Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Ok, maar de straat zal wel snel open gaan lijkt mij zo.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Veteraan »

Het was voorheen een fietspad - dus niet voor auto's, alleen tot de parkeerplaats.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Boriq »

Sinds vanochtend is de complete Haaksbergerstraat weer open voor verkeer en is deze golf van (weg)werkzaamheden afgerond

bron: indebuurt

Dit is wat er nu nog op de rol staat:
Fase drie en meer

De verdere planning en volgorde is nog niet bekend. Wat er nog moet gebeuren rondom de Kop:

Een nieuwe inrichting voor De Ruyterlaan, gedeelte Nijverheidstraat en Piet Heinstraat;
Verleggen van de inrit H.J. van Heekgarage West;
Verbeteren van de inrit Q-park Zuidmolen;
Vooral het stukje rondom de inrit van de Zuidmolen is nog een lelijke, onoverzichtelijke, puist
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Maar wel mooi dat de Haaksbergerstraat weer open is.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door TA »

Uiteindelijk is dit slechts een infrastructureel project geworden. Bouwen? Ho maar.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

TA schreef: za nov 20, 2021 6:24 pm Uiteindelijk is dit slechts een infrastructureel project geworden. Bouwen? Ho maar.
Zelfs wanneer het bestemmingsplan klaar is weet men niet..

Bron:
Stadsdeelcommissie Centrum 16-11-2021

(concept) Planning bestemmingsplannen Centrum:
* Parkeerterrein Performance Factory: 21 december 2021
* Getfert-Perik-Hogeland Noord: 1ste kwartaal 2022
* Schuttersveld: 1ste kwartaal 2022
* Ledeboerterrein: 1ste kwartaal 2022
* Centrumkwadraat fase 2: 2de kwartaal 2022
* Kop Boulevard: onbekend
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door TA »

Koos schreef: ma nov 22, 2021 8:03 pm
TA schreef: za nov 20, 2021 6:24 pm Uiteindelijk is dit slechts een infrastructureel project geworden. Bouwen? Ho maar.
Zelfs wanneer het bestemmingsplan klaar is weet men niet..

Bron:
Stadsdeelcommissie Centrum 16-11-2021

(concept) Planning bestemmingsplannen Centrum:
* Parkeerterrein Performance Factory: 21 december 2021
* Getfert-Perik-Hogeland Noord: 1ste kwartaal 2022
* Schuttersveld: 1ste kwartaal 2022
* Ledeboerterrein: 1ste kwartaal 2022
* Centrumkwadraat fase 2: 2de kwartaal 2022
* Kop Boulevard: onbekend
Lijkt me verstandig de stekker uit dit project te trekken en volledig opnieuw te beginnen. Zonde van het geld wat het tot nu toe heeft gekost, maar als je in 5 jaar tijd(!) niet tot activatie komt met je medeparticipanten moet je een conclusie trekken.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Arie »

Ik denk dat de ING bank aan de Boulevard nog steeds een obstakel is. zie ook: https://www.rtvoost.nl/nieuws/1522424/N ... n-Enschede
Gebruikersavatar
MarcBrugge
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do feb 11, 2016 9:36 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door MarcBrugge »

Ik snap niet waarom de ING zo ontzettend dwars zit in dit project. Het is niet zo dat dat pand ze wordt afgepakt ofzo... Ik vind het pand tergend lelijk, de entree ziet er niet uit, en ik zou het niet erg vinden als het morgen weg zou zijn. Er zijn genoeg andere locaties in de stad waar de ING zo in zou kunnen trekken.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Ze moeten voortmaken anders zijn er erfgoed ridders die de ING puist mooi gaan vinden. en dan komt er nooit wat van.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Arie »

MarcBrugge schreef: do nov 25, 2021 3:31 pm Ik snap niet waarom de ING zo ontzettend dwars zit in dit project. Het is niet zo dat dat pand ze wordt afgepakt ofzo... Ik vind het pand tergend lelijk, de entree ziet er niet uit, en ik zou het niet erg vinden als het morgen weg zou zijn. Er zijn genoeg andere locaties in de stad waar de ING zo in zou kunnen trekken.
Als die straks weg is hebben we in ieder geval de foto's nog. :D :D :D
Bijlagen
Boulevard 1945-1 ING bank.jpg
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door TA »

Over de voortgang van een ander woningbouwproject in de buurt - het langdurige plan De Kop - kon de wethouder weinig nieuws melden. „Er zijn geen actuele ontwikkelingen
https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ni ... ~a269fa07/

Volgens mij heeft de wethouder het project zelf ook al opgegeven
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Ja, daar lijkt het wel op
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Rikarchitecten »

Inderdaad heel wrang dat de infrastructurele aanpak bijna is afgerond maar er nog niets van bouwwerkzaamheden aan de daadwerkelijke plannen te zien zijn. Echter, de ontwerpproces voor deelplannen 1 t/m 3 zijn in volle gang en worden momenteel uitgevoerd door Amsterdamse en Rotterdamse bureaus uitgevoerd. De beelden die ik heb gezien gaan uit van goede architectuur en stevige massa's. Ook van de hoogtes wordt niet afgeweken, 5 torens variërend van 12 tot 23 verdiepingen met lagere grondgebonden woningen er tussenin.
ENSCHEDE
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Twekkelerveld »

Dat is op zich goed om te horen, maar grond gebonden woningen? Op die locatie? En hoe lang gaat het nog duren dan? Dit gaat al 5 jaar zo namelijk.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Rikarchitecten »

Ja er zit een stedenbouwkundige diversiteit in het plan dus op beperkte schaal ook laagbouw, was al onderdeel van het masterplan. Er dient een stroomversnelling plaats te vinden maar feit is dat de gemeente zich wil vasthouden aan een bovengemiddelde architectonische kwaliteit welke door bepaalde omstandigheden (actoren/tijd) lastig zijn vast te houden. Waar bij de Zuiderval te snelle keuzes zijn gemaakt moet een beetje geduld bij dit project ons uiteindelijk meer kwaliteit op leveren. Je kunt het op een locatie als deze maar 1x goed doen.
ENSCHEDE
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Rikarchitecten schreef: vr nov 26, 2021 12:51 pm Ja er zit een stedenbouwkundige diversiteit in het plan dus op beperkte schaal ook laagbouw, was al onderdeel van het masterplan. Er dient een stroomversnelling plaats te vinden maar feit is dat de gemeente zich wil vasthouden aan een bovengemiddelde architectonische kwaliteit welke door bepaalde omstandigheden (actoren/tijd) lastig zijn vast te houden. Waar bij de Zuiderval te snelle keuzes zijn gemaakt moet een beetje geduld bij dit project ons uiteindelijk meer kwaliteit op leveren. Je kunt het op een locatie als deze maar 1x goed doen.
Dit is goed om te lezen! Je kunt het maar één keer goed doen. Als de kwaliteit niet wordt losgelaten moeten we nog even geduld hebben.
Wat sas as dós was kaans.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Rikarchitecten schreef: vr nov 26, 2021 12:51 pm Waar bij de Zuiderval te snelle keuzes zijn gemaakt moet een beetje geduld bij dit project ons uiteindelijk meer kwaliteit op leveren. Je kunt het op een locatie als deze maar 1x goed doen.
Goed om te horen dat er nog steeds op kwaliteit gestuurd wordt. Liever vertraagd, dan weer saaie nieuwbouw. Ik blijf het opvallend vinden dat in Roombeek er best duur gebouwd kan worden, maar in andere wijken het armoe troef is.
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Koos »

Er zijn recent 2 containers op het bouwterrein geplaatst. Ze zijn amper gefundeerd, dus ik denk voor marketing/communicatiedoeleinden. Bouwbedrijf Ten Brinke is deze locatie nog niet vergeten. Tip: kleed het nog wat leuk aan. Plaats een paar statafels en presenteer een paar mooie bouwplannen. ;)

Afbeelding
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard

Bericht door Hendrik »

Verplaatst van de Hornbach lokatie naar de Kop? dat zouden ze niet doen als niks van komt.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie