Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Leuke updateserie :okay:, zie zelf bijna dagelijks de vorderingen op dit terrein het Roombeek.
En ja er is elke dag wel weer iets anders, zo ook bij het Eekenhof.
Het balkon is behoorlijk hoogstaand te noemen, en ziet er erg indrukwekkend uit op de bovenste verdieping.


Hier nog wat updateinfo :)

Gezien van links(Balengebouw) naar rechts(Lasondersingel) Lonnekerspoorlaan (rijen) ;

-Rij 1 : Twee (relatief kleine) herenhuizen zijn ontwikkeld, beide Beeftink Lucas Marbus Architecten.
De derde is op dit moment in aanbouw, en is op een veel bredere kavel gesitueerd (ben benieuwd).

-Rij 2 : Hoekpand in ontwikkeling, Architecten Wigger .
Kelder en fundering zijn al reeds aangebracht, word een redelijk groot pand ( behorend tot de grotere aan de Lonnekerspoorlaan).

-Rij 3 : 2 Herenhuizen met overhelling in aanbouw, Architect Yushi Uehara( zerodegree).
De buitenkant is bijna gereed, wederom 2 aanwinsten voor de Lonnekerspoorlaan.
Één van de panden van Mopet Architecten word voorzien van de tansparante gekleurde gevelelementen (Super fraai detail is mijn mening)

Rij 4 : Wist eerst niet of hier wel gebouwd ging worden, aangezien het complex van IAA er ook gesitueerd is (appartementen).
Op oude tekeningen waren wel een aantal herenhuizen ingetekend, dit is dus nog steeds zo.
Eerste bouwbord is geplaats, wederom een (relatief klein) herenhuis van Beeftink Lucas Marbus Architecten .

Roomweg : Een aantal woningen in aanbouw voor het Grolsch Terrein, zien er in mij ogen nu al niet verkeerd uit.
Ben benieuwd als ze klaar zijn.

Villa's Bamshoeve terrein : Net achter het in aanbouw zijnde hoekpand (rij 2) is een redelijk fraaie moderne Villa ontwikkeld.
De buitenkant is in de afbouwfase, en oogt erg mooi.

Lasondersingel : Na 2 Singelwoningen(Villa's) die eerder gebouwd zijn, ligt nu de fundering voor Singelwoning nummer 3 er klaar voor om bebouwd te worden.
Leuk dat de singel op dat punt voorzien word van traditionele woningen met puntdak en dergelijke.


Ja verder zijn er tal van bouwwerkzaamheden op het Roombeek actief, maar deze heb ik nu eventjes aangegeven !! :)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat punt over traditonele villa's langs de Singel vind ik ook erg positief. Helaas zijn ze niet allemaal even bijzonder. Toch goed dat er geen modernistische bouwsels verschijnen, zou de samenhang geen goed doen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heb je de 4 Villa van de Boddenkampsingel al gezien ??
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

So Schon :) , Wunderbar :okay:







PS : @ Errik, Heb je die 4 NieuwbouwVilla's al gezien wat ik je eerder vroeg in een post aan de Boddenkampsingel ?

Wel minder leuk is dat de regen een deel van het Roombeek redelijk getroffen heeft, en dan vooral een aantal net opgeleverde projecten.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

:hi: rondje roombeek van Geert en mij.
Het zijn thumbnails, anders heb je een enorme laadtijd.

(foto 19 betreft de villa's waar Invisible het over had)

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

16.Afbeelding

17.Afbeelding

18.Afbeelding

19.Afbeelding

20.Afbeelding

21.Afbeelding

22.Afbeelding

23.Afbeelding

24.Afbeelding

25.Afbeelding

26.Afbeelding

27.Afbeelding

28.Afbeelding

29.Afbeelding

30.Afbeelding

31.Afbeelding

32.Afbeelding

33.Afbeelding

34.Afbeelding

35.Afbeelding

36.Afbeelding

37.Afbeelding

38.Afbeelding

39.Afbeelding

Afbeelding
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Klassefoto's :okay:
Had je soms tijd teveel Hans met al die updates van je ;)

Stukje Roombeek bij het Grolschgebied lijkt me ook zo goed als klaar.
Als dat af is zullen ze wel beginnen met de bebouwing daar hoop ik.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Inderdaad goed bezig Heer van Dijk,gevalletjes waterschade opnemen,verzorgde reportage hier,kan niet op :okay:
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Fijne update Hans (en Geert) :)
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Volgende keer toch liever gewone foto's. Dan maar een iets langere laadtijd. Goeie pics trouwens!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja Hans je bent goed bezig :okay: een erg mooie serie ook nog eens 8) , deze serie heb je alleen niet vandaag geschoten toch ?

Overigens nog even een reactie op foto 19, dat is inderdaad het gebied wat ik bedoel :).
Maar als je denkt dat ik die 2 nieuwe woningen met rode dakpannen bedoel...................Nee die zijn het niet.
Zijn overigens wel 2 leuke woningen die er door Vitalis zijn neergezet, kom regelmatig langs die straat.
Maar ik bedoel juist op dat braakliggende terrein ervoor, daar komen 4 kasten van Villa's te staan.

En ze schieten al aardig op met de Roombeek ook hier kom ik vaak langs, ook het balkon van het Eekenhof schiet al aardig op en is buitengewoon indrukwekkend.
Bij het IAA appartementencomlex aan de Singel, welke Hans op de foto gezet heeft, zijn nu ook grondwerkzaamheden begonnen(wat te zien is).
Net zoals aan een nieuw herenhuis aan de Lonnekerspoorlaan naast het complex van IAA, ontwerp van het bureau Marbus Lucas Eeftink.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het hoofdgebouw (witte deel) van het nieuwe complex Roombekerpoort vind ik wel wat Art-Deco gehalte hebben, maar goed dat is mijn eerste indruk.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:Maar ik bedoel juist op dat braakliggende terrein ervoor, daar komen 4 kasten van Villa's te staan.
http://img236.imageshack.us/img236/7540 ... gelcp0.jpg
Laatst gewijzigd door Kubus op di jun 12, 2007 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja die bedoel ik :okay: , koopprijs €550.000, en er zijn er nog maar 2 te koop als ik de krant van afgelopen weekend goed gelezen heb.

Wat vinden jullie ervan ?
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

De twee in het midden zijn nog te koop, de buitenste twee waren direct verkocht. Vooral de kantoorvilla op de hoek van de Kottendijk vind ik persoonlijk erg mooi. Het ontwerp is van de Witte van der Heijden.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Bericht door Hendrik »

INVISIBLE schreef:Het hoofdgebouw (witte deel) van het nieuwe complex Roombekerpoort vind ik wel wat Art-Deco gehalte hebben, maar goed dat is mijn eerste indruk.
Als je de oude Automaterialen handel bedoeld, dat kan kloppen.
Ooit gebouwd in de jaren twintig van de vorige eeuw als Ford garage.
De tijd van Art Deco dus.
EFKA

Bericht door EFKA »

Verslag van de discussie-avond door Architectuurcentrum Twente in het Rozendaalcomplex: http://www.archined.nl
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Met dat grote waterbassin zijn ze ook al druk bezig voor de Twentse Welle, onderdeel van de Roombeek.
En het appartementencomplex van IAA, achter de voormalige zaak van "het Oosten" en de ford garage is ook al diep uitgegraven door zwaar materieel (best indrukwekkend) :okay:
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Rondje Enschede van zondag 24 juni 2007
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
It's Ok love
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Leuk detail op de laatste foto. :)
de kloomp'maj anhoalen
Plaats reactie