Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door TA »

Sunny schreef: do jun 18, 2020 10:36 am
TA schreef: do jun 18, 2020 9:47 am Ik verwacht binnenkort ook een knip in de A35. Gewoon omdat het kan!

Overigens is de Molenstraat en Hengelosestraat na oplevering een complete ramp geworden. Omdat doorgaand verkeer van de Raiffeisenstraat nu voorrang heeft is er vanaf de Hengelosestraat geen doorkomen meer aan komende vanaf de Molenstraat. Het staat letterlijk vanaf de kruising Hengelosestraat Raiffeisenstraat tot aan de Oldenzaalsestraat VAST in de spits. En dan moet je nagaan dat er dus ook nog een knip komt in de Molenstraat. Waar moet iedereen in hemeltjesnaam straks langs? De singels zijn ook al zwaar overbelast.
Deze stad is als het op de infrastructuur aankomt zo'n ongelooflijk dorp. Niet te harden.
En als ik op de fiets langs de oude brandweerkazerne kom en ik ga richting Raiffeissenstraat dan moet je verdomd goed opletten om niet aangereden te worden.

Idd over de singels. Het liefst helemaal niet met de auto het centrum in, lijkt het wel.
Klopt! Ook bij de oude Rabobank is de verkeerssituatie levensgevaarlijk geworden omdat de fietsers voor automobilisten nu vanuit de dode hoek komen. De meeste fietsers gaan rechtdoor, terwijl de automobilsten massaal de Raiffaisenstraat inslaan.
Wie dit bedenkt?!
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door TA »

Acidor schreef: do jun 18, 2020 11:12 am Verkeerstechnisch is het uberhaupt een ramp. De nieuwe situatie bij de molenstraat heeft het er niet beter op gemaakt en zeker niet voor fietsers.
Overigens snap ik nog steeds niet waarom ze geen tunnel hebben gemaakt onder de van heek garage. Als je zo'n groot gat maakt graaf dan even nog een extra gootje voor snel oost-west verkeer. Maar dat terzijde.
Dat is iets wat ik dus ook nooit heb begrepen. Heb je het verkeer onder de grond, uit het zicht en toch een prettige en snelle oost - west verbinding.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Sunny »

TA schreef: do jun 18, 2020 12:29 pm
Sunny schreef: do jun 18, 2020 10:36 am
TA schreef: do jun 18, 2020 9:47 am Ik verwacht binnenkort ook een knip in de A35. Gewoon omdat het kan!

Overigens is de Molenstraat en Hengelosestraat na oplevering een complete ramp geworden. Omdat doorgaand verkeer van de Raiffeisenstraat nu voorrang heeft is er vanaf de Hengelosestraat geen doorkomen meer aan komende vanaf de Molenstraat. Het staat letterlijk vanaf de kruising Hengelosestraat Raiffeisenstraat tot aan de Oldenzaalsestraat VAST in de spits. En dan moet je nagaan dat er dus ook nog een knip komt in de Molenstraat. Waar moet iedereen in hemeltjesnaam straks langs? De singels zijn ook al zwaar overbelast.
Deze stad is als het op de infrastructuur aankomt zo'n ongelooflijk dorp. Niet te harden.
En als ik op de fiets langs de oude brandweerkazerne kom en ik ga richting Raiffeissenstraat dan moet je verdomd goed opletten om niet aangereden te worden.

Idd over de singels. Het liefst helemaal niet met de auto het centrum in, lijkt het wel.
Klopt! Ook bij de oude Rabobank is de verkeerssituatie levensgevaarlijk geworden omdat de fietsers voor automobilisten nu vanuit de dode hoek komen. De meeste fietsers gaan rechtdoor, terwijl de automobilsten massaal de Raiffaisenstraat inslaan.
Wie dit bedenkt?!
Klopt, de meeste fietsers gaan rechtdoor en de automobilist de Raiffeissenstraat in. En ivm het onderhoud aan de Boddenkampsingel is het er nog een pak drukker momenteel. Ik ga het straks weer meemaken.

En toch snap ik de gedachtengang van de gemeente wel.
Dit stuk onaantrekkelijk maken voor de automobilist zodat het meer bij de binnenstad word aangetrokken.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door TA »

Sunny schreef: do jun 18, 2020 12:45 pm
TA schreef: do jun 18, 2020 12:29 pm
Sunny schreef: do jun 18, 2020 10:36 am

En als ik op de fiets langs de oude brandweerkazerne kom en ik ga richting Raiffeissenstraat dan moet je verdomd goed opletten om niet aangereden te worden.

Idd over de singels. Het liefst helemaal niet met de auto het centrum in, lijkt het wel.
Klopt! Ook bij de oude Rabobank is de verkeerssituatie levensgevaarlijk geworden omdat de fietsers voor automobilisten nu vanuit de dode hoek komen. De meeste fietsers gaan rechtdoor, terwijl de automobilsten massaal de Raiffaisenstraat inslaan.
Wie dit bedenkt?!
Klopt, de meeste fietsers gaan rechtdoor en de automobilist de Raiffeissenstraat in. En ivm het onderhoud aan de Boddenkampsingel is het er nog een pak drukker momenteel. Ik ga het straks weer meemaken.

En toch snap ik de gedachtengang van de gemeente wel.
Dit stuk onaantrekkelijk maken voor de automobilist zodat het meer bij de binnenstad word aangetrokken.
Ik ben geen die hard automobilist. Ik wissel mijn werkverkeer af tussen fiets en auto. Maar het enkel onaantrekkelijker maken voor de auto heeft absoluut geen doel behalve je eigen inwoners pesten. Dit gaat niet om het centrum, dit gaat om allerlei wegen rondom het centrum. Het afsluiten van het Mooienhof (busbaan en camera), de voorgestelde knip in de Spelbergweg, de knip in de Molenstraat en alle andere onlogische maatregelen zorgen alleen maar voor veel meer autokilometers door de stad, verkeersdrukte, gevaarlijke situaties en andere overlast. Enschede heeft een prima autoluw centrum. Rondom het centrum zit nauwelijks nog "centrumbebouwing" waardoor binnenstadbezoekers niet snel buiten het centrum zullen gaan winkelen. Je bereikt hier dus niets mee en maakt het de eigen inwoners alleen maar moeilijker.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Twekkelerveld »

@TA. Kan jij niet in de gemeenteraad gaan zitten. Ik stem zeker weten op jou. :)
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door TA »

Twekkelerveld schreef: do jun 18, 2020 7:10 pm @TA. Kan jij niet in de gemeenteraad gaan zitten. Ik stem zeker weten op jou. :)
Helaas zijn mijn dagen al goed gevuld. Maar ik heb zo nu en dan wel onderhoud met beleidsbepalers bij de gemeente, dus dan geef ik wel mijn positieve en negatieve bevinden mee.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Twekkelerveld »

Die zullen na de bouwvak wel beginnen.
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Sunny »

Dat denk ik ook.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Twekkelerveld »

Er zit nog een boel puin in de grond daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Veteraan »

Zou er nog iets uit die oude kelders opgediept kunnen worden?
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Sunny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Arie »

De Niermansgang is kort geleden nog genoemd in dit bericht: https://indebuurt.nl/enschede/genieten- ... -Ab9vrNBVc
Sunny
Member
Member
Berichten: 589
Lid geworden op: vr jun 01, 2018 1:10 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Sunny »

Veteraan schreef: zo aug 23, 2020 8:14 pm Zou er nog iets uit die oude kelders opgediept kunnen worden?
Er ligt nu een flinke hoop afgegraven spul, dat wel.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Arie »

Sunny schreef: do aug 27, 2020 5:52 pm
Veteraan schreef: zo aug 23, 2020 8:14 pm Zou er nog iets uit die oude kelders opgediept kunnen worden?
Er ligt nu een flinke hoop afgegraven spul, dat wel.
Ik denk niet dat daar een archeologische bodemonderzoek zal plaatsvinden. Dit is wel aan de Raiffeisenstraat gedaan.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Hendrik »

Ik vind het mooi dat de gebouwen die zijn blijven staan in de nieuwbouw geïntegreerd worden.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Acidor »

Veteraan schreef: zo aug 23, 2020 8:14 pm Zou er nog iets uit die oude kelders opgediept kunnen worden?
Denk eerder in oude grachten..
Ooh noh
Robertus69
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 02, 2020 11:45 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Robertus69 »

Stadszeggelt; Één pand voltooid en vier woningen vergevorderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Hendrik »

Die taartpunt in de hoek wordt wel problematisch om op te vullen.
Wat sas as dós was kaans.
Robertus69
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 02, 2020 11:45 pm

Re: Molenstraat Noordelijke Spoorzone

Bericht door Robertus69 »

Wordt een pand met een knik in de voorgevel, voor meer ruimte.
Plaats reactie