Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Velve-Lindenhof: Lage Bothofstraat (Zwarte Markt/Edah)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Velve-Lindenhof: Lage Bothofstraat (Zwarte Markt/Edah)

Bericht door imzadi »

Het nu ter inzage liggende bestemmingsplan is veelbelovend :) :)
Het plan geeft ruimte voor een zeer stedelijke ontwikkeling: Het gehele terrein vanaf de singel tot aan de Oostveenweg biedt ruimte voor bebouwing in 9 lagen. Met uitzondering van de huidige Edah-locatie: hier wordt maximaal 6 bouwlagen toegestaan.
Echter, dit wordt weer goed gemaakt door op de locatie het dichts bij de Edo Bergsmabrug tot 14 bouwlagen toe te staan... (dat is toch snel 45 meter, en dat buiten de aangewezen hoogbouwzones) :) :)

Over het algemeen wordt er pas een nieuw bestemmingsplan gemaakt als er ook al plannen zijn voor herontwikkeling. Heeft iemand impressies of informatie? Ik ben zeer benieuwd wat hier gaat gebeuren.

Afbeelding
Funzige Boer

Bericht door Funzige Boer »

ben ook wel benieuwd naar, het is trouwens wel een mooie plek, daar zo vlak voor die brug

wat mij betreft mogen ze nog hoger bouwen
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ik heb nog nooit iets van serieuze plannen over dat gebied gehoord, alleen vage kreten als 'supermarkt en woningen'. In de Wijkdeelvisie Oost werd al wel aangegeven dat er bij de Edah ruimte is voor hoogbouw (of hogere bouw), net als bij de Miro en WC Stokhorst. In hoeverre dat er gaat komen is natuurlijk afwachten.

In ieder geval goed dat dit gebied weer eens wat aandacht krijgt. Het is samen met de Lipperkerstraat toch een beetje het afvoerputje van Enschede oost.

Nieuws:
Nieuwbouw senioren op vijf locaties in Oost (22-04-2003)
Megasuper nieuwe stijl in Enschede en Almelo (28-04-2003)
Gemeente kan claim Lage Bothof verwachten (24-09-2003)
Succes wijkraad: Zwarte Markt weg (11-02-2004)
de kloomp'maj anhoalen
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Ik ben erg benieuwd wat we hier gaan krijgen :)
ik hoop een mooie stedelijke aanwinst
Robert

Bericht door Robert »

algemeen: wat mij betreft moeten er eisen komen voor een minimaal aantal bouwlagen ;)
lulu de bourgoise

Bericht door lulu de bourgoise »

hoezo is dit weer in opspraak gekomen dan???? Van mij mag dat terrein daarzo ook wel volgebouwd worden!! Of zijn nieuwe ontwikkelingen of nieuwe berichtgeving hierover uitgebracht!????
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Er ligt NU dus het nieuwe bestemmingsplan ter inzage. Dit houdt over het algemeen in dat er plannen voor herontwikkeling zijn, of dat een partij serieuze interesse heeft in het gebied. Alleen hoe die plannen eruit zien, dat is de vraag... ;)
lulu de bourgoise

Bericht door lulu de bourgoise »

OOOw ok!! Ik snap het.................hoop dat het doorgepakt word in deloop van 2005!!! ;)
Robert

Bericht door Robert »

imzadi schreef:Dit houdt over het algemeen in dat er plannen voor herontwikkeling zijn, of dat een partij serieuze interesse heeft in het gebied. Alleen hoe die plannen eruit zien, dat is de vraag... ;)
Uhm... staat daar ook niets over in, in het textuele deel van het Bestemmingsplan? Er is niet voor niets een nieuw plan gemaakt.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Bron: TC/Tubantia

Eigenaar Zwarte Markt krijgt bijval

ENSCHEDE - De gemeente Enschede heeft met belanghebbenden wel degelijk afspraken gemaakt over voortgang van de Zwarte Markt aan de Lage Bothofstraat. Dat is af te leiden uit een brief aan de gemeente van de advocaat van Manpro Ontwikkeling uit Amersfoort, eigenaar van een groot deel van de grond aan de Lage Bothofstraat.


Eigenaar F. Bijkerk van de Zwarte Markt voelt zich daarmee eindelijk erkend in de slepende kwestie over een toekomstige locatie van zijn markt. De gemeente wil het voormalige fabrieksterrein herontwikkelen en daarbij is geen plaats voor de Zwarte Markt. Bijkerk heeft zich er steeds op beroepen dat de gemeente hem eerder gezegd heeft dat hij mag terugkeren op de huidige plek. ‘Ik ben blij dat Manpro nu ook in het openbaar zegt dat er afspraken zijn gemaakt.’

Het antwoord van de gemeente op de Manpro-brief luidt dat er geen rechtsgeldige overeenkomst is met de initiatiefnemer. Dat erkent Bijkerk. ‘De toezeggingen zijn gedaan in de wandelgangen. Dat de gemeente met een nieuwe visie komt is tot daar aan toe, maar dan moeten ze niet zeggen dat er geen toezeggingen zijn gedaan.’ Bijkerk wil er verder geen woorden meer aan vuil maken. ‘Ik maak nu pas op de plaats. Ik heb drie alternatieve locaties ingeleverd die de gemeente nu bekijkt.’
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Vandaag stond in de Bans dat De Woonplaats het terrein heeft opgekocht en dat de plannen van Manpro Ontwikkeling niet doorgaan. Als het goed is gaat de ontwikkeling nu stukken sneller.
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dit stond dus afgelopenw eek in de krant dat het wel door zou gaan !!
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Uiteraard, De Woonplaats heeft genoeg knaken om dit gebied snel te ontwikkelen. :)
de kloomp'maj anhoalen
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

En in het artikel stond ook vermeld dat er bij de Edo Bergsma brug tot 14 verdiepingen hoog wordt gebouwd :)
Gast

Bericht door Gast »

En nu staat er dus in de zaterdag krant ook weer een bericht van 200 appartementen op de plek van de huidige Snuverink Twepa vestiging .

Gaat goed zo :) .

Wel leuk trouwens in de krant stond waarschijnlijk een fout ( denk ik dan ) .
Maar er stond er komen 200 flats op de huidige lokatie  :banaan:  :banaan:
Mctijn

Bericht door Mctijn »

200 flats? Nice :D

Dan mogen ze die 200 flats wel terugbrengen naar 10 100plussers :)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Heb ik ook gelezen. Ik vraag me af hoe groot dat terrein van Snuverink is (er ligt aardig wat achter) en wat de bouwhoogte dan zal worden. Zes bouwlagen lijkt me toch minimaal, zeker met het oog op een hoogwaardige herontwikkeling van het Connexxion/Coberco-terrein.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Flat hoeft natuurlijk geen flatGEBOUW te betekenen. Hoe dan ook, 200 woningen voor jongeren is een zeer goede ontwikkeling zo dichtbij de binnenstad. Er komt geen einde aan de verdichting! :banaan:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Het gaat echt goed met de plannen de laatste tijd. :) Nu nog uitvoering en we komen er wel. :)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Het mag ook wel snel gaan, die Edah kan echt niet meer qua interieur.
Plaats reactie