Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Binnensingelgebied: Coberco-Terrein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Volksbuurten zijn zeker nodig en horen bij een stad, mooi vind ik anders.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: J. coststraat

Bericht door Winus »

elly schreef:Heeft iemand enig idee wat er met de bedrijven aan de J. Coststraat gebeuren gaat, die zouden dan toch ook weg moeten om een mooi totaal beeld te krijgen :o :?
Snuverink gaat sowieso weg. Ik weet niet wat er verder zit...
de kloomp'maj anhoalen
elly

Re: J. coststraat

Bericht door elly »

Winus schreef:
elly schreef:Heeft iemand enig idee wat er met de bedrijven aan de J. Coststraat gebeuren gaat, die zouden dan toch ook weg moeten om een mooi totaal beeld te krijgen :o :?
Snuverink gaat sowieso weg. Ik weet niet wat er verder zit...
Daar zit een vlaggen bedrijf en ruimtes voor kunstenaars er staan begrafenis auto's gepakeerd, en nog iets van van heek wat het precies is weet ik niet, en er zit nog een geloofs gemeenschap.
De ene kant staan huizen en de andere kant allemaal bedrijven en scholen.
Bata4

Bericht door Bata4 »

Al die bedrijfjes zitten in panden van Scholten & van Heek. Er is nog steeds een fabriek die band en elastiek maakt. Een groot deel van de panden/het pand wordt aan de genoemde bedrijven/instellingen verhuurd. Als je de eigenaren (ik ben de naam even kwijt) zou vragen om binnen te mogen kijken dan kijk je je ogen uit. Het lijkt in bepaalde opzichten of de tijd heeft stilgestaan. Er staan nog steeds allerlei puur mechanische textielmachines. Er wordt nog steeds geproduceerd.
Voor zover ik weet zijn de panden niet aangekocht door gemeente, Rabo of Domijn/Woonplaats. Volgens mij blijven ze mooi zitten. Er zit een mooi torentje op het complex. Niet weghalen, als de fabriekjes zouden stoppen dan moet je inzetten op behoud van het pand, de latere toevoegingen weghalen (en hopen op iemand die geld als drek heeft om dat te betalen)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat torentje is mij ook al eens opgevallen. Het is ook te zien op een van de foto's die Robert maakte vanaf de HTS-kraan.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Welk torentje bedoel je precies dan .
Ik heb er een goede uitkijk over, zou er misschien wel een keer een foto van kunnen maken !
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Aan de Boddenkampstraat-Joan Coststraat.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
elly

Bericht door elly »

Als het torentje behouden moet blijven mag het wel beter onder houden worden want het ziet er niet meer uit
elly

Bericht door elly »

Dat het torentje behouden blijft oke, maar al die bedrijven en dan nu ook nog uitbreiding in het eerste stukje naast de school, nee, :ohno:
Dan krijg je daar straks ook nog een pakeer probleem en daar zitten we toch niet op te wachten.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Die bedrijven gaan juist plaatsmaken voor woningen. Maar dat levert wellicht ook wel weer parkeerproblemen op. Ideetje: GA FIETSEN!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Bata4

Bericht door Bata4 »

Errik schreef:Die bedrijven gaan juist plaatsmaken voor woningen. Maar dat levert wellicht ook wel weer parkeerproblemen op. Ideetje: GA FIETSEN!
Volgens mij blijven de bedrijven aan de Joan Coststraat gewoon staan, alleen de Snuverink Twepa is door de gemeente, de Rabo of Domijn aangekocht. Ook de school aan de Hengelosestraat (achterkant aan de Joan Coststraat) blijft.

En idd beter op de fiets, dan vervuil je niets :okay:

hans
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

En je neemt veel minder ruimte in beslag!

Ik bedoelde eigenlijk het Cobercoterrein en de Connexxionremise. Daar gaat toch wel enige bedrijvigheid verdwijnen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Maar die parkeerden op eigen terrein. :)
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Maar voor de verkeersdrukte maakt dat niet veel uit, wel?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nee, maar het ging toch over parkeerproblemen, niet de verkeersdrukte.
de kloomp'maj anhoalen
Bata4

Bericht door Bata4 »

De Joan Coststraat en de andere straatjes in de Boddenkamp zijn nog niet voorzien van parkeermeters. Er wordt flink geparkeerd door bv. mensen van ITC, Menzis, Rabo en mss ook wel gemeente of nog anderen. Dat gaat uiteindelijk bij de bewoners wrevel oproepen.
Soms is Enschede nog een dorp.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Aha, in dat geval is de oplossing simpel, niet?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Bata4

Bericht door Bata4 »

Precies, betaald parkeren?

Waarom besturen wij hier de stad niet, de oplossingen hebben we al, nu wachten tot de vraagstukken loskomen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Of een parkeerzone invoeren waar je maximaal 3 uur mag parkeren (met parkeerschijf) en voor bewoners een parkeervergunning voor nop. :)
(Hebben ze in zoetermeer ook in de buurt achter het gebouw van de AIVD (het vroegere Ministerie van OCW) en dat werkt best goed aangezien de meeste kantoormensen geen zin hebben om om de 3 uur hun auto te moeten verplaatsen.)
de kloomp'maj anhoalen
elly

Bericht door elly »

Maar het probleem is dat enkele woningen die er staan een eigen oprit hebben en die kunnen haast niet met de auto op eigen terrein komen als er auto's staan gepakeerd op straat.

En bij het convectie bedrijf wat er zit hebben ze geen eigen terrein om te parkeren die pakeren de werknemers dus ook op straat.
Dus weer minder plek voor de bewoneners daar.

En bij "scholten-van Heek" zijn ze ook weer aan het bij bouwen dus daar word nog meer verhuurd dus nog meer auto's die er komen, dit is niet zo'n probleem voor de mensen die er werken maar wel een probleem voor mensen die er wonen.
Plaats reactie