Binnensingelgebied: Coberco-Terrein
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Re: J. coststraat
Snuverink gaat sowieso weg. Ik weet niet wat er verder zit...elly schreef:Heeft iemand enig idee wat er met de bedrijven aan de J. Coststraat gebeuren gaat, die zouden dan toch ook weg moeten om een mooi totaal beeld te krijgen
de kloomp'maj anhoalen
Re: J. coststraat
Daar zit een vlaggen bedrijf en ruimtes voor kunstenaars er staan begrafenis auto's gepakeerd, en nog iets van van heek wat het precies is weet ik niet, en er zit nog een geloofs gemeenschap.Winus schreef:Snuverink gaat sowieso weg. Ik weet niet wat er verder zit...elly schreef:Heeft iemand enig idee wat er met de bedrijven aan de J. Coststraat gebeuren gaat, die zouden dan toch ook weg moeten om een mooi totaal beeld te krijgen
De ene kant staan huizen en de andere kant allemaal bedrijven en scholen.
Al die bedrijfjes zitten in panden van Scholten & van Heek. Er is nog steeds een fabriek die band en elastiek maakt. Een groot deel van de panden/het pand wordt aan de genoemde bedrijven/instellingen verhuurd. Als je de eigenaren (ik ben de naam even kwijt) zou vragen om binnen te mogen kijken dan kijk je je ogen uit. Het lijkt in bepaalde opzichten of de tijd heeft stilgestaan. Er staan nog steeds allerlei puur mechanische textielmachines. Er wordt nog steeds geproduceerd.
Voor zover ik weet zijn de panden niet aangekocht door gemeente, Rabo of Domijn/Woonplaats. Volgens mij blijven ze mooi zitten. Er zit een mooi torentje op het complex. Niet weghalen, als de fabriekjes zouden stoppen dan moet je inzetten op behoud van het pand, de latere toevoegingen weghalen (en hopen op iemand die geld als drek heeft om dat te betalen)
Voor zover ik weet zijn de panden niet aangekocht door gemeente, Rabo of Domijn/Woonplaats. Volgens mij blijven ze mooi zitten. Er zit een mooi torentje op het complex. Niet weghalen, als de fabriekjes zouden stoppen dan moet je inzetten op behoud van het pand, de latere toevoegingen weghalen (en hopen op iemand die geld als drek heeft om dat te betalen)
Volgens mij blijven de bedrijven aan de Joan Coststraat gewoon staan, alleen de Snuverink Twepa is door de gemeente, de Rabo of Domijn aangekocht. Ook de school aan de Hengelosestraat (achterkant aan de Joan Coststraat) blijft.Errik schreef:Die bedrijven gaan juist plaatsmaken voor woningen. Maar dat levert wellicht ook wel weer parkeerproblemen op. Ideetje: GA FIETSEN!
En idd beter op de fiets, dan vervuil je niets
hans
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Of een parkeerzone invoeren waar je maximaal 3 uur mag parkeren (met parkeerschijf) en voor bewoners een parkeervergunning voor nop.
(Hebben ze in zoetermeer ook in de buurt achter het gebouw van de AIVD (het vroegere Ministerie van OCW) en dat werkt best goed aangezien de meeste kantoormensen geen zin hebben om om de 3 uur hun auto te moeten verplaatsen.)
(Hebben ze in zoetermeer ook in de buurt achter het gebouw van de AIVD (het vroegere Ministerie van OCW) en dat werkt best goed aangezien de meeste kantoormensen geen zin hebben om om de 3 uur hun auto te moeten verplaatsen.)
de kloomp'maj anhoalen
Maar het probleem is dat enkele woningen die er staan een eigen oprit hebben en die kunnen haast niet met de auto op eigen terrein komen als er auto's staan gepakeerd op straat.
En bij het convectie bedrijf wat er zit hebben ze geen eigen terrein om te parkeren die pakeren de werknemers dus ook op straat.
Dus weer minder plek voor de bewoneners daar.
En bij "scholten-van Heek" zijn ze ook weer aan het bij bouwen dus daar word nog meer verhuurd dus nog meer auto's die er komen, dit is niet zo'n probleem voor de mensen die er werken maar wel een probleem voor mensen die er wonen.
En bij het convectie bedrijf wat er zit hebben ze geen eigen terrein om te parkeren die pakeren de werknemers dus ook op straat.
Dus weer minder plek voor de bewoneners daar.
En bij "scholten-van Heek" zijn ze ook weer aan het bij bouwen dus daar word nog meer verhuurd dus nog meer auto's die er komen, dit is niet zo'n probleem voor de mensen die er werken maar wel een probleem voor mensen die er wonen.