal feilbaar. Hoewel ik goed besef dat het heel vervelend kan zijn als je blijvende schade ondervind van fouten door artsen of verpleegkundigen gemaakt.
Wat sas as dós was kaans.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door TA »

Ben zelf ook recent erg goed geholpen met een operatie in het MST. Wellicht wel een dagje te vroeg naar huis gestuurd (had nog veel pijn), maar verder niets dan lof voor de efficiënte, maar tegelijkertijd zeer vriendelijke manier van hulp in het MST. Het MST is helaas ook slachtoffer van al het infra gepruts van de gemeente.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Bouw nieuwe mega-bioscoop in Enschede gaat eindelijk beginnen

ENSCHEDE - De megabioscoop in het oude postkantoor aan de Boulevard 1945 gaat naar verwachting begin 2022 open. Dat is vier jaar later dan was gehoopt. De verbouwing kan na de bouwvak, eind augustus, eindelijk beginnen.

Het heeft heel lang geduurd, maar deze week is de omgevingsvergunning voor de verbouw en uitbreiding van het vroegere postkantoor dan toch onherroepelijk geworden.
Grote bioscoop, horeca en kantoren

Dat betekent dat projectontwikkelaar Explorius en aannemer Nijhuis Bouw kunnen beginnen met het realiseren van een concept met een grote bioscoop, horeca en kantoren.

Gedoe met vergunnin­gen zorgde steeds voor uitstel

Volgens John Evers van Explorius Vastgoedontwikkeling is het de verwachting dat Vue Cinema’s en De Beren restaurants over anderhalf jaar hun deuren kunnen openen.

Vue krijgt een bioscoop met negen zalen. Vue heeft in ons land al 21 bioscopen. De Beren opent in Enschede haar eerste restaurant, ruim 600 vierkante meter groot met zicht op het Van Heekplein. De Beren heeft in Nederland inmiddels 71 vestigingen.
Gemeentelijk monument

Naast een bioscoop en een restaurant is een kantoorvleugel gekoppeld aan het markante gebouw aan de Boulevard 1945, dat stamt uit 1960 en een gemeentelijk monument is. De kantoorvleugel aan de zijde van de Kuipersdijk heeft vier kantoorverdiepingen, waarvan de bovenste verdieping verhuurd is aan internetbureau El Nino.

In de plint op de begane grond is nog ruimte beschikbaar voor een horeca of retail.

De geplande opening van de bioscoop werd al diverse keren opgeschort, van 2018 naar dus nu begin 2022. Een jaar geleden nog was de verwachte opening eind van dat jaar, maar ook dat bleek niet haalbaar.
Gedoe met vergunningen

Vergunningsperikelen zorgden steeds voor uitstel. Gewijzigd inzicht is een van de redenen van de vertraging. Zo wilde Vue Cinema’s aanvankelijk een bioscoop met 1200 stoelen. Dat werd later bijgesteld naar 700 stoelen. „Maar dat zijn wel allemaal grote, luxe zetels en in alle zalen”, zei John Evers van Explorius destijds, de eigenaar van het complex.

Verder haakte een horeca-ondernemer op het laatste moment af.

Bron: Bans
Ooh noh
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Goed nieuws voor stad. :banaan:
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Pitr de Nerd »

Geen idee. Het hangt van de toegangsprijs af. Op dit moment liggen de prijzen van een bioskaartje tussen de €12 en €18 per persoon. Een hapje en een drankje in de bios waren altijd astronomisch duur, dat zal niet anders zijn in de megabios. Vergeet ook niet dat je niet voor niks kunt parkeren, in dat gebied is het op straat met een max van 2 uur tot 19:00u, of de parkeergarage. €3 per uur, maar niet alle parkeergarages zijn 24/7 open. Plus dat je in de van Heek garage max €15 betaalt. OV is geen optie, dat brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn, op een tijd dat het jou niet uitkomt. Resultaat: avondje uit, €50. Ik zie de mensen dat niet betalen, zeker niet in deze tijd van 1,5 meter en neergaande conjunctuur. We gaan het zien…

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Het gaat er wel mooi uit zien. Aanwinst voor die plek.
Ooh noh
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Sunny »

Pitr de Nerd schreef: do jul 09, 2020 9:53 pm Geen idee. Het hangt van de toegangsprijs af. Op dit moment liggen de prijzen van een bioskaartje tussen de €12 en €18 per persoon. Een hapje en een drankje in de bios waren altijd astronomisch duur, dat zal niet anders zijn in de megabios. Vergeet ook niet dat je niet voor niks kunt parkeren, in dat gebied is het op straat met een max van 2 uur tot 19:00u, of de parkeergarage. €3 per uur, maar niet alle parkeergarages zijn 24/7 open. Plus dat je in de van Heek garage max €15 betaalt. OV is geen optie, dat brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn, op een tijd dat het jou niet uitkomt. Resultaat: avondje uit, €50. Ik zie de mensen dat niet betalen, zeker niet in deze tijd van 1,5 meter en neergaande conjunctuur. We gaan het zien…

Pieter
Met de fiets, eten kan je thuis, snacken is een optie.
Pilsje erbij, onder de 20 euro klaar.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Tony S. »

Sunny schreef: do jul 09, 2020 11:58 pm Met de fiets, eten kan je thuis, snacken is een optie.
Pilsje erbij, onder de 20 euro klaar.
Hoppa, net zo makkelijk! :D :okay:
Een lang wief is een ladder in huus!
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Sunny »

Nu de ING weer eens de service verder teniet doet door het sluiten van kantoren hoop ik ook dat dit geldt voor het kantoor op de Kop.

Maar aangezien de ING door een stel vreselijk inhalige mensen word bestuurd zullen ze de gemeente Enschede wel zoveel mogelijk trachten uit te persen om van die plek te verdwijnen.
Gebruikersavatar
Pitr de Nerd
Member
Member
Berichten: 376
Lid geworden op: vr jan 11, 2013 2:28 pm
Locatie: Almelo

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Pitr de Nerd »

Sunny schreef: do jul 09, 2020 11:58 pm Met de fiets, eten kan je thuis, snacken is een optie.
Pilsje erbij, onder de 20 euro klaar.
Heh. Niet op mijn leeftijd, met mijn beperkingen. Ik kom al niet meer in de binnenstad omdat ik er niet naar toe kan lopen, fietsen gaat niet meer want te wankel, en als ik uitga moet het leuk zijn en geen beproeving. :D

Na de hellweek van militaire dienst (210 km lopen en roeien) heb ik besloten om niet meer te gaan lopen als ik gereden kan worden. Mijn ouwe wijze grootmoeder zei: “alles waar te voor staat is slecht voor je”. Ik heb besloten dat zoiets ook voor “te voet” geldt. Over “tevreden” ben ik het nog niet met mezelf eens. :D :D :D

Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

Inderdaad alles waar te voor staat is niet goed. Behalve tequila :-)
Ooh noh
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Sunny »

Acidor schreef: vr jul 10, 2020 2:01 pm Inderdaad alles waar te voor staat is niet goed. Behalve tequila :-)
En tegoedbon!
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Acidor »

klopt als een bus
Ooh noh
Plaats reactie