Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door hans »

aangezien het amper 10 jaar geleden de lucht invloog , is het wel een beetje vreemd indien je het niet gekend hebt.
tenzij je toen nog in de luiers liep :lol:
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door rr1991 »

hans schreef:aangezien het amper 10 jaar geleden de lucht invloog , is het wel een beetje vreemd indien je het niet gekend hebt.
tenzij je toen nog in de luiers liep :lol:
13 mei 2000 is een van de weinige herinneringen die me sterk is bijgebleven als 8 jarige. 12 Jaar geleden lijkt me eerder ruim dan amper 10 jaar..
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Veteraan »

Volgens mij mag je als minderjarige hier niets posten. :D
Pas als je kunt fietsen mag je terugkomen ;)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Highlander »

Ik kan me best voorstellen dat als je in het Roombeek woonde van voor de vuurwerkramp, het nieuwe Roombeek wennen is. Ik was een keer in een supermarkt op de Brouwerij en mijn indruk is dat er nu veel yuppies wonen, welgestelde gezinnen met kinderen met een gooische R. Dat is compleet anders dan hoe het 'vroeger' was.

Maar hoe je kunt ontkennen dat het een prachtige wijk is geworden is mij een raadsel. Al helemaal als je je bedenkt dat als de vuurwerkramp niet had plaats gevonden, het nu een doorsnee Vinex-wijk was geweest. De plannen voor herontwikkeling lagen er namelijk al.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door hans »

Highlander schreef:Ik kan me best voorstellen dat als je in het Roombeek woonde van voor de vuurwerkramp, het nieuwe Roombeek wennen is. Ik was een keer in een supermarkt op de Brouwerij en mijn indruk is dat er nu veel yuppies wonen, welgestelde gezinnen met kinderen met een gooische R. Dat is compleet anders dan hoe het 'vroeger' was.

Maar hoe je kunt ontkennen dat het een prachtige wijk is geworden is mij een raadsel. Al helemaal als je je bedenkt dat als de vuurwerkramp niet had plaats gevonden, het nu een doorsnee Vinex-wijk was geweest. De plannen voor herontwikkeling lagen er namelijk al.
het lijkt me sterk dat de gemeente die plannen had uitgevoerd , al wat er is gebeurt is in die zone is voor een groot deel betaald met geld wat vrijgekomen is door de vuurwerkramp.
enschede is een stad met een arbeidersgeschiedenis en als consequentie daarvan een geschiedenis van arbeiders , in arbeiderswijken.
dat maakt de ziel van de stad, deze stad.
als je meegaat in de vaart der volkeren en meent met door alles te vernieuwen , alles te verbeteren , zal de geschiedenis je inhalen...
in mijn beleving is door de huidige invulling van de wijk een groot deel van die ziel verloren , en het zal lang duren eer de wijk weer als vanouds bezield is geraakt.
maar , misschien is het ook maar een misplaatst gevoel van een soort van verloren romantiek....

hans
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Arie »

Blauwe polonia's Museumlaan sterven een langzame dood
:08 januari 2013

ENSCHEDE - De Museumlaan ontwikkelt zich niet zoals de gemeente Enschede het zich heeft voorgesteld. De huidige bomen zullen in de loop van de tijd vervangen worden.

De kostbare bomen die na de aanleg van deze diagonale weg door een deel van Roombeek zijn aangeplant, de zogeheten blauwe polonia, blijken nauwelijks te willen groeien. De bedoeling is om de bomen geleidelijk te vervangen door andere soorten.

Het vermoeden is dat deze blauwe polonia niet goed tegen de Nederlandse winters kan. Als het vriest gaan de vaten van het zachte hout kapot. De afgelopen tijd is al een twintigtal dode bomen door nieuwe exemplaren vervangen. De bomen kosten rond de duizend euro per stuk. Of het niet winterhard zijn van de polonia inderdaad de oorzaak is van de slechte groei, kan de landschapsarchitect Marina Eenschoten van de gemeente echter nog niet bevestigen.

Voor Gerrit Dijkhuizen, raadslid van de PvdA en voorzitter van de stadsdeelcommissie Noord, is het 'gedoe' reden om er vragen over te stellen aan het college. ,,Ik heb voor de kerstvakantie bewust schriftelijke vragen gesteld want dan krijg je een serieuzer antwoord."
bron: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/b ... -1.3597515
Bijlagen
De blauwe polonia's aan de Museumlaan doen het niet goed. Waarschijnlijk kunnen ze niet tegen de winter. Foto: Annina Romita
De blauwe polonia's aan de Museumlaan doen het niet goed. Waarschijnlijk kunnen ze niet tegen de winter. Foto: Annina Romita
image-3597516.jpg (250.07 KiB) 14654 keer bekeken
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Hendrik »

Hoor net dat de EMTE in winkelcentrum Roombeek overgenomen wordt door LIDL.
Wat sas as dós was kaans.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Wauwthur »

Als het waar is.. Herverkaveling gebeurt wel vaker
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Hendrik »

Wauwthur schreef:Als het waar is.. Herverkaveling gebeurt wel vaker
Het is waar, geen twijfel mogelijk. 14 juni laatste verkoopdag EMTE. half juli opening LIDL.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Acidor »

EMTE wordt idd LIDL
Ooh noh
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Wauwthur »

Ok, is er een LIDL die dan EMTE wordt? Is er nog sprake van dat de Aldi aan de Deurningerstraat afgebroken gaat worden?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Hendrik »

[quote="Wauwthur"]Ok, is er een LIDL die dan EMTE wordt? Is er nog sprake van dat de Aldi aan de Deurningerstraat afgebroken gaat worden?[/quote

Verhaspel de feiten nou niet, er is gewoon sprake van een overname van 1 EMTE winkel. Waarom?; achterblijvende omzet waarschijnlijk.
Alle andere EMTE's blijven gewoon. en ja, de Aldi die de gemeente daar graag weg wil hebben. Deze herschikking zal de gemeente niet slecht uitkomen. Aldi vindt dit vast niet leuk zo'n directe concurrent op loopafstand. En de Hema in Roombeek zal dit ook niet slecht uitkomen, veel meer potentiele klanten.
Wat sas as dós was kaans.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Wauwthur »

Oke, je hebt gelijk. Inderdaad op dit moment geen sprake van herverkaveling.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Verstijnen »

De Aldi zou toch in het pand komen van de Jumbo op het roombeek?
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Acidor »

Verstijnen schreef:De Aldi zou toch in het pand komen van de Jumbo op het roombeek?
Heb ik ook ooit gehoord, maar de jumbo draait te goed. Ik heb nooit begrepen waarom de emte een winkel is begonnen praktisch naast/tegenover de jumbo. Het is er ook altijd rustig en bij de jumbo is het bijna altijd wel druk.
Ooh noh
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Hendrik »

Lidl zet waarschijnlijk de zaken op z'n kop. Hoorde dat de ingang waarschijnlijk aan de Deurningerstraat kant komt met parkeergelegenheid voor de deur en dat de huidige ingang "gewoon" achterkant wordt.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Gerard »

Verstijnen schreef:De Aldi zou toch in het pand komen van de Jumbo op het roombeek?
Volgens mij zou Jumbo hier weg gaan als het een vestiging zou gaan openen in het nieuwe winkelcentrum in stokhorst.
Nu dit niet door lijkt te gaan zal de Jumbo wel op zijn plekje in Roombeek willen blijven zitten
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Arie »

Exotische bomen Roombeek gekapt

Gepubliceerd op: 12/06/2014

Ruim 100 exotische bomen aan de Museumlaan worden allemaal gekapt. Donderdagochtend is een begin gemaakt met het kappen van de eerste bomen. Bij een test is gebleken dat de bomen niet geschikt zijn voor de grond waar ze in staan.

De exotische bomen kunnen wel in Nederland groeien, maar niet op deze oppervlakte. In de zomer is het te droog voor de bomen, en in de winter te vochtig. Een van de bomen aan de Museumlaan viel in februari zonder enige aanleiding om. Om veiligheidsredenen worden nu alle bomen gekapt. In overleg met de inwoners wordt er over nieuwe beplanting gesproken.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/exotische-bo ... item?67931
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Arie »

Het gaat dus om deze bomen.
Bijlagen
Museumlaan met Cremergebouw.JPG
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Roombeek (gehele project)

Bericht door Wauwthur »

Die waren wel heel mooi. Echt jammer
Plaats reactie