Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

De bouwvak is inmiddels afgelopen, zo stonden de brugwoningen erbij tijdens de vakantie:

Locatie Emmastraat:
Afbeelding

Locatie Haaksbergerstraat:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Arie »

Centrum in Enschede verder op de schop: De Ruyterlaan 2 maanden dicht voor nieuwe bestrating
ENSCHEDE - Nieuwe uitdagingen voor autoverkeer door het centrum van Enschede: vanaf maandag 5 september is de De Ruyterlaan in Enschede twee maanden dicht.

Lilian ten Donkelaar 02-09-22,
De De Ruyterlaan is met ingang van maandag 5 september twee maanden afgesloten voor verkeer, van de kruising met de Parkweg tot aan de Tromplaan. De Prinsessetunnel blijft vanaf de Parkweg wel toegankelijk. De kruising met de Tromplaan gaat er helemaal uit.

Nieuwe klinkers
Op de kruising met de Tromplaan worden klinkers gelegd, dezelfde die zijn gebruikt bij de herinrichting van de Ripperdastraat, in het verlengde van de straat. Het gedeelte vanaf de bestaande voetgangersoversteek naar Saxion tot aan de Parkweg krijgt nieuw asfalt. Daarnaast worden ook de trottoirs aan weerszijden opgeknapt.

Megaproject Kop
Als alles volgens planning verloopt is de De Ruyterlaan begin november weer open voor verkeer. Tot die tijd wordt het verkeer omgeleid. Het werk maakt deel uit van het megamiljoenenproject Kop van de Boulevard, een enorm woningbouwplan rond het kruispunt Haaksbergerstraat - Boulevard 1945. Daar worden vanaf midden volgend jaar zo’n 600 appartementen in meerdere gebouwen neergezet, deels koop en deels sociale huurwoningen.
bron: https://www.tubantia.nl/enschede/centru ... ~a8c87a62/
Bijlagen
Aan het megaplan Kop van de Boulevard wordt nog steeds gewerkt. © LIFEgemeente Enschede.jpg
Aan het megaplan Kop van de Boulevard wordt nog steeds gewerkt. © LIFEgemeente Enschede.jpg (126.39 KiB) 3586 keer bekeken
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door hans »

hoera voor de gekte !
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Ik ben benieuwd of ze ook iets aan de indeling van het kruispunt gaan doen. Na het verdwijnen van de vluchtheuvel in het midden, is oversteken voor fietsers hier echt een ellende geworden. Fietsstad onwaardig.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door enschedeinansichten »

Deze klus samendoen met de reconstructie van de Ripperdastraat is waarschijnlijk nooit bij de planners opgekomen. Dan was nu allemaal klaar geweest. :cry:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Brugwoningen gaan nog wel even duren:

Afbeelding

Afbeelding

De sloop van de SLO is inmiddels flink bezig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Ik herinner mij dat het SLO kantoor als een lego blokkendoos in elkaar is gezet, zal met de afbraak ook uit elkaar gehaald kunnen worden.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Mooie update Koos. Bedankt.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Hendrik schreef: zo sep 11, 2022 9:21 pm Ik herinner mij dat het SLO kantoor als een lego blokkendoos in elkaar is gezet, zal met de afbraak ook uit elkaar gehaald kunnen worden.
Misschien is die draagconstructie in zekere zin wel juist de reden van sloop? Ik ben er nooit binnen geweest, maar het lijkt een erg hokkerig gebouw te zijn. Als er geen open ruimtes gecreëerd kunnen worden, kan het ook niet getransformeerd worden naar een modern kantoorgebouw. Ander voorbeeld is de transformatie van Macandra. Dat gebouw heeft ook een erg onpraktische constructie.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door enschedeinansichten »

Plakband er af en klaar, valt de doos vanzelf in elkaar. Was dit niet zeer geschikt geweest voor tijdelijke opvang ??
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

De sloop vordert gestaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door hans »

wat een verspilling weer.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Is mooi kaal al van binnen. Daar zal wel heel snel de schaar in gaan.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Twekkelerveld schreef: zo okt 09, 2022 7:36 pm Is mooi kaal al van binnen. Daar zal wel heel snel de schaar in gaan.
Ik denk dat er geen schaar aan te pas komt, het zit als een blokkendoos in elkaar. Kijk maar naar de delen die al weg zijn.
Wat sas as dós was kaans.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Ik zie het inderdaad. Dat is wat minder spektakel helaas.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door TA »

hans schreef: zo okt 09, 2022 5:02 pm wat een verspilling weer.
Inderdaad. Geef die bakstenen terug aan de natuur
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Tja, dat soort uitspraken zonder onderbouwing/uitleg zijn meer geschikt voor facebook.

Neemt niet weg dat ik graag zou willen weten waarom dit niet gerenoveerd wordt. In Enschede is een overschot aan kantoorruimte. Bij nader inzien lijkt dit pand wel geschikt als moderne kantoorruimte met open ruimtes. Het was eerst nogal hokkerig.

Herbestemmen als woonruimte is wellicht lastig vanwege de indeling trappenhuizen/ liften. Je hebt bij een woonflat nu eenmaal ook een galerij of opgang nodig.

Ik verwacht trouwens wel op korte termijn nieuws over de huidige bieb en oude ziekenhuis aan de Haaksbergerstraat. Beide worden wrs herbestemd.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Twekkelerveld schreef: zo okt 09, 2022 7:36 pm Is mooi kaal al van binnen. Daar zal wel heel snel de schaar in gaan.
Ik zag dat de laagbouw nu gesloopt wordt, de rest zal dus wel spoedig volgen.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Daniela »

Koos schreef: ma okt 10, 2022 2:00 pm Tja, dat soort uitspraken zonder onderbouwing/uitleg zijn meer geschikt voor facebook.

Neemt niet weg dat ik graag zou willen weten waarom dit niet gerenoveerd wordt. In Enschede is een overschot aan kantoorruimte. Bij nader inzien lijkt dit pand wel geschikt als moderne kantoorruimte met open ruimtes. Het was eerst nogal hokkerig.

Herbestemmen als woonruimte is wellicht lastig vanwege de indeling trappenhuizen/ liften. Je hebt bij een woonflat nu eenmaal ook een galerij of opgang nodig.

Ik verwacht trouwens wel op korte termijn nieuws over de huidige bieb en oude ziekenhuis aan de Haaksbergerstraat. Beide worden wrs herbestemd.
Vind het erg jammer dat de bieb daar weggaat. Ik vind het een fijn pand voor een bieb. Beter dat die steriele ellende in Hengelo.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Ik stoor me niet aan de huidige bieb, maar ik kan me voorstellen dat de jongere generatie het wat belegen vindt. Ook is de functie van bieb tegenwoordig anders en is het maar de vraag of het huidige pand daar goed bij aansluit. (Bv. gebrek aan studieplekken)
Plaats reactie