Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Helaas werken mijn magische/goddelijke krachten niet zo ver dat ik ineens uit het niets een HTS-toren te voorschijn kan toveren... :lol:
Jullie zullen toch nog even geduld moeten hebben...
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Aan Boddenkampstraat
Gemeente koopt oude fabriek van De Jong

ENSCHEDE - De gemeente koopt de voormalige meubelfabriek van de firma De Jong aan de Boddenkampstraat. Met de aankoop is een bedrag van 800.000 euro gemoeid. De verwachting is dat het gebouw zal worden gesloopt en dat er woningen voor in de plaats zullen komen.


Het college van B en w heeft afgelopen week ingestemd met de transactie. Volgens E. Lastdrager van het gemeentelijk Grondbedrijf gaat het om een ‘strategische aankoop’. Concrete plannen liggen er op dit moment nog niet op tafel. Maar dat er komende jaren het nodige gaat gebeuren in de Boddenkamp, staat wel vast. Het hele gebied in de omgeving van de oude Coberco-melkfabriek staat op de nominatie voor herontwikkeling.

Gezien de ligging vlakbij het centrum is het een commercieel zeer interessante locatie voor woning- en eventueel kantorenbouw. Projectontwikkelaars zijn daarom al geruime tijd bezig om er via aankopen een vinger in de pap te krijgen. Met name de Rabobank is er zeer actief.

Om greep te kunnen houden op de ontwikkelingen doet de gemeente zelf ook volop mee aan het ‘monopoly-spel’ in de Boddenkamp. Vijf jaar geleden kocht de gemeente bijvoorbeeld al de oude panden van de firma Carel Lurvink, eveneens aan de Boddenkampstraat.

Het pand van De Jong kwam onverwacht te koop als gevolg van het faillissement van het uit 1896 daterende meubelbedrijf. Projectontwikkelaar Nijhuis uit Rijssen was de gemeente aanvankelijk te snel af en kocht het pand voor 825.000 euro. De gemeente neemt die overeenkomst nu dus over, voor acht ton. Het verschil wordt gecompenseerd door Rabo Vastgoed door het toekennen van bouwvolume aan Nijhuis.

De totale oppervlakte van het terrein van De Jong is ruim 4300 vierkante meter. Onderzoek heeft uitgewezen dat de grond licht vervuild is. De kosten van de bodemsanering, naar schatting 28.000 euro, komen voor rekening van de gemeente.

Volgens woordvoerder Lastdrager van het gemeentelijk Grondbedrijf ‘ligt het in de lijn der verwachting’ dat de oude fabriek tegen de vlakte gaat, waarschijnlijk in de loop van 2007, en dat er woningen zullen worden gebouwd.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Grappig is dat hè? Het spel en de knikkers.
Ik hoop wel dat er een goede visie voor het gebied wordt ontwikkeld. Verder moet de Raifaissenstraat natuurlijk deels geheel herontwikkeld worden. Die panden van Van Goor en de Welkoop moeten echt tegen de grond.

Het gaat overigens om dit gebouw:
Afbeelding

Hopelijk blijft die kerk wel gespaard, is een mooi stukje vooroorlogse architectuur!
Het pakhuisje helemaal links is ook het opknappen wel waard.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

De andere zijde van de Raiffeisenstraat is ook lelijk.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Rommelig vooral. De Raifeissenstraat zou een mooie stedelijke straat kunnen worden.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Nieuwe fase voor Boddenkamp

ENSCHEDE - De plannen voor de wijk Boddenkamp gaan de ontwerpfase in. De gemeente verwacht dit najaar de eerste resultaten van een stedenbouwkundige schets te kunnen tonen aan omwonenden en andere betrokkenen. Drie architectenbureau's zijn op dit moment daar mee bezig. Onlangs hebben de gemeente, Rabo Vastgoed en woningcorporatie Domijn een overeenkomst getekend. Boddenkamp moet een wijk worden met woningen in het hogere prijssegment.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Bron
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Mooie visie van een gebied dat ik van het weekend mooi bekeken heb vanaf een lokatie die mooi zicht heeft over dat gehele terrein ( heel toevallig ) .
Dus zou er wat plaatsvinden kan ik mooi kijken :) .

Misschien wel een keer goed voor wat foto's !!


Ook dat hogere prijssegment vind ik een goede zaak .
Dat terrein leent zich er uitermate goed voor .
Opzich is dat terrein aardig groot van opzet, en daar zouden menige steden jaloers op zijn dat ze nog zo'n gebied zo dicht bij de stad hebben liggen .
Hier hebben we er veel meer, maar dat is een ander verhaal :) .
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Toevallig heb ik een klein maandje geleden in het zaaltje dat achter
deze kerk licht een receptie bijgewoond,
en van de gelegenheid gebruik gemaakt om het kerkje te bezichtigen.
Het zou idd erg zonde zijn als dit pand verloren zou gaan.
Je verwacht van de buitenzijde totaal niet een dergelijk interieur aan te treffen,
Het is een bijzonder gebouw.
De ruimte (parkeerplaats) tussen het pand en het kerkje word gebruikt door Snuverink en Twepa, en volgens mij maken deze ook gebruik van het pand voor opslag.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Er moet daar echt wat gebeuren! Ziet er niet uit nu...
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Van bovenaf gezien, valt het allemaal wel mee .
Tenminste wat ik dan zag een paar dagen geleden .
Kom ook geregeld door dat buurtje heen, en vind het nogwel meevallen .
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Hmm.. zwarte markt gezien? Met die hoerentent of wat dan ook ervoor? Daar achter licht velve, ook niet de meest charmante wijk van E'de.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Velve ?
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

velve-lindehof:
Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja ik weet wel wat het Velve is, maar dat ligt niet in die buurt ?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

RR heeft een verkeerd terrein in gedachten. Dit gaat over het Cobercoterrein op de Boddenkamp, niet over de Zwarte Markt aan de Lage Bothofstraat.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja .
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ja daar was ik nu ook achter :oops: Ik was met 2 tabs tegelijk bezig op enschede-stad, dus k zal 't wel door elkaar hebben gehaald ;) Excuse me..
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Kan gebeuren toch :) .
elly

J. coststraat

Bericht door elly »

Heeft iemand enig idee wat er met de bedrijven aan de J. Coststraat gebeuren gaat, die zouden dan toch ook weg moeten om een mooi totaal beeld te krijgen :o :?
Richard

Bericht door Richard »

Vind het Velve een prachtige wijk, ben blij dat er nog dergelijke echte Enschedese volksbuurten bestaan!
Plaats reactie