Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Twekkelerveld »

Ik dacht dat die dingen een ovonde heten.
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Dimitri91 »

In Borne bij het station, heb je ook een mooi voorbeeld
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Aanvullende informatie die ik heb verkregen;

Aan de kant van de Deurningerstraat waar de studentenhuizen zijn is 'men' wel aan het proberen om daar panden op te kopen maar werkt kennelijk 1 eigenaar niet mee.
Als ik het goed begreep ging het over het pand waar de erotheek is gevestigd.

En, het pand waar Joop's broodjes zit, willen ze kennelijk ook overkopen.... Dat zullen ze dan ook wel tegen de vlakte willen hebben.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Twekkelerveld »

Ok, hopen dat het opkopen lukt. Maar er is een compleet bos aangeplant daar.🙂
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Zoals ik al dacht idd nog een toplaag asfalt.
Ik vind het best mooi geworden zo, en de aanplant van de bomen is natuurlijk helemaal top.
Nu maar eens kijken of de verkeerssituatie er op vooruit gegaan is...... Alle bijna aanrijdingen die ik in de loop der jaren daar heb gehad zijn ook niet meer op 2 handen te tellen.
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Dimitri91 »

Het is een hele verbetering daar. De aanplant van zoveel bomen is ook zeker goed voor het leefklimaat in de directe omgeving.
Straks in de zomer, met de verschillende type bomen daar, gaat het een mooi plaatje worden.

Wat betreft het opkopen; Dat is een goede zaak. ze zijn er dus wel echt mee bezig. Want laten we eerlijk wezen, de broodjeszaak en de erotiek winkel, met de huizen in het zelfde blok, dat kan gewoon niet meer. Met de plannen voor de Melkhal en het omliggende gebied, kan dit op termijn een erg mooie buurt worden. Hopelijk durven ze straks meer volume aan de Deurningerstraat te geven.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Dimitri91 schreef: do dec 05, 2019 10:43 am Het is een hele verbetering daar. De aanplant van zoveel bomen is ook zeker goed voor het leefklimaat in de directe omgeving.
Straks in de zomer, met de verschillende type bomen daar, gaat het een mooi plaatje worden.

Wat betreft het opkopen; Dat is een goede zaak. ze zijn er dus wel echt mee bezig. Want laten we eerlijk wezen, de broodjeszaak en de erotiek winkel, met de huizen in het zelfde blok, dat kan gewoon niet meer. Met de plannen voor de Melkhal en het omliggende gebied, kan dit op termijn een erg mooie buurt worden. Hopelijk durven ze straks meer volume aan de Deurningerstraat te geven.
Eens. Wat bedoel je met meer volume aan de Deurningerstraat geven?
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Dimitri91 »

De stad heeft een ambitie, die is uitgesproken. Een stad met een centrale functie.
Deze toegangswegen naar het centrum zijn uitermate geschikt om gebouwen te bouwen die meer ''hoogte'' of te wel volume hebben.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Dimitri91 schreef: do dec 05, 2019 11:10 am De stad heeft een ambitie, die is uitgesproken. Een stad met een centrale functie.
Deze toegangswegen naar het centrum zijn uitermate geschikt om gebouwen te bouwen die meer ''hoogte'' of te wel volume hebben.
Ja. OK. Dat dacht ik al.
Maar het voormalig Rabobank kantoor kunnen ze dan wel renoveren en daar appartementen in situeren. Dat pand is nu ook niet bepaald een pareltje.
En de driehoek tussen de Raiffeissenstraat/Deurningerstraat/Molenstraat mogen ze dan ook wel aanpakken.
Dimitri91
Member
Member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma feb 26, 2018 8:13 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Dimitri91 »

Een goede optie inderdaad om het gebouw om te toveren tot appartementen.

Op de site van de gemeente is het plan Centrum Kwadraat in te zien. Dat zal je ongetwijfeld wel weten.
Maar de driehoek die je noemt, word er inderdaad aan gedacht om dat aan te pakken.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Dimitri91 schreef: do dec 05, 2019 11:32 am Een goede optie inderdaad om het gebouw om te toveren tot appartementen.

Op de site van de gemeente is het plan Centrum Kwadraat in te zien. Dat zal je ongetwijfeld wel weten.
Maar de driehoek die je noemt, word er inderdaad aan gedacht om dat aan te pakken.
In dit geval had ik me er nog niet echt in verdiept.
Maar nu wel.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door hans »

Sunny schreef: do dec 05, 2019 10:29 am Zoals ik al dacht idd nog een toplaag asfalt.
Ik vind het best mooi geworden zo, en de aanplant van de bomen is natuurlijk helemaal top.
Nu maar eens kijken of de verkeerssituatie er op vooruit gegaan is...... Alle bijna aanrijdingen die ik in de loop der jaren daar heb gehad zijn ook niet meer op 2 handen te tellen.
https://www.tubantia.nl/enschede/meteen ... gn=stdc_tt
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

hans schreef: vr dec 06, 2019 7:18 pm
Sunny schreef: do dec 05, 2019 10:29 am Zoals ik al dacht idd nog een toplaag asfalt.
Ik vind het best mooi geworden zo, en de aanplant van de bomen is natuurlijk helemaal top.
Nu maar eens kijken of de verkeerssituatie er op vooruit gegaan is...... Alle bijna aanrijdingen die ik in de loop der jaren daar heb gehad zijn ook niet meer op 2 handen te tellen.
https://www.tubantia.nl/enschede/meteen ... gn=stdc_tt
Hahahahahahahahahahaha... :D
Dit betreft de overgang aan de kant van de notaris....
De situaties waar ik op doelde waren niet daar maar op de Deurningerstraat.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Arie »

Enschede moet zichtbaar wennen aan twee nieuwe verkeerskruisingen
Gepubliceerd: Zaterdag 07 december 2019 17:59
Teun Staal | Tubantia

Enschede moet zichtbaar wennen aan twee nieuwe verkeerskruisingen
De één wil op de fiets rechtdoor de voorrangsweg oversteken; de ander denkt in de auto rechtsaf te slaan. Deze verkeerssituatie - die goed afliep - illustreerde zaterdag treffend hoezeer verkeersdeelnemers in Enschede nog moeten wennen aan twee nieuwe kruisingen nabij het stadscentrum.

De Raiffeisenstraat-Hengelosestraat en de ‘ovatonde’ op de hoek van dezelfde Raiffeisenstraat met de Deurningerstraat zorgden op de eerste dag dat beide kruisingen volledig waren geopend voor de nodige verwarring.

Ongelukken
De nieuwe verkeerssituatie leidde vrijdag ter hoogte van de oude brandweerkazerne onmiddellijk tot twee ongelukken. Daar is de Hengelosestraat met een gewijzigde voorrangsregeling alweer geruime tijd toegankelijk voor het verkeer, maar zorgde de gereconstrueerde en pas enkele uren geopende Raiffeisenstraat voor onduidelijkheid bij weggebruikers. Gevolg: twee auto’s die op elkaar botsten op de kruising en later een aanrijding tussen een scooter en een auto, waarbij de eerste op papier voorrang had maar niet voorrang kreeg van de automobilist.

De ongevallen, waar geen sprake was van letsel, zorgden voor een stroom aan negatieve reacties op de Facebook-pagina van De Twentsche Courant Tubantia. Zover wilde Eric Oosterveen, wandelaar op de zaterdagmorgen niet gaan. Terwijl de auto’s en fietsers vanaf de Hengelosestraat probleemloos voorrang verlenen en vervolgens de Raiffeisenstraat oversteken, zegt hij: „Ik denk dat het allemaal even wennen is en ga er vanuit dat iedereen zijn weg binnenkort wel weet te vinden.” Zijn echtgenote Clementine is het daar niet helemaal mee eens. „Dat wennen zal wel kloppen, maar toch vind ik dit voor al die fietsers juist door die onwennigheid wel een linke plek.”

Ovatonde
Een paar honderd meter in oostelijke richting zoeken de weggebruikers al even onwennig hun weg op de zogeheten ovatonde. Het correcte gebruik van deze ovaal vormgegeven verbinding tussen de Raiffeisenstraat en de Deurningerstraat is vooral menig verkeersdeelnemer op twee wielen deze zaterdag nog niet duidelijk. Zo rijdt een vrouw op een bakfiets komend vanuit het centrum op de ovatonde zonder te aarzelen de rijbaan op, een fout die even later ook een scooterrijder maakt. De laatste blijkt, bij nadere inspectie, theaterproducent Gerard Cornelisse te zijn. „Ik deed het verkeerd, ja, had het fietspad moeten nemen. Maar dit lijkt me een door ambtenaren van achter het bureau bedacht verkeerspunt dat naar mijn idee vraagt om ongelukken.”

Dat denkt ook een echtpaar dat de nieuwe verkeerssituatie in Enschede ter hoogte van het voormalige Arke-pand aandachtig bekijkt. „Het is mij niet duidelijk”, zegt de man. „Vooral als fietser heb je geen idee waar je heen moet als je uit de stad komt en verder de Deurningerstraat wil afrijden.”

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Teun Staal
bron: http://enschede.1twente.nl/enschede-moe ... em?1148890
Bijlagen
Enschede moet zichtbaar wennen aan twee nieuwe verkeerskruisingen.jpg
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Sunny »

Gisteravond vanuit de Hengelosestraat de Raiffeisenstraat met de auto opgereden.
Je word eigenlijk wel 'gedwongen' om linksaf te slaan en niet richting de Molenstraat.
Dat levert weinig gevaar op, maar naar de Molenstraat is het goed oppassen voor fietsers vanuit beide richtingen.
Maar de ophanging van de auto word iig niet meer zo getest met dit nieuwe wegdek, heerlijk egaal.
Alle bomen zijn aangeplant en op het moment dat ik de ovatonde (of zoiets) nam richting de singel kreeg ik een beetje het idee dat je door een mini-parkje rijdt.
En de bomen staan nu nog niet ineens in bloei...
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Twekkelerveld »

Ik ben er gisteren ook langs gereden. Het is inderdaad mooi geworden, maar ik ben bang dat er heel veel ongelukken gaan gebeuren. Het een dorpse situatie in een drukke stad.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Acidor »

Zo dat is echt wel heel mooi geworden zeg.
Ooh noh
Gebruikersavatar
Tukker90
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: vr jul 23, 2010 1:55 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Tukker90 »

De sloop is van start gegaan...
Bijlagen
20191210_155723-1843x874.jpg
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Bericht door Verstijnen »

De skatebaan is gelukkig al helemaal weg! Ze gaan in de avonden ook, bijna elke dag, door met de werkzaamheden. Zal er haast achter zitten?
Plaats reactie